Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-01-30, 10:40   #11
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Vecka 3 – Ben, Mage

Vikt: 85 kg nykissad men oskiten

Efter en svettig helg med 100 mil i bilen så var det äntligen dags att röra lite på sig.

Jag har ändrat om lite i benpasset och istället för att köra benpress har jag bytt ut övningen till benböj. Anledningen till detta är att jag fick höra att vår benpress-maskin inte var helt bra för ryggen, då den hade fel vinkel. Tydligen var det stor påfrestning på korsryggen och den har jag ingen större lust att förstöra. Har ni andra också hör detta?

Jag valde att köra lite försiktigt med böjen eftersom jag inte visste hur mycket stryk benen hade fått i marken. Nu visade det sig att det inte var så farligt så nästa gång kan jag lägga på lite till.

Marklyft
20x20
15x50
15x70
10x90
10x90
10x90
10x90
1x100 (bara ett test inför sommarmålet och det var absolut inga problem att lyfta en gång)
20x50 (otroligt lätt)
(Lagom)

Benböj
12x50
12x50
12x50
12x50
(Lätt)

Situps 45°
Kvx15
Kvx15
Kvx10
Kvx10
(Lagom)

Det blir alltid massor med skitsnack på gymmet efter helgen så det blev lite längre vila mellan seten. Kändes ändå skönt idag och eventuellt kommer jag att lägga in lite raka marklyft framöver. I med en vassle efter träningen och in i duschen.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)