Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-09, 20:52   #61
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Rätt stor skillnad på den bilden och den förra. Precis vad jag menade med att du verkar försöka göra det mer negativt än vad det är. Det där känns mer normalstelt. Den första bilden var ju inte ens i närheten. Att välja en bild där man är ouppvärmd och inte ens "försöker" är just den typen av negativism jag syftade på tidigare i tråden. Varför försöka framställa dig själv sämre än du är?
Trodde den första bilden var relevant? På karatelektionerna hinner jag inte stå och stretcha 20 minuter innan, då är jag mer som på första bilden.

Dessutom har jag ju förklarat hur det ligger till från början. Se mitt citat från startinlägget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-09, 21:02   #62
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Hinner du inte värma upp innan karateträning?!?
Jag skulle gått så jäkla trasigt om jag inte värmt upp ordentligt innan mina träningspass. Vi hade mer eller mindre krav på att vi skulle vara uppvärmda innan träningen började. Och då började vi ändå varje pass med gemensam uppvärmning ovanpå det.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-09, 21:05   #63
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Hinner du inte värma upp innan karateträning?!?
Jag skulle gått så jäkla trasigt om jag inte värmt upp ordentligt innan mina träningspass. Vi hade mer eller mindre krav på att vi skulle vara uppvärmda innan träningen började. Och då började vi ändå varje pass med gemensam uppvärmning ovanpå det.
Vi kör en kvarts gemensam uppvärmning, med kanske tre gånger 20 sekunders splitstretch totalt. Det krävs att jag splitstretchar specifikt i 20 minuter för att klara att stå som på senaste bilden.

Och låt mig påminna igen om att jag återgår till min normala stelhet en kort stund därefter. Innan du glömmer det och kommer med nåt "lol, då var ju tråden helt i onödan, det är inget fel på dig".

Och att jag behöver vara ännu vigare än på senaste bilden för att kunna sparka ordentligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-09, 21:15   #64
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Ja det förstår jag. Med det där maxläget så blir det svårt med höga tekniker. Jag har tyvärr inget annat tips att ge dig än fortsätta stretcha och som tidigare nämnts lägga till dynamiska stretchar.
Det kommer säkert ta tid. Men jag har svårt att tro att du är så annorlunda utformad att du är immun mot stretching. Om det tar lång tid. Låt det få göra det då. Är din kropp mot dig så är det väl så. Gör det bästa av situationen och kämpa på.

Lycka till med både rörlighet, styrka och karateträning

OSU!
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-09, 21:17   #65
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Ja det förstår jag. Med det där maxläget så blir det svårt med höga tekniker. Jag har tyvärr inget annat tips att ge dig än fortsätta stretcha och som tidigare nämnts lägga till dynamiska stretchar.
Det kommer säkert ta tid. Men jag har svårt att tro att du är så annorlunda utformad att du är immun mot stretching. Om det tar lång tid. Låt det få göra det då. Är din kropp mot dig så är det väl så. Gör det bästa av situationen och kämpa på.

Lycka till med både rörlighet, styrka och karateträning

OSU!
Tack!

OSU!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 10:57   #66
Ajemän
Registered User
 
Ajemäns avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Uppsala
Inlägg: 980
Jag har stretchat väldigt mycket senaste åren då jag haft lite problem med höften och kör mkt kampsport

Mitt tips för känsliga är att endast stretcha halvhårt när du är varm, och mycket försiktigt när du är kall, om ens något

Jag får bättre resultat av att stretcha 20 minuter efter varje träningspass, jämfört med 1 timme kall varje dag.

Risken om man stretchar kall och eller hårt är att man bara får "träningsvärk" och blir ännu stelare.

Senast redigerad av Ajemän den 2016-03-10 klockan 10:59.
Ajemän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 22:22   #67
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nyss viftade jag åt höger respektive vänster med varje ben, 1 minut vardera. Vet inte om det gjorde mig vigare, men det sög lite i rumpa och sida!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:10   #68
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Minns från min tid i gymnastiken när de lite halvfeta medelålders ryska slavdrivarna till tränare satte sig på en så man gick ner i split, oavsett hur stel man var. Det kan jag rekommendera, ger snabbt resultat!
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:12   #69
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Minns från min tid i gymnastiken när de lite halvfeta medelålders ryska slavdrivarna till tränare satte sig på en så man gick ner i split, oavsett hur stel man var. Det kan jag rekommendera, ger snabbt resultat!
Har hört om sånt. Hur dåligt är det för kroppen egentligen? Kan inte det leda till avslitna senor?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:15   #70
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Russia strongk. Many boys. One, two maybe die. No problem.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:20   #71
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har hört om sånt. Hur dåligt är det för kroppen egentligen? Kan inte det leda till avslitna senor?
Säkerligen, en av de värsta smärtorna jag varit med om iaf, var inte direkt den vigaste i benen, krävdes bara 110kg ryss (då var jag nog 8-9 år). Men tror nog många av de "träningsmoment" vi genomförde klassas som tortyr... så man var van...
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:21   #72
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Säkerligen, en av de värsta smärtorna jag varit med om iaf, var inte direkt den vigaste i benen, krävdes bara 110kg ryss (då var jag nog 8-9 år). Men tror nog många av de "träningsmoment" vi genomförde klassas som tortyr... så man var van...
Fy fan. Förekom detta i Sverige alltså?

Har du upplevt några men av behandlingen efteråt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 23:28   #73
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fy fan. Förekom detta i Sverige alltså?

Har du upplevt några men av behandlingen efteråt?
Jadå! Var dock länge sedan jag var aktiv så kan ha blivit bättre nu, men då var det rena sovjetmetoder (kan dock bero på att vi hade en direktimporterad tränare).

Massor av men från gymnastiken i form av utsliten rygg osv, men inga men från strechingen, så kör på!
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 00:02   #74
Unsub
Registered User
 
Unsubs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Norr om sthlm
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
, krävdes bara 110kg ryss (då var jag nog 8-9 år). Men tror nog många av de "träningsmoment" vi genomförde klassas som tortyr... så man var van...
Shit, låter galet.

hade en träningskamrat när jag tränade karate som hade lyckats med att halka på något sätt så han ofrivilligt hade hamnat i split, han hade skitont perioden efteråt men kunde efter detta gå i split utan problem när som helst.
Något som han inte kunnat tidigare (detta var vad ha sa, han kanske ljög men jag tror inte det).

Skulle dock inte vilja pröva på denna "träningsmoment" själv frivilligt, verkar lite risky.
__________________
In 2009, the CPVPV created and formalized a special "Anti-Witchcraft Unit"
Unsub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 01:19   #75
revilo
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 158
Haha JESUS CHRIST.

Stretching-rutinen funkar inte? Bäst att skriva en bok om mina dåliga förutsättningar på ett kolozzeum!

Vi är människor, vi har olika förutsättningar i ALLT vi gör, konstant. Livet är inte rättvist. Det handlar om att hitta en väg som funkar för en själv. Om du desperat vill bli vigare gör så här:

För en journal där du noterar nuvarande rutin och eventuella framsteg,
Ändra parametrar som övningsval, tid, frekvens etc sålänge du inte gör några framsteg,
Fortsätt ändra parametrar tills du hittar något som funkar.

Om du ger upp innan dess är det mer produktivt att vara tyst och fokusera på nästa träningsmål istället för att gnälla på internet.

Vet inte om det nämnts tidigare men du kan ju kolla upp PNF stretching bl a. Jag vet inte mkt om stretching, men jag vet att det finns en hel värld av kunskap och teorier om ämnet för dig att lära dig om.
revilo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)