Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-06, 16:01   #46
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Edit: Dåligt formulerat av mig, detta handlar inte om dig specifikt Diomedea, utan är en rent generell iakttagelse, trots att jag formulerade mig som om det handlade om dig.
Hehe, jag noterade att det kunde tolkas handla om mig, men valde att inte göra den tolkningen eftersom 1) jag inte anser att jag "envisas med att ta upp min IQ" (jag pratar faktiskt inte om den så ofta!), och 2) du inte har slagit mig som en dryg person tidigare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:03   #47
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Högskoleprovet är så nära ett IQ test vi kommer i Sverige efter mönstringen lagts ned.

Hur som helst, man vill troligtvis inte hamn i UNAbombarens område. När det slår slint.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:03   #48
MaxHeninge
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 27
Har gjort både det svenska och danska och fått 126 eller över. Gjorde precis det norska och fick 133, känns som många andra har sagt att det är generösa resultat men hade gärna gjort ett övervakat test någon gång.

MaxHeninge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:19   #49
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenschmidt Visa inlägg
Han är en välkrediterad personlighetsforskare med många peer-reviewed forskningsstudier och många citeringar.
Och han har i omgångar försökt att sälja in sig till domstolar men skjutits ner då han inte har den expertis som behövs, han är ingen expert på barnpsykologi trots att han hävdar motsatsen. Han tror att Ateism leder till världens undergång, förnekar global uppvärmning, blir arg när någon använder ordet förnekar för det är ungefär som att kalla någon för nazist, förutom när han själv använder ordet för att kalla andra förnekare. Han är en konspirationsteoretiker övertygad om att Frost är ute efter oss alla. Han hävdar bestämt att vänstern försöker sätta stopp för yttrandefrihet samtidigt som han stämmer alla som säger emot han. Dessutom är maps och meaning totalt intetsägande nonsens, trots att hans fans blir helt till sig av stora ord och drakar.

Han är en crank och inget annat, personlighetsforskning i sig är dessutom något man ska vara väldigt skeptisk till, bortsett ifrån introvert/extrovert så är forskningen väldigt skakig. Trots detta försöker oändligt med människor och företag sälja dig lösningar baserat på din färg, dina sifferkombinationer med mera.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:24   #50
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Och han har i omgångar försökt att sälja in sig till domstolar men skjutits ner då han inte har den expertis som behövs, han är ingen expert på barnpsykologi trots att han hävdar motsatsen. Han tror att Ateism leder till världens undergång, förnekar global uppvärmning, blir arg när någon använder ordet förnekar för det är ungefär som att kalla någon för nazist, förutom när han själv använder ordet för att kalla andra förnekare. Han är en konspirationsteoretiker övertygad om att Frost är ute efter oss alla. Han hävdar bestämt att vänstern försöker sätta stopp för yttrandefrihet samtidigt som han stämmer alla som säger emot han. Dessutom är maps och meaning totalt intetsägande nonsens, trots att hans fans blir helt till sig av stora ord och drakar.

Han är en crank och inget annat, personlighetsforskning i sig är dessutom något man ska vara väldigt skeptisk till, bortsett ifrån introvert/extrovert så är forskningen väldigt skakig. Trots detta försöker oändligt med människor och företag sälja dig lösningar baserat på din färg, dina sifferkombinationer med mera.
Vad tycker du om hans berömda intervju i BBC? "Äger han ut henne" totalt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:32   #51
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed
 
Hackenschmidts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Katrineholm
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Och han har i omgångar försökt att sälja in sig till domstolar men skjutits ner då han inte har den expertis som behövs, han är ingen expert på barnpsykologi trots att han hävdar motsatsen. Han tror att Ateism leder till världens undergång, förnekar global uppvärmning, blir arg när någon använder ordet förnekar för det är ungefär som att kalla någon för nazist, förutom när han själv använder ordet för att kalla andra förnekare. Han är en konspirationsteoretiker övertygad om att Frost är ute efter oss alla. Han hävdar bestämt att vänstern försöker sätta stopp för yttrandefrihet samtidigt som han stämmer alla som säger emot han. Dessutom är maps och meaning totalt intetsägande nonsens, trots att hans fans blir helt till sig av stora ord och drakar.

Han är en crank och inget annat, personlighetsforskning i sig är dessutom något man ska vara väldigt skeptisk till, bortsett ifrån introvert/extrovert så är forskningen väldigt skakig. Trots detta försöker oändligt med människor och företag sälja dig lösningar baserat på din färg, dina sifferkombinationer med mera.
Du får tycka vad du vill om personlighetsforskning, men är det någonting där som är värt sitt salt så är det Big Five, där Peterson bidrar med forskning efter konstens alla regler. Så han är inte anti-forskning, oavsett vad han tycker om vänstern eller ateister eller hur han beter sig i domstolar.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:35   #52
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenschmidt Visa inlägg
Han är en välkrediterad personlighetsforskare med många peer-reviewed forskningsstudier och många citeringar.
Det spelar ingen som helst roll 90% av tiden, som han ägnar åt att uttala sig med orimliga mängder auktoritet om ämnen där han inte besitter någon spetskompetens.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:40   #53
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det spelar ingen som helst roll 90% av tiden, som han ägnar åt att uttala sig med orimliga mängder auktoritet om ämnen där han inte besitter någon spetskompetens.
Där agerar han väl som en i mängden av influencers.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:40   #54
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed
 
Hackenschmidts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Katrineholm
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det spelar ingen som helst roll 90% av tiden, som han ägnar åt att uttala sig med orimliga mängder auktoritet om ämnen där han inte besitter någon spetskompetens.
Det kan man tycka, men det har ganska lite att göra med det jag bemötte i mitt inlägg.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 16:52   #55
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Där agerar han väl som en i mängden av influencers.
Ja, exakt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:07   #56
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vad tycker du om hans berömda intervju i BBC? "Äger han ut henne" totalt?
Att den är totalt ointressant, jag struntar fullständigt i hur mycket man kan "äga" någon, visa att dina ideer är av intresse annars är du ointressant, detta trots att du kan "äga" folk totalt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:16   #57
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Att den är totalt ointressant, jag struntar fullständigt i hur mycket man kan "äga" någon, visa att dina ideer är av intresse annars är du ointressant, detta trots att du kan "äga" folk totalt.
Han "äger" väl mest kvinnan där eftersom hon råkar vara dum i huvudet, inte för att Jordan råkar vara genialisk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:24   #58
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Jag fick IQ-80 på mensa-testet. Kanske beror på att jag inte fattade hur det funkade, för att jag är för dum helt enkelt?

Hur bedömer ni att testet är dåligt eller bra? Är det bra för att ni får hög score?
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:30   #59
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Hur bedömer ni att testet är dåligt eller bra? Är det bra för att ni får hög score?
Är inte alls säker på att det är bra, men det stämmer nästan kusligt väl in på hur det gått på andra intelligenskrävande aktiviteter. Hamnade även i top 10 % på högskoleprovet (dock inte högre), och verkar varit i samma kategori i högstadiet, eftersom jag var 1 av 3 i en klass på 30 som efter ett test blev utvald att vara med i nån sorts "Vi i femman"-grej fast för åttondeklassare. Fick 7 av 9 på IQ-testet på mönstringen också. Så för just mig verkar det jävligt konsekvent.

Sen är jag helt dum i huvudet i vissa andra sammanhang. Kan t ex inte lära mig knopar om så någon hotar mig med pistol. Är uppvuxen i skärgården men kan inte ens dubbelt halvslag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:34   #60
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är inte alls säker på att det är bra, men det stämmer nästan kusligt väl in på hur det gått på andra intelligenskrävande aktiviteter. Hamnade även i top 10 % på högskoleprovet (dock inte högre), och verkar varit i samma kategori i högstadiet, eftersom jag var 1 av 3 i en klass på 30 som efter ett test blev utvald att vara med i nån sorts "Vi i femman"-grej fast för åttondeklassare. Fick 7 av 9 på IQ-testet på mönstringen också. Så för just mig verkar det jävligt konsekvent.

Sen är jag helt dum i huvudet i vissa andra sammanhang. Kan t ex inte lära mig knopar om så någon hotar mig med pistol. Är uppvuxen i skärgården men kan inte ens dubbelt halvslag.
Ja e bra po lyft tung vikt o kast i golv hEheEhEhe

allt anan ja e dolig po heEHehE ja gilar elefantR
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)