Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-04-21, 18:43   #1
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Min resa inom periodisk fasta!

Ger mig själv rätten att använda urusel stavning samt formelerande.

Tjena! Gör en journal här mest för att hålla reda på vad jag stoppar i mig och hur jag mår och mina framsteg!

Började med fastan idag 21/4-15.

Kör 20/4 med fokus på ett mål/dag sen något litet för att fylla upp energin lite extra en timme eller två efter. Så får vi ser hur det går!

Startvikt: 105kg

Dagens mål, landar runt 190g protein/1500kcal, med en proteinshake (whey-80 ice coffee) i 5dl mjölk, mjölken inräknad i kcal^ ovan, ej proteinpulvret. Åt vid 17-18:00 och fyller upp energibehovet med lite riskakor och juice kl 20.

Bild: Klicka här.

Dagens mål består av ca 1dl ris, 500g kyckling, 2x125g makrillfillé i tomatsås samt en bit broccoli och lite sås, till det vart det två ägg mellan två skivor fullkorn's bröd.

___________

Jag kommer väga mig varje måndag morgon, nyvaken&naken, samt ge en update på hur jag mår osv.

Jobbar 7-16 kommunalt, väldigt fysiskt. Allt från att bära stockar till att klippa gräs till och skotta snö till att bära möbler och lite till.

Har även planer på att börja gymma innan jobbet på morgonen, gå dit klockan 5 och köra lite cardio och lättare vikter/helkroppspass till att börja med. Sedan något i stil med P/P/L. Får dock vänta ett par veckor då jag har klämd disk i ryggen eller något liknande och knappt kan böja på mig.

Aldrig gymmat förut, inte ens varit i ett gym förutom här om veckan då jag besökte ett lokalt gym och frågade efter rundvisning. Dock alltid varit stark, kallad hulken sen barnsben osv.. även om jag själv tycker det är överdrivet, så klart. Dock nöjd över min kropp för tillfället, gämfört med hur man såg ut vid 132kg Har väl som mål att ha en mer "lean" och smidigare kropp, då jag kör bmx osv på fritiden, inte ute efter nå jättemuskler. Dock får man väl se vad framtiden håller.

Vägde i somras runt 130kg (132 som högst) och har sedan dess gått ner till nuvarande 105. I nuläget har jag stått still ett par månader. Gick ner endast via att äta "rent", och mindre. Målplan som dietist gav mig, runt 1800kcal (stog det). Cheatdays på fredagar.

Tänker köra utan cheatdays denna gången, då dom spårade ur väldigt fort. Vill jag ha något gott så tar jag med det i dagens kalorimängd. Har tänkt max 2500 kalorier/dag. Sen får vi se. Ska även expirementera med måltider och se hur liten man kan få en måltid utan att gå under ca 180-200g protein och gärna runt 1500-2000 kalorier.

Kan hända att det vissa dagar delas i två, om måltiden blir för stor.

____________

Bilder på mig själv, värdelös på att posera och kasst ljus samt dålig kvalité då jag bara mailade över bilderna till mig själv på datorn. Men bara för eget bruk för att hålla koll på hur man såg ut. Ingen mobbing tack önskar jag hade tagit bilder på när jag vägde 132kg i somras också.

bild 1: Klicka här.

bild 2: Klicka här.

bild 3: Klicka här.

____________

Så! slarvigt skrivet, men är bara för min egen nyttjan som sagt så jag bryr mig inte värst. Bara en skiss på vart mitt huvud ligger för stunden.

Ge gärna kritik och era egna åsikter och är långt ifrån någon expert så tar gärna emot tips och hjälp.

Tack för mig!

/Dennis.
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 19:42   #2
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Dag två: 500g pangasius fisk med 100g broccoli, 1.5dl ris samt lite riven ost och icas curry/lime sås (rekommenderas starkt, även om den inte var optimal på fisk kanske men på kyckling är den guld!) sen 2st stekta ägg på sidan av i ett fullkornsbröd. Till det drack jag ett glas juice, sedan en proteinshake på 5dl mellanmjölk. Borde hamnat runt cirka 1500kcal totalt om jag räknat rätt. möjligen lite mera. Efter det vart det en liten skål glass samt ett till glas juice, så all in all kanske ca 1800-2000 kcal för dagen. avrundat uppåt rätt bra.

Har även under dagen varit väldigt energisk av mig, även om jag gäspat ända in till 3-snåret. Ovanligt mycket energi för att vara mig, gick riktigt bra att släpa bråte 8 timmar på jobbet. Bar runt/kastade runt stockar och mindre/större träd.

Tyvärr ingen bild då den vart bortglömd.
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 16:42   #3
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Dag tre: 500g kyckling, 1dl ris samt 1dl röda linser med 2 ägg och curry/lime sås och en protein shake. Efterrätt blir några riskakor samt en AloeVera dryck "Gojibär", sedan en till protein shake vid 8 och möjligen en hårdmacka.

Även i dag 3 har jag mängder med energi, jag tuffar på!

glömde dock bilden igen
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)