Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-14, 12:48   #2251
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Det låter onekligen mycket bra, är lite avundsjuk! Jag har fem km till jobbet och tycker faktiskt att det är opti. Det enda jag kan komma på som en nackdel är väl att om jag ska springa långt efter jobbet så får jag verkligen ta en rejäl omväg hem vilket kan kännas lite onaturligt. Får springa runt halva stan. Annars har jag en omväg som jag knappt ser som en omväg då den är så mycket trevligare än Ståthögaleden som är ca nio km. Det är lagom.

Men en mil är ju nice, speciellt om det halvt slumpade sig att det blev det avståndet. Hade det liksom blivit 15 km istället så är det ju helt plötsligt ett ganska stort projekt att ta sig hem på löpande fot Känns som att man vill ha minst fem km och max tio km i avstånd.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:02   #2252
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Hur gör du med grejer/ombyte, särskilt när du springer till jobbet? Funderar på att lägga en stash med rena kläder och handduk på jobbet. Springer man dit tar man bara västen för att få med nycklar, plånbok och telefon.



Löpning, 10km, 5:05-tempo
Klockan mätte upp 9.97 km hem från jobbet.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 17:17   #2253
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Hur gör du med grejer/ombyte, särskilt när du springer till jobbet? Funderar på att lägga en stash med rena kläder och handduk på jobbet. Springer man dit tar man bara västen för att få med nycklar, plånbok och telefon.



Löpning, 10km, 5:05-tempo
Klockan mätte upp 9.97 km hem från jobbet.
Springer aldrig till jobbet. När jag springer hem från jobbet så är det inte svårare än att jag har med mig träningskläder och lämnar kläderna jag hade på mig till jobbet på jobbet. Gör detta max två dagar i rad, därefter ser jag till att få hem kläderna.

Att ha ett stash på jobbet låter som en smart idé!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 15:11   #2254
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
I morse

Komplex: 1 PC + 1 PJ + 1 SJ
Upp till 75 kg

Var 15 sek x 30: 1 PC+J @ 60 kg (metodisk "Grace")

Stretch
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 16:34   #2255
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Idag blev jag med skivstång och rack. Inväntar en bänk.

Invigning av garagegymmet:

Mark upp till 130 kg x 4 (har inte mer vikter just nu)

Komplex: 1 clean pull, 2 hang squat clean, 1 squat clean: upp till 77.5 kg
Sedan 5x1 EMOM squat clean 77.5 kg

3 varv: 10 raka mark 70 kg, 10 maghjul

5 varv: 8 alt hantelsnatch 22.5 kg, 10 burpees

Power clean 70 kg x 4 x 4 tng, sedan upp till 90 kg x 1

Med hip hop i högtalarna, kände mig jävligt badass. Älskar mitt garage.

__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 17:18   #2256
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Kungligt med hemmagym!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 08:17   #2257
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Ser riktigt trevligt ut. En sak som jag har funderat på sedan jag såg första bilden på stället: varför köpte du så extremt många hantlar? Fick du någon schysst paket-deal?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 08:38   #2258
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ser riktigt trevligt ut. En sak som jag har funderat på sedan jag såg första bilden på stället: varför köpte du så extremt många hantlar? Fick du någon schysst paket-deal?
Japp, fick 1-10 kg samt 10-45 kg med 2.5 kg intervall + 4 hantelställ för 9000:- av en snubbe. Nypris för detta smyger upp mot 100.000:-. Kommer försöka sälja av ett par hantlar mellan 25 och 45 kg för att frigöra lite plats och få igen lite cash, räcker ju med 5 kg inkrement oftast.
Snubben jag köpte av visade sig även ha en massa annat kul så jag köpte golvet där också.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 08:58   #2259
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Japp, fick 1-10 kg samt 10-45 kg med 2.5 kg intervall + 4 hantelställ för 9000:- av en snubbe. Nypris för detta smyger upp mot 100.000:-. Kommer försöka sälja av ett par hantlar mellan 25 och 45 kg för att frigöra lite plats och få igen lite cash, räcker ju med 5 kg inkrement oftast.
Snubben jag köpte av visade sig även ha en massa annat kul så jag köpte golvet där också.
Jävlar vad nice. Har du börjat få en bild av vad allt kommer att gå på när du är klar? Kanske alltid finns något att lägga till men jag gissar att en bas är en bänkpress och ett knäböjsrack + lite mer viktskivor än vad du har nu.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 10:00   #2260
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jävlar vad nice. Har du börjat få en bild av vad allt kommer att gå på när du är klar? Kanske alltid finns något att lägga till men jag gissar att en bas är en bänkpress och ett knäböjsrack + lite mer viktskivor än vad du har nu.
Rack finns men är inte ihopskruvat. Bänk är beställd ihop med en damstång samt lite 60 kg vikter till. Just nu är vi uppe i ca 30.000:- för allt och då har vi det viktigaste. Det som återstår är en roddmaskin, den går ju på ca 12000 ny men letar ivrigt på blocket och tradera, hoppas komma undan för ca halva priset. Sedan är vi nog nöjda med "stora" inköp, blir kanske lite småredskap man märker att man saknar.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 10:14   #2261
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Rack finns men är inte ihopskruvat. Bänk är beställd ihop med en damstång samt lite 60 kg vikter till. Just nu är vi uppe i ca 30.000:- för allt och då har vi det viktigaste. Det som återstår är en roddmaskin, den går ju på ca 12000 ny men letar ivrigt på blocket och tradera, hoppas komma undan för ca halva priset. Sedan är vi nog nöjda med "stora" inköp, blir kanske lite småredskap man märker att man saknar.
Okej. Well, det är ju fett värt det. Går inte att tänka på hur många år gymmet måste användas för att det prismässigt ska bli värt jämfört med ett gymkort Det är ju någon sorts livsdröm att ha ett hemmagym och då är det ju värt pengar motsvarande en väldigt dyr resa eller en billig bil för något man nästan kommer att använda dagligen under många år framöver.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 10:20   #2262
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Okej. Well, det är ju fett värt det. Går inte att tänka på hur många år gymmet måste användas för att det prismässigt ska bli värt jämfört med ett gymkort Det är ju någon sorts livsdröm att ha ett hemmagym och då är det ju värt pengar motsvarande en väldigt dyr resa eller en billig bil för något man nästan kommer att använda dagligen under många år framöver.
Ja, ekonomiskt lönar det ju förstås inte, särskilt då jag kommer ha kvar mitt gymkort. Har det sociala med morgongymmet och dessutom finns det många saker jag inte kan göra i garaget (press över huvudet tex - kommer gå att göra utomhus på somrarna och funderar även på att höja taket lite för att få plats inomhus), muscle-ups etc. Så garagegymmet är mer som du säger en livsdröm att kunna bränna av ett pass på kvällen eller när det är ont om tid eller vad som. En jävligt schysst grej att ha tillgängligt helt enkelt, och kostnaden vi lagt är ju intjänad på en månadslön så det är ju egentligen inget att orda om.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 09:16   #2263
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Häng med till Stockholm Stadion i januari och persa på halvmaran? Jag ska ta reda på mer info men tar för givet att banan är nästintill helt platt. Snackade f.ö. med Joar och Dimpa om att komma och hälsa på er, är väl egentligen bara att föreslå en dag och köra på det. Typisk grej som rinner ut i sanden annars
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-28, 12:23   #2264
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Häng med till Stockholm Stadion i januari och persa på halvmaran? Jag ska ta reda på mer info men tar för givet att banan är nästintill helt platt. Snackade f.ö. med Joar och Dimpa om att komma och hälsa på er, är väl egentligen bara att föreslå en dag och köra på det. Typisk grej som rinner ut i sanden annars
Är det en idiothalvmara på Stadion, runt runt? Det vetefan isf Men om det är en vanlig halvmara, ja kanske det! Vore trevligt med ett lopp om ett par månader, har lite låg löpmotivation just nu, främst pga en nackspärr som hållit mig borta från all träning i snart en vecka men styrketräningen/crossfit suger åt sig mer motivation nu.

Har sagt att vi vill komma i ordning lite mer i huset innan vi bjuder över folk då det fortfarande ser rätt trist och obonat ut men sen ska ni absolut komma över, har snackat med Joar och Jeppe om det också. Men skulle gissa att det är iaf en månad innan det blir aktuellt.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-28, 13:15   #2265
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Är det en idiothalvmara på Stadion, runt runt? Det vetefan isf Men om det är en vanlig halvmara, ja kanske det! Vore trevligt med ett lopp om ett par månader, har lite låg löpmotivation just nu, främst pga en nackspärr som hållit mig borta från all träning i snart en vecka men styrketräningen/crossfit suger åt sig mer motivation nu.

Har sagt att vi vill komma i ordning lite mer i huset innan vi bjuder över folk då det fortfarande ser rätt trist och obonat ut men sen ska ni absolut komma över, har snackat med Joar och Jeppe om det också. Men skulle gissa att det är iaf en månad innan det blir aktuellt.
Låter bra! Man vill ju testa gymmet
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)