Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-10, 10:24   #286
Rolv
Registered User
 
Rolvs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
5km mrd hunden i torsdags. Hade på min balaclava för att se om det hjälpte med torra bihålor och ond hals. Förutom att min balaclava är SÄMST och jag ska köpa en ny så var det klockrent. Helt klockrent. Ingen smärta i varken halsen eller bihålorna, inget hostande, och jag kände mig starkare än jag har på ett tag. Helt klart guld!



Nästa vecka jag ska börja löpträna ett par av mina elever. Skolsporter är fascinerande. Vi ska börja med att dra ut tre-fyra gånger i veckan, 5-6.5km åt gången. De är sprinters båda två men jag tänker att det mest handlar om att få in löpning. Säsongen börjar inte förrän mot slutet av februari.



Jag ser fram emot det!


Köp en värmeväxlare!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 12:22   #287
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
5km mrd hunden i torsdags. Hade på min balaclava för att se om det hjälpte med torra bihålor och ond hals. Förutom att min balaclava är SÄMST och jag ska köpa en ny så var det klockrent. Helt klockrent. Ingen smärta i varken halsen eller bihålorna, inget hostande, och jag kände mig starkare än jag har på ett tag. Helt klart guld!

Nästa vecka jag ska börja löpträna ett par av mina elever. Skolsporter är fascinerande. Vi ska börja med att dra ut tre-fyra gånger i veckan, 5-6.5km åt gången. De är sprinters båda två men jag tänker att det mest handlar om att få in löpning. Säsongen börjar inte förrän mot slutet av februari.

Jag ser fram emot det!
En buff eller tub är ett annat alternativ till balaklava som är ytterligare lite flexiblare i sina användningsområden om du ändå skall kika på en ny.
Använder en tunn buff som mössa när jag springer och är riktigt skönt att kunna göra om den närmast i det oändliga för att anpassa efter temperatur
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 21:47   #288
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
5km i måndags med hunden, 5km i tisdags med elev (kändes asbra, vi höll typ 6:30/km utan att jag blev trött alls... dock drack jag proteindryck för nära inpå och fick håll), middag med makens jobb igår, och idag ska jag ut med elev... kanske elever. Två tjejer kom in i klassrummet efter skolan igår och frågade om de får följa med, och en av tjejernas lillebror också.

Det var möte för frididrottarna igår så då passade jag på att annonsera lite för mina träningspass. Kanske får med ett par killar också, de frågade mig nyss om vad det var för något.

YASSSSS COACH SOM FAN!!!

PS: Hunden kommer att vara mindre nöjd med mig. Jag är otrogen mot honom, löpningsmässigt. Nya balaclavan passar okej, ska ha på den idag och se hur den är att springa med. Om den är bra klarar jag nog att springa typ varje dag nu, och det skulle vara guld. Det är bara lungorna och bihålorna som sätter stopp, och det borde lösas med uppvärmd inandningsluft. DS

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag läste först "baklava" och började få konstiga bilder

Kul med löpträningen. Kanske lite variation då för att dom inte ska lessna? Typ fartlekar ibland osv.
Hahaha det blev lite roligt

Jag kommer nog att variera det i januari beroende på hur vädret håller sig. Första målet är helt enkelt att de ska bli vana vid att springa regelbundet. De flesta har inte sprungit regelbundet ö.h.t. förutom korta intervaller, och de har trott att lätta pass kommer att göra dem långsamma. Det ska bli roligt att se dem utvecklas.

Citat:
Ursprungligen postat av Rolv Visa inlägg
Köp en värmeväxlare!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag förstår inte vad du menar...?

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
En buff eller tub är ett annat alternativ till balaklava som är ytterligare lite flexiblare i sina användningsområden om du ändå skall kika på en ny.
Använder en tunn buff som mössa när jag springer och är riktigt skönt att kunna göra om den närmast i det oändliga för att anpassa efter temperatur
Det är bra alternativ, dock passar de inte mina behov. Jag behöver specifikt en balaclava och vill inte att den ska vara flexibel ville helst ha en som bara kan vara en balaclava, men det blev en som är mjuk nog att variera lite. Den är stabil i munskyddet, vilket är det viktigaste. Min andra ville bli insugen i munnen och gjorde det omöjigt att andas.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 05:01   #289
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
5km med elever idag. Jävlar. En av dem är mycket snabbare än oss andra två. Vi höll på att dö, och hon bara sprang iväg.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 12:59   #290
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
5km med elever idag. Jävlar. En av dem är mycket snabbare än oss andra två. Vi höll på att dö, och hon bara sprang iväg.
Härligt!

Hittade förresten världens sötaste corgisar i Portland! https://www.instagram.com/mapleandmortycorgi/

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 21:43   #291
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Sprang intervaller med hunden igår. Ska jag träna någon alls så kan jag inte vara så jäkla långsam.

1.6km uppvärmning, 4x400, takt 5:30-5:35, med 400 meter jogg emellan, 1.6km nedvarvning. Kändes bra. Hunden ville ge upp

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Härligt!

Hittade förresten världens sötaste corgisar i Portland! https://www.instagram.com/mapleandmortycorgi/

Sööööööööta <3<3<3
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 19:11   #292
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
4.35km med en elev idag. Urk. Varken hon eller jag var vaken nog och det var kallt och tradigt, så vi sket i den sista biten. Brrrgh.

Imorgon EFTERMIDDAG ska jag nog springa intervaller med dem på skolans löparbana. De som kan och vill.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 07:19   #293
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Intervaller med elever. Det är roligt att lära sig vad de tror är tuff vs. enkel takt. Den enkla takten var för snabb, men det var roligt ändå.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 00:12   #294
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
6.5km med hunden igår. Fick kramp i vaderna som inte ville släppa. Nicht gut. Tror att jag har magnesiumbrist eller dylikt. Vilodag idag, kanske springer imorgon.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 15:13   #295
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Plåga eleverna rejält nu

Tråkigt med krampen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 06:32   #296
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
5.6km med hunden i morse. Pallar inte morgonlöpning längre. Det sög.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 02:28   #297
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
6.5km med hunden ett par timmar efter frukost. Gick mycket bra.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 07:27   #298
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708


Merry Christmas!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-29, 19:57   #299
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
2.8km promenad i förrgår, 3.2km löpning igår. Jag älskar mina yaktraks run. Det var snorhalt för alla andra
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-29, 21:35   #300
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Fan vad du krigar på! Samt, råtungt att du kör i balaklava!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)