Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-10-03, 11:27   #556
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Håller med om Ryan och Jones, helt sinnessjuka siffror

Då jag sörjer förlusten mot Bills (mest för att Rex Ryan är en skrytig nöt...) så var det kul att se Rams piska på Cardinals! Jag tycker alltid att man får en särskild relation till laget som är med i Hard Knocks.
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 13:26   #557
MinLillaPyjamas
Registered User
 
MinLillaPyjamass avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 279
Jones 300 yards är verkligen helt galet. Ryans 501 går inte av för hackor det heller. Mycket tajta matcher igår. Tyvärr torskade Ravens med en poäng efter en del tveksamma beslut av Harbaugh/Trestman. Hade smakat gott med 4-0. I ärlighetens namn känns dock offense alldeles för svagt. Blir mycket svårt att nå slutspel.
MinLillaPyjamas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 13:36   #558
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 13:43   #559
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Jameis Winston - Tampa Bay Buccaneers
Cam Newton - Carolina Panthers
Jacoby Brisset - New England Patriots (3rd QB)

Dem jag kom på på rak arm.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 13:53   #560
mulliy
Registered User
 
mulliys avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 179
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.
De flesta Qb:s är ju rätt långa, så jag skulle tro att de flesta svarta som är långa satsar på basket. Sen är det väl basket som gäller i förorten, medan vita barn kastar boll med farsan på gården.
mulliy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 13:55   #561
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av mulliy Visa inlägg
De flesta Qb:s är ju rätt långa, så jag skulle tro att de flesta svarta som är långa satsar på basket. Sen är det väl basket som gäller i förorten, medan vita barn kastar boll med farsan på gården.
Bra poänger, det tänkte jag inte på.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 14:02   #562
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Jameis Winston - Tampa Bay Buccaneers
Cam Newton - Carolina Panthers
Jacoby Brisset - New England Patriots (3rd QB)

Dem jag kom på på rak arm.
Colin Kaepernick.

RG3 (Robert Griffin III)

Russel Wilson.

Teddy Bridgewater.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 14:34   #563
MinLillaPyjamas
Registered User
 
MinLillaPyjamass avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Colin Kaepernick.

RG3 (Robert Griffin III)

Russel Wilson.

Teddy Bridgewater.
Tyrod Taylor osv.

Finns ganska många mörkhyade QB:s numera. Var betydligt ovanligare förr. Warren Moon var nog den första mörkhyade QB:n som slog igenom (på 80-talet). Att det förr har varit mycket ovanligt beror nog inte så lite på just rasism. Vita och välbärgade prioriterades nog till den "fina positionen". Samtidigt var det en position som ställde lägre krav på atletisk förmåga förr i tiden. De mörkhyade med enorm snabbhet etc. hamnade därför på andra positioner. Idag ser det annorlunda ut.

Den position som är mest "rasdominerad" är nog cornerback. Jag kommer inte på en enda cornerback någonsin som har varit av annat än afroamerikanskt ursprung.

Senast redigerad av MinLillaPyjamas den 2016-10-03 klockan 14:35.
MinLillaPyjamas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 11:25   #564
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av MinLillaPyjamas Visa inlägg
Tyrod Taylor osv.

Finns ganska många mörkhyade QB:s numera. Var betydligt ovanligare förr. Warren Moon var nog den första mörkhyade QB:n som slog igenom (på 80-talet). Att det förr har varit mycket ovanligt beror nog inte så lite på just rasism. Vita och välbärgade prioriterades nog till den "fina positionen". Samtidigt var det en position som ställde lägre krav på atletisk förmåga förr i tiden. De mörkhyade med enorm snabbhet etc. hamnade därför på andra positioner. Idag ser det annorlunda ut.

Den position som är mest "rasdominerad" är nog cornerback. Jag kommer inte på en enda cornerback någonsin som har varit av annat än afroamerikanskt ursprung.
Gjorde en sökning på google för skojs skull på "Best cornerbacks" och får då upp en typ rulllista med porträttbilder, ett 20-30tal, endast mörkhyade.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 11:42   #565
MinLillaPyjamas
Registered User
 
MinLillaPyjamass avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Gjorde en sökning på google för skojs skull på "Best cornerbacks" och får då upp en typ rulllista med porträttbilder, ett 20-30tal, endast mörkhyade.
Jag har också roat mig med lite googling och hittade bl.a. en artikel som stöder min tes kring varför quarterbacks i princip aldrig var mörkhyade förr i tiden (nämligen att positionen var "vikt" för vita). En annan position som historiskt har varit "vit" och fortfarande är det är kickerpositionen. Den ledande teorin där tycks vara att den ses som "atletiskt mindervärdig" och därför inte är vidare populär hos mörkhyade. Det finns faktiskt inte en enda mörkhyad kicker i NFL.
MinLillaPyjamas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 13:08   #566
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.
Har också noterat att de flesta QBs verkar vara vita från bra hemförhållanden. Intressant det där. Det är ju den mest komplicerade positionen där man behöver en viss smarthet för att fungera också.


Citat:
Ursprungligen postat av mulliy Visa inlägg
De flesta Qb:s är ju rätt långa, så jag skulle tro att de flesta svarta som är långa satsar på basket. Sen är det väl basket som gäller i förorten, medan vita barn kastar boll med farsan på gården.
Så långa är de ju inte att basketen konkurrerar ut AF bland de svarta. 190-195 är ju inte direkt jättelångt i basket. Lite beroende på position iofs.

Bland de nämnda svarta QBs är väl bara Winston, Newton, Wilson och Bridgewater odiskutabla QB1. Nu är ju Bradford i Minnesota och är nog bättre än Bridgewater varit som dessutom är långtidsskadad.

Intressant med CB. Läste att det var många år sen det fanns en vit sådan nu. Safeties har ju några vita men väldigt få. Smith i Minnesota är ju en sådan dock och mycket bra dessutom. Mycket tradition i vissa positioner verkar det som. Finns ju trots allt en del vita WRs.

Senast redigerad av Macroman den 2016-10-05 klockan 13:10.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 13:22   #567
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.
Har också tänkt på detta ett par ggr och jag får det till att positioner där det krävs mycket hjärna och icke-fysiskt arbete domineras av vita och tvärtom, där positioner där du måste vara en sinnessjuk atlet domineras av mörka. OLine, QB = Vitt, resten är mörkt. Förutom kicker som också är vitt men det beror snarare på att de flesta tycker det är tråkigt.


En annan sak jag tänkt på, hur f-n kan man vara så j-a dum i huvudet att man ibland kostar sitt lag en match? Förra veckan tror jag det var i CIN - MIA matchen där Miami lyckas få en 3 and out och Cincy puntar från egen 10ish, MIA i skitbra position att äntligen få komma in i matchen. Vad händer? Cincy puntar och en fet jävla spelare ska knuffa omkull deras kicker 2s efter att han redan fått iväg bollen, AV VILKEN JÄVLA ANLEDNING?! Resulterade i 15 yards penalty, nya försök, en drive som ledde till TD och ni vet hur den matchen slutade. Förstår mig inte på hur man kan ha IQ som en fiskmås
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 14:39   #568
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Har också tänkt på detta ett par ggr och jag får det till att positioner där det krävs mycket hjärna och icke-fysiskt arbete domineras av vita och tvärtom, där positioner där du måste vara en sinnessjuk atlet domineras av mörka. OLine, QB = Vitt, resten är mörkt. Förutom kicker som också är vitt men det beror snarare på att de flesta tycker det är tråkigt.


En annan sak jag tänkt på, hur f-n kan man vara så j-a dum i huvudet att man ibland kostar sitt lag en match? Förra veckan tror jag det var i CIN - MIA matchen där Miami lyckas få en 3 and out och Cincy puntar från egen 10ish, MIA i skitbra position att äntligen få komma in i matchen. Vad händer? Cincy puntar och en fet jävla spelare ska knuffa omkull deras kicker 2s efter att han redan fått iväg bollen, AV VILKEN JÄVLA ANLEDNING?! Resulterade i 15 yards penalty, nya försök, en drive som ledde till TD och ni vet hur den matchen slutade. Förstår mig inte på hur man kan ha IQ som en fiskmås
Händer sånt lite då och då, både med roughing the kicker och unnecessary roughness/late hit på QB och jag tror det ibland kan vara svårt att hinna bromsa när man väl är påväg, man kanske känner att man är nära och sänker huvudet lite inför tacklingen så ser man inte att bollen är sparkad/kastad vad vet jag. Men i stridens hetta är det ju lätt att man går lite långt med adrenalin och sånt så det blir svårt att avbryta.

Dock är det ju ännuvärre när dem efter ett spel börjar gruffa å det blir penalty på de, 15y. Då är ju inte ens spelet igång.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 23:27   #569
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Det är även intressant att nästan alla svarta QBs är otroligt mer "mobile" än deras vita jämlikar. Cam Newton är ju i en klass för sig där, men även RGIII, Russel Wilson, osv. är ju inte direkt några långsamma gubbar. Dem white people R 2 slow
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 02:45   #570
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLuta Visa inlägg
Det är även intressant att nästan alla svarta QBs är otroligt mer "mobile" än deras vita jämlikar. Cam Newton är ju i en klass för sig där, men även RGIII, Russel Wilson, osv. är ju inte direkt några långsamma gubbar. Dem white people R 2 slow
En Cam Newton med Peyton Mannings spelsinne Game over på den
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)