Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-05-04, 19:08   #196
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Det känns som en rätt lustig stereotyp du försöker tvinga in Red Wings i. Jag menar Holmström är nog en av de spelarna som åker på absolut mest stryk i hela NHL och Kronwall är väl mer eller mindre känd för sina (illegala) hits.

Fast ja de tar inte mycket penalties och slåss inte mycket men jag ser inte hur det helt plötsligt inte skulle göra dem till ett kämpande lag.
Välkommen Trance! Väntade på dej!
Ja jag vet att jag lägger Detroit i ett fack. Men jag anser att jag trots dina korrekta påståenden och trots att de har ytterligare några fysiska spelare så är Detroit långt ifrån det lag som har den spelstil som jag vill se.
Anaheim har dock den mentalitet och fysisk som jag vill se och därmed trackar jag gärna ner på Detroit.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 10:35   #197
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
välkommen trance! Väntade på dej!
ja jag vet att jag lägger detroit i ett fack. Men jag anser att jag trots dina korrekta påståenden och trots att de har ytterligare några fysiska spelare så är detroit långt ifrån det lag som har den spelstil som jag vill se.
Anaheim har dock den mentalitet och fysisk som jag vill se och därmed trackar jag gärna ner på detroit.
+1
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 10:38   #198
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Detroit är ju de som spelar snyggast i hela NHL, och svenskarna visar vägen så klart! Red Wings tar hem det i år igen.

Edit: Okej att de inte är det mest fysiska laget men ser inte hur du kan säga att det inte finns någon laganda?
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 10:41   #199
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Detroit är ju de som spelar snyggast i hela NHL, och svenskarna visar vägen så klart! Red Wings tar hem det i år igen.
Tror jag inte, Boston har jag sagt hela tiden och det står jag fast vid

Hoppas nu på Boston - Anaheim i final, vilken serie det skulle bli
Som Don Cherry skulle säga " 2 big teams going at it"
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 10:45   #200
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Tror jag inte, Boston har jag sagt hela tiden och det står jag fast vid

Hoppas nu på Boston - Anaheim i final, vilken serie det skulle bli
Som Don Cherry skulle säga " 2 big teams going at it"
Hehe är inte så säker på att de tar hem det jag heller, inte som förra året, men är ju red wings fan så jag hoppas Däremot är jag rätt så övertygad om att de vinner mot Anaheim, Boston blir nog farliga ja men vi får väl se.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 11:05   #201
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Capitals å Pittsburgh förtjänar final båda, synd att dom redan möts.
Ovetchikin och Crosby, OJOJOJ. Båda är bättre än Gretzky någonsin var, att göra hatrick (som båda gjorde inatt) idag är fan så mkt bättre än på The great ones tid, som har gjort 50 (!!!) hatricks under NHLs grundserie.
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 11:22   #202
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Detroit är ju de som spelar snyggast i hela NHL, och svenskarna visar vägen så klart! Red Wings tar hem det i år igen.

Edit: Okej att de inte är det mest fysiska laget men ser inte hur du kan säga att det inte finns någon laganda?
De har säkert en bra laganda.

Men inte den laganda jag vill se. Där man försvarar sina medspelare. Där man är villig att ta en fight för sin målvakt eller stjärncenter. osv osv
Detta har inte detroit. De har de bästa hockeyspelare och därför vinner de ofta men de riskerar tillsammans med VDn för NHL göra NHL till nåt som det inte är menat att vara. När jag tänker NHL tänker jag känslor, vilja, mod, hårt spel. Du kan väl inte påstå att Detroit hjälper NHL i den riktningen?
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 11:42   #203
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
De har säkert en bra laganda.

Men inte den laganda jag vill se. Där man försvarar sina medspelare. Där man är villig att ta en fight för sin målvakt eller stjärncenter. osv osv
Detta har inte detroit. De har de bästa hockeyspelare och därför vinner de ofta men de riskerar tillsammans med VDn för NHL göra NHL till nåt som det inte är menat att vara. När jag tänker NHL tänker jag känslor, vilja, mod, hårt spel. Du kan väl inte påstå att Detroit hjälper NHL i den riktningen?
Är ju inte så att de backar för en fight om det behövs, bara att de inte använder det i första hand. Känslor, vilja och mod har de lika mycket som något annat lag. Jag själv fördrar att se ett spelande lag framför ett lag som bara går på kamp men är väl olika för alla. Dessutom tror jag att det bästa för NHL är att det finns båda sorter.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 11:43   #204
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Vi har klart skilda åsikter vilket jag visste från början. Och visst är du och dina åsiktsfränder de mest vanliga i europa men på andra sidan pölen kanske det är tvärtom.tyvärr är Gary Bettman en basketlirare som inte vet ett dugg om (nordamerikansk) ishockey.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 12:28   #205
Nielsen
Registered User
 
Nielsens avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 369
Själv så håller man ju stenhårt på Chicago!

Med tanke på de senaste åren så är man ju rejält nöjd bara med att de tagit sig till slutspelet, men självfallet så hoppas man ju på att de kan gå hela vägen.
Nielsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 11:08   #206
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Apropå den senaste matchen mellan Ducks - Wings. En jävla katastrof att domaren dömmer bort Hossas mål. Men jag tror att Detroit vänder på det här och jag tror även att Hurricanes kommer att slå ut Boston. Vancouver kommer slå ut Chicago och Capitals slår nog ut Penguins.
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 11:15   #207
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological Visa inlägg
Apropå den senaste matchen mellan Ducks - Wings. En jävla katastrof att domaren dömmer bort Hossas mål. Men jag tror att Detroit vänder på det här och jag tror även att Hurricanes kommer att slå ut Boston. Vancouver kommer slå ut Chicago och Capitals slår nog ut Penguins.
Ja fy fan! skrek på honom här hemma, hoppas han hörde det. Ankorna dominerade ju verkligen första halvan annars men känns som att det vände helt efter 2-0, hoppas att Red wings kan ta med sig det in i nästa match och att domaren har ögonen med sig nästa gång. Tror också på Capitals och Vancouver
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 11:25   #208
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Datsyuk lär ju lira bättre om Detroit ska vända på steken. Det ryktas på ESPN att han spelar skadad och det skulle inte förvåna mig för han är inte sig själv.
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 13:21   #209
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Fan vad skönt med Detroit vinst igår. Franzen är på väg tillbaka till förra årets slutspelsform !
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 13:35   #210
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten Visa inlägg
Båda är bättre än Gretzky någonsin var, att göra hatrick (som båda gjorde inatt) idag är fan så mkt bättre än på The great ones tid, som har gjort 50 (!!!) hatricks under NHLs grundserie.
...nej. Bara nej.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)