Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-24, 01:34   #2116
federov
Felstavning
 
federovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Norway
Inlägg: 61
Vilken avslutning på Växjö och Örebros matchserie. Så får Kallio av alla avgöra också.
__________________
жизнь марафон не спринт
federov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 01:44   #2117
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Väl kämpat Örebro och grattis till segern Växjö. Tycker Hallam verkar vara en riktigt bra coach också. Tror Växjö kan vara revanschsugna efter det minst sagt snöpliga avslutet mot Fbk förra slutspelet.

Jag hejar egentligen på alla lag som är kvar förutom Saik.
Varför så mycket hejt mot SAIK?
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 07:05   #2118
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Varför så mycket hejt mot SAIK?
För dom har redan vunnit två år i rad...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 07:59   #2119
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Niclas Hardt,vilken hjälte.Crosscheckad i ansiktet, tacklad blodig och så stänker han han in 3-2 i slutet.

Inget gnäll, bara hårt jobb i 60 min.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 14:10   #2120
Maverick
Registered User
 
Mavericks avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 386
Ja, grattis Växjö till segern, helt klart rättvist och väntat. Är allt som allt nöjd med Örebro säsong, och nu börjar arbetet med att bygga vidare mot framtida framgångar!

Dock lite bitter över att 4-3 målet som Löwdahl gjorde inte fick avgöra denna match och vi hade loosat i 7e istället. Han hade varit så värd det efter 17 raka säsonger i Örebrotröjan.
Maverick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 14:43   #2121
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Varför så mycket hejt mot SAIK?
Jag hatar inte Saik, jag vill bara inte att dem ska vinna. Detta av ganska naturliga anledningar.

Är grymt imponerad av LHC, tippade dem som svenska mästare, och jag tror fan att det kan räcka hela vägen.

Hardt var grym igår, vilken jäkla klippa alltså. En sån spelare skulle man älska att ha i sitt egna lag.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 14:48   #2122
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Jag hatar inte Saik, jag vill bara inte att dem ska vinna. Detta av ganska naturliga anledningar.

Är grymt imponerad av LHC, tippade dem som svenska mästare, och jag tror fan att det kan räcka hela vägen.

Hardt var grym igår, vilken jäkla klippa alltså. En sån spelare skulle man älska att ha i sitt egna lag.
Vad är de naturliga anledningarna. Man vill väl att bästa laget ska vinna och om de råkar vara bäst så ska de väl vinna?
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 14:54   #2123
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
För att han tippat på att de inte ska vinna och vill ha något att skylla på om de gör det.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:03   #2124
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Vad är de naturliga anledningarna. Man vill väl att bästa laget ska vinna och om de råkar vara bäst så ska de väl vinna?
Till att börja med så kan jag säga att Saik har gjort ett fruktansvärt bra jobb. Och dom är absolut värda framgång.

Men Som supporter till ett annat lag, så finner jag det tröttsamt när Saik dels har dominerat svensk hockey en längre tid och tagit två sm-guld i rad. För mig så tycker jag att det räcker. Jag unnar hellre t.ex. Växjö eller något annat lag framgång (Sm-Guld).

Tjusningen med hockeyn är ju spänningen i matcherna, när man inte kan vara säker på hur det kommer att gå för något av lagen. Jag menar, hur kul var finalserien förra året när Saik krossade Fbk i 4-0 i matcher?

När det har gått ända till final, så vill åtminstone jag att det ska vara någorlunda täta och jämna matcher och inte en ren överkörning.

Men visst, skulle Saik vinna för tredje året i rad så är jag inte den som svär över det, utan det är bara att berömma dem.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:04   #2125
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
För att han tippat på att de inte ska vinna och vill ha något att skylla på om de gör det.
Skitsnack.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:19   #2126
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
SAIK kan dra åt helvte. De är bäst, ja. Men är så trött på snacket om att det är deras kultur, organisation mm som ligger bakom när det är uppenbart att det är en fet jvla kommunaldoping bakom. Kommunpengar som dessutom till stor del kommer indirekt från Stockholm i form av Robin Hood-skatt på 0,5 miljarder per år.
Har verkligen svårt att glädjas med dem, likaså med Växjö, Linköping och alla andra komunaldopade plastklubbar.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:24   #2127
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Till att börja med så kan jag säga att Saik har gjort ett fruktansvärt bra jobb. Och dom är absolut värda framgång.

Men Som supporter till ett annat lag, så finner jag det tröttsamt när Saik dels har dominerat svensk hockey en längre tid och tagit två sm-guld i rad. För mig så tycker jag att det räcker. Jag unnar hellre t.ex. Växjö eller något annat lag framgång (Sm-Guld).

Tjusningen med hockeyn är ju spänningen i matcherna, när man inte kan vara säker på hur det kommer att gå för något av lagen. Jag menar, hur kul var finalserien förra året när Saik krossade Fbk i 4-0 i matcher?

När det har gått ända till final, så vill åtminstone jag att det ska vara någorlunda täta och jämna matcher och inte en ren överkörning.

Men visst, skulle Saik vinna för tredje året i rad så är jag inte den som svär över det, utan det är bara att berömma dem.
Ja fast kopplingen mellan att SAIK vinner och spänningen är lite oklar. Om det är spänningen du vill åt så är det lite felriktat att säga att du inte vill att de ska vinna. Säg att du hoppas att det blir en bra jämn finalserie. Det blir inte mer spännande om Växjö vinner med 4-0 i matcher istället
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:26   #2128
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
SAIK kan dra åt helvte. De är bäst, ja. Men är så trött på snacket om att det är deras kultur, organisation mm som ligger bakom när det är uppenbart att det är en fet jvla kommunaldoping bakom. Kommunpengar som dessutom till stor del kommer indirekt från Stockholm i form av Robin Hood-skatt på 0,5 miljarder per år.
Har verkligen svårt att glädjas med dem, likaså med Växjö, Linköping och alla andra komunaldopade plastklubbar.
Pang på rödbetan med vad du tycker iaf och även om man kan diskutera om du har rätt i sig så vet man iaf vad man ska diskutera och kommentera på. Jansson_84 säger en sak men menar egentligen en annan.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:30   #2129
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
SAIK kan dra åt helvte. De är bäst, ja. Men är så trött på snacket om att det är deras kultur, organisation mm som ligger bakom när det är uppenbart att det är en fet jvla kommunaldoping bakom. Kommunpengar som dessutom till stor del kommer indirekt från Stockholm i form av Robin Hood-skatt på 0,5 miljarder per år.
Har verkligen svårt att glädjas med dem, likaså med Växjö, Linköping och alla andra komunaldopade plastklubbar.
http://www.stockholm.se/KulturFritid...tod-pa-webben/
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 15:34   #2130
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ja? Du postar en oväsentlig länk utan att förklara vad du syftar på med länken.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)