Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-17, 13:39   #1306
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Hur gör ni när ni trimmar långt skägg? Kör ni det på frihand eller? Jag har en trimmer som jag kör polisonger med men den går ju bara upp till en viss längd och det är ju alldeles för kort att köra under hakan med den.
När det var som längst gick jag till barberare (Gents).
Annars med maskin inställd på en viss längd så inte handen slinter. putsade till det bästa själv med maskinen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 15:06   #1307
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Hur gör ni när ni trimmar långt skägg? Kör ni det på frihand eller? Jag har en trimmer som jag kör polisonger med men den går ju bara upp till en viss längd och det är ju alldeles för kort att köra under hakan med den.
Jag tvättar det, kammar/borstar ut det och har hårtork till hjälp så det blir hyfsat rakt. Sen en liten svinhårsborste som jag typ fluffar till det med. Det ska lägga sig så bra och naturligt som möjligt.

Därefter tar jag en trimmern utan munstycke och börjar städa upp hårstrån som sticker ut, och formar skägget lite. Alltså, trimmer är långt ifrån att kapa mycket, det är mer som att vifta den i luften och kapa håret som sticker ut för långt. Lite åt gången.

För större ingrepp går jag till barberare.

Senast redigerad av Yes den 2019-03-17 klockan 15:08.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 20:26   #1308
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Inne på fjärde månaden av sparande. Det går framåt. Men gissar att det slutresultat jag planerar nå är åt minstone något år bort.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 22:11   #1309
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Inne på fjärde månaden av sparande. Det går framåt. Men gissar att det slutresultat jag planerar nå är åt minstone något år bort.
Ja, fyra månader var ungefär där folk började kalla det för skägg för min del. Efter 8 månader började kommentarerna om hat eller kärlek hagla.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 10:29   #1310
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
När fick ni skägg? Har knappt behövatr raka mig hela livet, men nu i 22 snart 23 års ålder så har det bara exploderat. Behöver slätraka mig typ varannan dag nu för att det inte ska se förjävligt ut. Är väldigt tätt under hakan men ganska glest på kinderna, annars hade jag typ låtit det växa. Det är ganska tätt runt käklinjen dock.Kan man växa ett bra skägg även om stubben på kinderna inte ser ut som helskägg? Kanske raka skägget på kinderna men låta det under hakan och vid käklinjen växa?

Senast redigerad av smerk den 2019-05-17 klockan 10:33.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 11:44   #1311
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
När fick ni skägg? Har knappt behövatr raka mig hela livet, men nu i 22 snart 23 års ålder så har det bara exploderat. Behöver slätraka mig typ varannan dag nu för att det inte ska se förjävligt ut. Är väldigt tätt under hakan men ganska glest på kinderna, annars hade jag typ låtit det växa. Det är ganska tätt runt käklinjen dock.Kan man växa ett bra skägg även om stubben på kinderna inte ser ut som helskägg? Kanske raka skägget på kinderna men låta det under hakan och vid käklinjen växa?
Typ så här.

https://www.instagram.com/marianodivaio/?hl=en
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 16:07   #1312
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
När fick ni skägg? Har knappt behövatr raka mig hela livet, men nu i 22 snart 23 års ålder så har det bara exploderat. Behöver slätraka mig typ varannan dag nu för att det inte ska se förjävligt ut. Är väldigt tätt under hakan men ganska glest på kinderna, annars hade jag typ låtit det växa. Det är ganska tätt runt käklinjen dock.Kan man växa ett bra skägg även om stubben på kinderna inte ser ut som helskägg? Kanske raka skägget på kinderna men låta det under hakan och vid käklinjen växa?
Har kunnat ha halvdant helskägg sen jag var 17, kanske tidigare men trimmade då.
Skulle rekommendera stubb ifall du vill se hyffsat städad ut men inte vill lägga mycket tid på underhåll. När jag hade stubb kunde jag komma undan med att trimma varannan eller var tredje dag. Körde 3mm? tror jag och rakade medhårs, faktiskt. Tyckte det såg rätt ok ut.

Renrakat är ju ett helvete, men det kanske är för att mitt växer fort. Har torr hy så det blir väldigt mycket underhåll att raka mig 1-2 ggr / dag, om jag inte vill vara raspig på kvällen.

Helskägg är lättare att sköta
Trimmar längs de linjer jag villa hålla 1-2 ggr / vecka. Och trimmar / ansar skägget ca 1x / vecka. Ser jag ett hårstrå som har stuckit helt fel kan jag ju ta saxen och snabbt knipsa det, detta må väl ha hänt.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 04:45   #1313
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
https://www.instagram.com/p/BxltTCyowrE/

https://www.instagram.com/p/BxltvcxIyju/

Sparat sen november slutet av november. Börjar ta sig.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram

Senast redigerad av Beemel den 2019-05-18 klockan 04:47.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 08:40   #1314
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
https://www.instagram.com/p/BxltTCyowrE/

https://www.instagram.com/p/BxltvcxIyju/

Sparat sen november slutet av november. Börjar ta sig.
Snyggt, speciellt på bilden från sidan! Gråa stråk i skägget är riktigt coolt också
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 07:22   #1315
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Nu är ju detta en skägg och frisyrfråga, men någon som har förslag på styling? Börjar tröttna på att se ut som en eremit.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg




Stilar jag funderat på är: nr 2 och 3 i denna bild.



Eller åt detta hållet




Svårt att hitta bilder på dudes med runt ansikte men tror dessa kan passa OK ändå?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 08:38   #1316
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Nu är ju detta en skägg och frisyrfråga, men någon som har förslag på styling? Börjar tröttna på att se ut som en eremit.
Tycker definitivt du ska behålla hårlängden! Skägget kan du dock ansa en hel del imo. Du skulle säkert passa i "manbun" f.ö.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 08:40   #1317
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Tycker definitivt du ska behålla hårlängden! Skägget kan du dock ansa en hel del imo. Du skulle säkert passa i "manbun" f.ö.
Kör manbun för det mesta men vill nog ha lite ”roligare” frisyr. Ja skägget behöver fixas upp, växer förjävla ojämnt och är tunnt lite varstans. Tack för input.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 13:50   #1318
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Första besöket hos en barberare bokad. Ska bli lite spännande och se vad de kan åstadkomma. =)
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-27, 21:02   #1319
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Tycker definitivt du ska behålla hårlängden! Skägget kan du dock ansa en hel del imo. Du skulle säkert passa i "manbun" f.ö.
Jag tror faktiskt också på en manbun eller liknande. Det krävs mindre fett och mer markerade drag för att det ska funka som i bilderna Anton visar.. Jag hade kört på Samuraj-looken som borde passa klockrent.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 23:41   #1320
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Hjälp! Kan någon uppskatta hur lång tid tills jag kan göra typ en tofs eller nåt av det jag har på huvvet?
la bilden i en spoiler pga lyckades inte ändra storleken!
Tror ni långt hår på herren nedan blir bra eller anus?
__________________
Numera Styrkelyft
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)