Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-09, 01:33   #226
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Ja jag märker att den koncentriska fasen inte går att utföra lika explosivt. Därför börjat labba med time-under-tension, myoreps. Lyft med paus, hålla emot i excentriska fasen osv. Mer hypertrofi helt enkelt. Återhämtningen mellan set i isolationsövningar är helt sjuk, 10-30 sek sen är jag redo att mosa vidare.

Åt ett hekto björnbär på test, tänkte att man kan testa färska bär emellanåt för att se hur kroppen reagerar. Är väl svag karaktär som sabbar adaption i längden, men det kan jag leva med som nybörjare. 20 gram fruktos bör inte trigga ett skov. Äter 2 stora mål om dagen men är inte uppe i dina mängder, får nog inte i mig ett kg köttfärs. Blir ca 7-8 hekto blandat kött och chark + ~6 ägg och ibland ost på en dag, hade bara entrecote inte vart så dyrt hade det gått ner två kg om dagen, nu mkt färs, ägg och bacon. Bäst gillar jag att ha blandat på talkriken så försöker laga olika varje dag och blanda rester.

Hur känns ryggen på morgonen, stel och öm efter en stund stilla? Eller ondast efter belastning, träning?

Viktade dips går väl men kanske inte för att grinda tunga singlar. Ursäkta om jag hijackar din journal. :>
Hej, sålänge du får i dig kött och känner dig pigg så är allt bra. Känner du dig trött, öka fett/salt.
Ägg bacon är standard frullen, så jävla gott. Och ja, min main dish är väl nötfärs. Entrecote blir kanske 1-2kg i veckan. Är de på rea blir det självklart mer.

Ryggen är kaos, tror den blev riktigt jävligt efter cyklingen hem i förrgår. Körde lite rehabövningar + lacrosse smash. Men känns inge bra. Ligger med havrekudde och hoppas det blir bättre imorrn. Måste palla jobba söndag.

Tränar inget direkt nu. Lite pushups och hänger mest för ryggen. Det känns lite skönare då. Så kanske kör en minuts häng i chins stången el trappan. Får se det som lite greppträning eller något haha. Nja, ska hålla mig borta från tunga dips, kommer fucka axeln mer. Det är jag säker på.

Du är så välkommen, inte ofta någon som käkar som jag tittar förbi
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 14:20   #227
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Fick en längre paus på jobb. Passade på ett lättare pass då.
15 reps, 7 övningar, 5 set och 0 sekunder vila. Kändes bra.

Övningar var

Baksida axlar
Latsdrag
Pushdowns
Axelpressar
Bröstpress
Ryggresningar
Curls

Blir nog ett pass i samma stuk fast för ben sen.

Sen kommer jag köra the big 3s för ryggen

__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-12, 11:16   #228
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Sprang till och från jobb med ryggsäck. Gick förvånansvärt lätt. Dock extremt trött nu.
Aldrig sprungit en mil. Inte på en 15år iaf.
Sprang 12km dit och 8km hem. Dit var riktigt skönt och lätt. Hem efter 8 timmars jobb på natten.. Inte skönt. Men jag gjorde det. Blir dock vila från löpning idag haha. Min klocka sa att jag skulle vila 72h efter första passet. Och 72h efter andra..
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 12:40   #229
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Chillat lite med träningen pga ryggen och en störig förkylning som.bara sitter i halsen. Så riskerar inget.

Men lite hemmaträning varvat med lite monster hunter world så funkar livet!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 22:51   #230
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Sprungit som fan. 2 x 1,2m i runt 5.20 tempo. Sjukt stolt över det. Sen några tre kilometers med högre tempo!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 01:01   #231
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Sprungit till jobb 2 gånger till nu. Drygt samma tider.

Men är faktist stolt. Med tanke på att jag aldrig sprungit till att springa 1,2 mil på dryg 1h05 är grymt.
Har cyklat idag för första gången på länge. Efter jag cyklade så fick jag extremt ont i ländryggen så har vilat lite. Till jobb var det lugnt, får se hem.

Annars, köttet går bra. Märkt stor skillnad på kött från Willys vs Citygross. Mådde itne bra på willys kött. Inte farligt men antagligen större mängder histamin. CityGross är episkt.

Idag tex, blev det 13 ägg :o och 1kg entrecote 150gr bacon. Vikten står på 75,4kg och magen är en 3/10.

Ska köra ett snabbt styrkepass på jobb innan jag cyklar hem 04.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 13:45   #232
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Sprungit en del, kört en hel del calisthenics. Bara vart dålig på att logga det.

Köpt en gopro också som jag leker lite med. Filmade ett par klipp när jag sprang lite och körde på mitt utegym. Sen lät jag gopros app göra en film. Det är. Verkligen inget märkvärdigt men lägger upp ändå om någon vill se.



Sen är magen fortfarande kass. Så funderar på att lägga ner carnivore och bara äta vanligt och se vad som händer. Verkligen suspekt. För förra gången mådde jag super och nu inte bra. Gör ingen skillnad heller. Vi får se.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 20:12   #233
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Blev 100 Chins med 15kg väst.
80 dips med 15kg väst.
100 pushups med 15kg väst.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 11:07   #234
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Benträning igår, cykel 3mil idag och rygg biceps.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 17:44   #235
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Känner mig fet stil på 76.

IMG_20190330_212326-01.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 14:34   #236
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Bra pass idag. Bänken blev lidande pga supersettande med dips men det var kul ändå.


Bänkpress ss dips

15 x 50kg ss 15kv
15 x 50kg ss 15kv
15 x 55kg ss 12 +15kg
10 x 80kg ss 12 + 20kg
8 x 80kg ss 10 + 25kg
8 x 80kg ss 10 + 30kg
6 x 80kg ss 8 + 30kg

Chins / pullups

20kv
20kv
10 +20kg
10 +30kg
5 + 40kg
5 + 40kg
5 + 40kg
5 + 40kg
5 + 40kg
1 + 50kg
20kv
10 + 20kg
10 +*30kg

Lutande hantelpress

10 x 27,5kg
10 x 27,5kg
10 x 37,5kg
8 x 40kg
8 x 40kg
8 x 40kg

French press ss smalbänk

8 x 42,5kg ss 8 x 42,5kg
8 x 42,5kg ss 8 x 42,5kg
8 x 42,5kg ss 8 x 42,5kg

Enhandspulldowns

20
20
20
20
20

Magen helt förstörd av kolhydraterna. Går på toa 2-4ggr om dagen och fiser konstant. Blir väl bättre snart.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 18:02   #237
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Hur länge är det du har kört "carnivore" och exakt vilka kolhydrater åt du?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 22:32   #238
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hur länge är det du har kört "carnivore" och exakt vilka kolhydrater åt du?
Kör inte zc längre. Kört i två olika perioder. Första längre drygt 10-11 månader andra knappt två.
Nu äter jag allt
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 23:31   #239
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Kör inte zc längre. Kört i två olika perioder. Första längre drygt 10-11 månader andra knappt två.
Nu äter jag allt
För jag tänker att om du är ovan vid fibrer så kan det ju vara värt att börja med typ överkokt ris, överkokt potatis osv :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 07:40   #240
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg

Sen är magen fortfarande kass. Så funderar på att lägga ner carnivore och bara äta vanligt och se vad som händer. Verkligen suspekt. För förra gången mådde jag super och nu inte bra. Gör ingen skillnad heller. Vi får se.
Kan det vara så att din bakterieflora inte hunnit anpassa sig ännu sedan du frångått carnivore? Gallproduktion, protein-enzymer etc kanske inte kommit igång ännu. För hög proteinhalt ger ofta lös mage.

Jag lade till kokt vitt ris ett tag och det fungerade bra, men det slutar snabbt i diverse annan skit. Testade gå tillbaka till carnivore men det är för stort kliv, trappade därför ner via keto i ett par dagar och märkte skillnad. Väl nere på 2-3% kolhydrater och 99% carnivore (utöver kaffe) kom det där mentala lugnet.

Transitionen verkar ta tid tyvärr, och jag tror att för mycket konditionsträning kan påverka det hela negativt, löparmage och så du vet. Jag förstår ditt dilemma, tankarna, är det värt det? Man känner trycket av carbsen och det är ingen mening eller idé med någonting för man mår ju skit iaf och vill bara leva som en "normal"/alla andra. Kanske prova någon stark medicin iaf? Huvudet gör mycket och sociala påtryckningar kan vara svårt, särskilt när man mår dåligt. Efter ett bra pass och en saftig bit entrecote känns planen mer vattentät än när man ätit flera hekto färs för 4e dagen i rad och magen krånglar.

Börjar inse att kaffet och mjölkprodukter måste försvinna, iaf ur vardagen. Kanske lite ost på helgerna... Hur du än gör så hoppas jag du blir bättre snart. Jag ska kötta på full primal ett tag, gör nästan vad som helst för att slippa fler skov och mediciner.

Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)