Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-17, 18:33   #1396
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Skitvecka träningsmässigt. Krökade hela helgen och tappade rätt mycket vikt vilket avspeglade sig i resultaten. Ser iaf bra ut i spegeln, men nu carbloadar och vilar jag lite så man kanske kommer tillbaka på banan igen. Höjt kcal-target till 2400 på vardagarna också. Känner inte att jag behöver gå ner så mycket mer kommande 4 veckor av deffen så släpper nog tyglarna lite mer, även om dom inte varit så spända ändå.

Bästa deffen hittills sett till hur lite ansträngning jag lagt ner och hur lite (fram tills denna vecka) jag tappat i styrka. Har även ändrat mindsetet och låter inte deffen påverka det sociala över huvud taget, utan kör på kalorimålet på vardagar och krökar på helgen om jag vill. Förut tog det alltid emot att gå över kalorimålet på deff. #priorities

(76,5 kg)
Bifogade bilder
Filtyp: png 13juni-16juni.png (56.4 KB, 7 visningar)
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 22:06   #1397
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Ligger på ca 75,8 kg, ganska nöjd nu så ligger på ca 2500 kcal på veckodagar och oftast semi-yolo på helgen.
#morronfrippaN^
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Deff 8 juli 2016.jpg (52.6 KB, 97 visningar)
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 10:02   #1398
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Hur går det? kom du igång med ditt nya schema?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 21:57   #1399
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Hur går det? kom du igång med ditt nya schema?
Var på Stockholmsveckan och festa en vecka och har fortfarande halsont kvar efter det... så har inte tränat på 2,5 veckor typ men det rycker i kroppen att komma igång så fort jag är kry!
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-04, 09:34   #1400
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
ah va drygt! Hur orkar man en hel vecka? visst jag är 26 år men efter en kväll av fest så mår man skit dagen efter för man inte fått i sig opti-protein o typ 3 liter vatten, haha

kom ihåg när jag var borta 3 veckor i sjukdom sist. tappade typ 150kg i totalen xD fick tillbaks det och lyckades pba 3 månader efter dock :P

Var intresserad av att kanske börja köra rts i bänken men var osäker på hur jag skulle lägga upp det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-04, 10:01   #1401
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
ah va drygt! Hur orkar man en hel vecka? visst jag är 26 år men efter en kväll av fest så mår man skit dagen efter för man inte fått i sig opti-protein o typ 3 liter vatten, haha

kom ihåg när jag var borta 3 veckor i sjukdom sist. tappade typ 150kg i totalen xD fick tillbaks det och lyckades pba 3 månader efter dock :P

Var intresserad av att kanske börja köra rts i bänken men var osäker på hur jag skulle lägga upp det
Haha med rätt inställning så går det att kriga igenom, mycket vatten och resorb bara! Jag är nere på 73 kg nu vill inte veta hur mycket styrka man tappat, men men...

Standard om du ska köra RTS är att planera 30% fatigue för pressar och 30% för underkropp (böj och mark tillsammans) om du vet hur det funkar med fatigue percentages.
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 11:30   #1402
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
har funderat på ett rts-inspirerat halvkropps upplägg rullande över 6 dagar men vet inte hur jag ska planera det. Ifall jag bestämmer mig för att ge upp sheiko-tåget och bli typ en powerbuilder istället :P

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=1359

Kanske detta som du körde fast över 6 dagar? men variera repsen lite mer på basövningarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 10:30   #1403
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
har funderat på ett rts-inspirerat halvkropps upplägg rullande över 6 dagar men vet inte hur jag ska planera det. Ifall jag bestämmer mig för att ge upp sheiko-tåget och bli typ en powerbuilder istället :P

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=1359

Kanske detta som du körde fast över 6 dagar? men variera repsen lite mer på basövningarna?
Ja det upplägget bör ju egentligen köras 6 dagar i veckan så man når 30% fatigue för över- och underkropp (som är rekommenderad standard). 4 dagar i veckan blir det troligen lite låg volym om man ska göra ökningar. Om du gärna vill träna 6 dagar i veckan tror jag absolut det är ett bra upplägg, annars kan man troligen öka till 15% fatigue per pass och köra 4 dagar istället, med snarlika resultat.
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-19, 12:59   #1404
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Happ, efter ett uppehåll på 3 veckor har jag nu snart kört i 2 veckor med fokus på att vänja kroppen vid volymen och frekvensen jag kommer köra med. Nästa vecka blir det nog lite mer fokus på intensiteten och ska försöka uppskatta RPE till vikterna jag börjar med veckan efter, då jag drar igång på riktigt.


Känner mig typ viktstabil på <74 kg. Sjukt för mig, första gången jag deffat ner mig och inte känt någon hunger/cravings. Tanken av typ choklad lockar knappt, köpte en jäkel igår dock för att få lite mer kalorier men hade lika gärna kunnat äta nåt annat. Får se hur det artar sig, kommer nog mest äta på hunger sen får det bli som det blir.

Live-uppdaterande (wow ) excel-arket:
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Dagsform:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Balans 19 aug 2016.jpg (44.2 KB, 66 visningar)
Filtyp: jpg Balans 19 aug 2016 (rygg).jpg (46.9 KB, 66 visningar)
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-19, 20:03   #1405
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Ser riktigt bra ut(no homo) xD

märks att sommaren har satt sina spår, dina lyft ligger en bra bit efter va du brukar prestera. Men de där brukar gå sjukt fort att komma ifatt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2016-08-19 klockan 20:06.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 12:53   #1406
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Ser riktigt bra ut(no homo) xD

märks att sommaren har satt sina spår, dina lyft ligger en bra bit efter va du brukar prestera. Men de där brukar gå sjukt fort att komma ifatt
Thanks

Mjo är nog både utebliven träning och låg kroppsvikt som gör det. Får se hur mycket styrka jag kan få tillbaka utan att gå upp allt för mycket i kroppsvikt. Som det känns nu kommer jag nog hålla mig på lite lägre KV
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 11:24   #1407
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Du har väl inte glömt att träna?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 18:21   #1408
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Du har väl inte glömt att träna?
Närå uppdaterar löpande hela tiden i google spreadsheetet printscreenar kanske in varje cykel (3 veckor) här i journalen
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 19:11   #1409
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
verkar gå sakta men säkert framåt, hur funkar nya schemat jmf med det du hade under deff?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 12:34   #1410
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring
 
Stor Hård Ådrigs avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 2 183
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
verkar gå sakta men säkert framåt, hur funkar nya schemat jmf med det du hade under deff?
Arå, stressar inte med vikterna. Än så länge känner jag mig väl återhämtad hela tiden så skulle nog kunna köra lite mer volym, men när vikterna ökar ännu mer kommer jag säkert känna av det mer.

Föredrar garanterat att köra helkroppspass istället för halvkropp. Roligare och känns mycket mer effektivt.
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)