Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-30, 12:32   #31
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
"Jag förstår inte att folk springer omkring med PT:s på gymmen. Det roliga är ju att lära sig själv"

"Precis, man känner ju sig själv bäst"

Hörde det idag på Tyngres podd "Old School". Första citatet f.d. strongman Magnus Samuelsson och sedan någon av poddvärdarna.

Troligtvis det dummaste jag hört på väldigt länge. Älskar Samuelsson - meeeeehn det är dumt på så många plan att jag inte ens orkar utveckla det.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2019-03-30 klockan 12:39.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 12:39   #32
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
"Jag förstår inte att folk springer omkring med PT:s på gymmen. Det roliga är ju lära sig själv"
"Precis, man känner ju sig själv bäst"

Hörde det idag på Tyngres podd "Old School". Första citatet f.d. strongman Magnus Samuelsson och sedan någon av poddvärdarna.

Troligtvis det dummaste jag hört på väldigt länge. Älskar Samuelsson - meeeeehn det är dumt på så många plan att jag inte ens orkar utveckla det.
Lite märkligt citat från Samuelsson med tanke på att han klagat över hur ett marlyft med katastrofal teknik i ungdomen skadade hans rygg för livet och troligen fick honom att aldrig nå sin fulla potential, där var det inte så bra att "lära sig själv".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 12:42   #33
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Lite märkligt citat från Samuelsson med tanke på att han klagat över hur ett marlyft med katastrofal teknik i ungdomen skadade hans rygg för livet och troligen fick honom att aldrig nå sin fulla potential, där var det inte så bra att "lära sig själv".
Ännu märkligare när poddvärdarna förstärker det... pust. Men ganska säker på att om vi utforskade lite mer hur han tänker skulle det nog bli konsensus... Det var väl bara en tankegroda... Borde gällt att han kunde lärt sig att dansa på egen hand också i Let´s Dance...
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 12:43   #34
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Ännu märkligare när poddvärdarna förstärker det... pust. Men ganska säker på att om vi utforskade lite mer hur han tänker skulle det nog bli konsensus... Det var väl bara en tankegroda... Borde gällt att han kunde lärt sig att dansa på egen hand också i Let´s Dance...
I allmänhet tycker jag att poddvärdar är lite för mycket "rövslickare", tycker det är sällan man hör en poddvärd säga "nu snackar du skit".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 12:49   #35
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
I allmänhet tycker jag att poddvärdar är lite för mycket "rövslickare", tycker det är sällan man hör en poddvärd säga "nu snackar du skit".
I den här podden är det dock mer regel än undantag. En massa gamla unkna myter som dom själva fortfarande verkar tro på. Lyssnade enbart idag för att jag som sagt gillar Samuelsson och var nyfiken på vad han pysslar med idag.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 16:30   #36
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
@Dio & Totte

Inte ett ämne för tråden, jag har varit medlem tillräckligt länge för att se vart detta barkar hän
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 17:12   #37
srenix
Registered User
 
srenixs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 148
Vila mer. Tror det är nyckel till de optimala framgångarna. Att gå ner eller ge sig ut på pass när man tätt inpå haft nyckelpass tror jag resultera sämre resultat i längden.
__________________
Lyft och var glad! Tjolahopp, tjolahej - tjolahoppsansa!

:
srenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 17:22   #38
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
@Dio & Totte

Inte ett ämne för tråden, jag har varit medlem tillräckligt länge för att se vart detta barkar hän
Agreed. Egentligen var tanken att det rådet Magnus gav var det sista rådet jag skulle ge mig själv i början, men spårade lite.... Det bästa rådet till mig själv hade varit att ta hjälp av någon kunnig. Nu hade jag nog lite tur i början eftersom jag läste på som tusan och lärde mig utförande och form på rätt sätt ändå...
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-31, 03:44   #39
Analbumcover
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 30
Om du ska läsa på Kolozzeum så använd eget förnuft och lita inte på de med ca 30 inlägg och dålig grammatik. Lär känna din egna kropp med andra ord, även om mycket av det man läser (studier från K.G t.ex) kan ge en bra riktlinje.
Analbumcover är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-31, 21:48   #40
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
- Försök se helhetsbilden. Enstaka träningspass är inte så viktiga. Ha en vettig plan, följd den så gott det går och anpassa planen vid behov.

- Ha inte för många och/eller för svåra mål i taget om du inte ska tävla men håll fast vid dina mål. Ingen kan öka i böj, bänk, mark, press och pull-ups samtidigt som man går ner i vikt och vill bli bra boxning/bjj/fotboll/simning/löpning/annan sport. Välj 1-2 saker i taget och satsa på dem.

- Tänk inte på träningen för mycket utanför gymmet. Planera din träning och kör hårt på gymmet men ägna dig åt andra saker också. Träningen går bättre då man också jobbar, studerar, har ett stabilt parförhållande och många goda vänner. Om träningen är allt du har ligger du jävligt risigt till om du t.ex skadar dig och enstaka dåliga pass kan förstöra hela veckan.

- Följ helst inte färdiga program. Vi är alla olika och det är guldvärt att lära sig hur just din kropp fungerar. Följ principer som fungerar för dig. Många vägar leder till samma slutresultat. Hitta ett sätt du tror på som också är roligt. Ett lite mindre optimalt schema som du gillar och följer leder till bättre resultat än ett perfekt program du hatar.

- Om du ändå använder dig av färdiga program ska du inte byta program efter två veckor. Kör programmet du valt till slut, utvärdera, och testa nästa program.

- Lyssna på erfarna lyftare och hjälp nybörjare. Man lär sig överraskande mycket då man lär någon annan för man måste verkligen artikulera sin sak tydligt och använda bra teknik och lätta "cues".

- Var realistisk och jämför dig med andra bara om det motiverar dig. De flesta av oss kommer inte att ha en +700kg total med 8% kroppsfett men du kan bli starkare både fysiskt och mentalt än du var tidigare.

- Sist men inte minst, kanske delvis som en sammanfattning av ovannämnda: Du har all tid i världen. Lägg inte för stor vikt vid dagens form eller slutliga mål utan njut av vägen mot målen.
Laksen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 20:14   #41
ThomasEkerö
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 4
Sluta aldrig att träna.
Ångrar att jag inte har tränat i långa perioder.
ThomasEkerö är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 20:45   #42
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Practice perfection
Ta i
Skit i vad alla andra gör och säger, du vet bäst (inte applicerbart till andra)

__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 20:47   #43
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Lämna egot vid dörren, utan tvekan.

Träna hårt men smart.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)