Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-28, 13:48   #40246
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Att torktumla underkläder måste fan ses som ett brott mot mänskliga rättigheter. För strumpor är en sån hängare med många klädnypor på väldigt bra.
Principen är väl att man torktumlar allt som inte behöver vara slätt? Dvs allt utom tröjor, typ?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 07:43   #40247
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av purewhey Visa inlägg
prövade en sådan. Det tog ungefär ett årtionde att hänga upp tjugoelva strumpor.

Köper hellre nya efter x omgångar i torkmaskinen istället för att stå och svettas med det tror jag.
+1

Själv torktumlar jag sängkläder, underkläder, vissa tshirts, linnen etc som inte anses så fina, mjukiskläder etc. Resten hänger jag upp. (Dvs byxor, skjortor, finare tshirts).

Senast redigerad av Akerhage den 2020-05-29 klockan 07:44.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 07:49   #40248
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Jag måste köpa en ny säng efter nästa vecka. Rent spontant känns en ramsäng enklare att köpa om man ex skall flytta. Dom där mellanmadrasserna är jobbiga att konka på etc.

Fördelen med en kontinentalsäng är väl att man kommer lite högre upp? Finns det andra fördelar? Vad hade ni rekommenderat?

Kungsängen har 50% på alla sängar nu i helgen, så tänkte slå till. (Skall dit och provligga med såklart). Några spontana reflektioner på säng som kan vara bra att ta med mig?

Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 08:06   #40249
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag måste köpa en ny säng efter nästa vecka. Rent spontant känns en ramsäng enklare att köpa om man ex skall flytta. Dom där mellanmadrasserna är jobbiga att konka på etc.

Fördelen med en kontinentalsäng är väl att man kommer lite högre upp? Finns det andra fördelar? Vad hade ni rekommenderat?

Kungsängen har 50% på alla sängar nu i helgen, så tänkte slå till. (Skall dit och provligga med såklart). Några spontana reflektioner på säng som kan vara bra att ta med mig?

Köp en kontinental med separata madrasser och hel bäddmadrass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 09:20   #40250
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
+1

Själv torktumlar jag sängkläder, underkläder, vissa tshirts, linnen etc som inte anses så fina, mjukiskläder etc. Resten hänger jag upp. (Dvs byxor, skjortor, finare tshirts).
Så kör jag också. Då kanske jag inte är helt ute o cyklar.

Jag köpte ny säng för ett tag sedan, hade innan en ramsäng från Hästen. Blev nu en kontinentalsäng från Mio. Inte den dyraste, men näst dyraste tror jag. Det som verkade skilja där var hur många typ dämpzoner eller vad det nu kallades det fanns på sängen beroende på pris.

Jag provlåg alla i butik, hittade den som kändes skönas och prövade sedan olika hårdheter. Vissa gillar lite hårdare, vissa lite mjukare. Jag kör lite mjukare. Vet inte om det finns något som är rätt eller fel med det.

Senast redigerad av PureWhey den 2020-05-29 klockan 09:23.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 09:55   #40251
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag provlåg alla i butik, hittade den som kändes skönas och prövade sedan olika hårdheter. Vissa gillar lite hårdare, vissa lite mjukare. Jag kör lite mjukare. Vet inte om det finns något som är rätt eller fel med det.
Ju tyngre man är, ju hårdare madrass behöver man för att ligga på ett bra sätt.
Generellt behöver män hårdare madrass än kvinnor av just det skälet, deras höft behöver kunna sjunka ned lite mer, och män väger mer.

__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 09:58   #40252
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Tack för tips, jag brukar generellt gilla hårdare madrasser. Har en tendens att få ont i ryggen om det är för mjukt. Så blir iaf medel/fast hårdhet för mig. Jag väger fortfarande för ramsäng just för det praktiska, även om jag tycker kontinentalsängens höjd är fördelaktig.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:09   #40253
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ju tyngre man är, ju hårdare madrass behöver man för att ligga på ett bra sätt.
Generellt behöver män hårdare madrass än kvinnor av just det skälet, deras höft behöver kunna sjunka ned lite mer, och män väger mer.

Jag har nog en lite för mjuk "egentligen", men det känns som att min kropp gillar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Tack för tips, jag brukar generellt gilla hårdare madrasser. Har en tendens att få ont i ryggen om det är för mjukt. Så blir iaf medel/fast hårdhet för mig. Jag väger fortfarande för ramsäng just för det praktiska, även om jag tycker kontinentalsängens höjd är fördelaktig.
På sängarna jag köpte fanns det 3 stycken grader har jag för mig. Två av mina kompisar har samma säng och kör båda på det hårdaste (båda väger även mindre än mig) medan jag och min brorsa (även han samma säng) tog medel-nivån. Enligt mamma har vi båda gillat lite mjukare sängar sen vi var små
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:17   #40254
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag måste köpa en ny säng efter nästa vecka. Rent spontant känns en ramsäng enklare att köpa om man ex skall flytta. Dom där mellanmadrasserna är jobbiga att konka på etc.

Fördelen med en kontinentalsäng är väl att man kommer lite högre upp? Finns det andra fördelar? Vad hade ni rekommenderat?

Kungsängen har 50% på alla sängar nu i helgen, så tänkte slå till. (Skall dit och provligga med såklart). Några spontana reflektioner på säng som kan vara bra att ta med mig?
Åk till fler butiker. Kungssängen hade inget alternativ som passade mig när jag skulle köpa. Sova hade bättre urval och kunnigare personal. Stirra dig inte blind på fastheten. Fast madrass hos en tillverkare kan ha samma fasthet som medium hos en annan.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:26   #40255
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Finns det någon frekvens man kan störa fåglar med typ? Får man skjuta fåglar med luftgevär?

Det har flyttat in två stycken frenetiska skator på min innergård. De kacklar med varandra konstant, jag håller på att bli galen på idioterna.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 10:28   #40256
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Välj nåt ställe där du har möjlighet att byta hårdhet efter du provsovit nån månad, var avgörande för oss. Tog sängen vi tyckte var skönast i butik men efter vi sovit två månader i den började båda två få krämpor, var för mjuk, blev perfekt när vi gick till hårdare varianten.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 11:04   #40257
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Bra tips där, Kungsängen var mest ett val då det var 50% just nu, dom erbjöd att man kunde köpa till en tjänst för att byta hårdhet.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 12:00   #40258
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ju tyngre man är, ju hårdare madrass behöver man för att ligga på ett bra sätt.
Generellt behöver män hårdare madrass än kvinnor av just det skälet, deras höft behöver kunna sjunka ned lite mer, och män väger mer.

Men vem fan ligger på sidan och sover som en jävla häst? Tidigare sov jag alltid på magen med en arm under kudden. Sedan bröt jag axeln och fick i ett år sova på rygg, numera kan jag bara sova på rygg. Sidoläggning utförs bara om jag vill räta ryggen några minuter men huvudsömnen fås på rygg.


40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 12:11   #40259
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Men vem fan ligger på sidan och sover som en jävla häst? Tidigare sov jag alltid på magen med en arm under kudden. Sedan bröt jag axeln och fick i ett år sova på rygg, numera kan jag bara sova på rygg. Sidoläggning utförs bara om jag vill räta ryggen några minuter men huvudsömnen fås på rygg.
Om man har problem med ryggen så kan det vara bättre att sova på sidan. Jag har även en nervinklämning som påverkar axel och armbåge och gör det väldigt svårt att sova på ryggen.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 12:21   #40260
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Jag brukar somna liggandes på sidan eller rygg. Vaknar gör jag med täcket avsparkat, halvt invirad i lakanet och nyllet rakt ner i madrassen.

Det är oklart vad som händer däremellan.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)