Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-10-18, 13:07   #46
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Just hemkommen från gymmet. Ledig idag, så även min sambo så jag fick med henne också!

Bänkpress 5/3/1

Uppvärmning - Cuffar

Bänkpress - 5/3/1 - 3x62,5 kg, 3x70 kg, 3+ setet landade på 11x80 kg
Hantelpress 3x10 25 kg hantlar
Stångrodd 8x50 kg, 8x60 kg, 8x70 kg, 8x80 kg, 6x80 kg
Chins 3,3,3
Latsdrag 3x8 på 61 kg
Tricepsextensions med stång 3x10 på 30 kg
Triceps pushdowns med rep 2x10 på lätt vikt

Tänkte innan bänken att jag skulle göra 10 reps, gjorde 11 och det var allt jag hade i mig idag. Styrkan bör bli bättre för varje vecka, har mycket att ta igen innan toppformen är nådd
Damen brukar köra 4x14 på 32,5 kg i bänken men jag tänkte att när jag är med som pass så ska hon få köra tyngre. Även hon har varit sjuk i flera veckor så hon var rätt ut form. Fick iaf iväg några reps (2-3 själv) på 40 kg vilket jag tycker är bra för en tjej som just börjat träna
Måste säga att du är grym i bänken! En annan kör på runt 45kg Latsen också riktigt bra. Bred rygg verkar vara ganska prioriterat om jag kollar igenom passet, eller?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 13:28   #47
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Måste säga att du är grym i bänken! En annan kör på runt 45kg Latsen också riktigt bra. Bred rygg verkar vara ganska prioriterat om jag kollar igenom passet, eller?
Tackar Du lär kunna öka bra om du lägger dig på ett fint kaloriöverskott
Mjo, har lite inåtroterade axlar så det är viktigt för mig att träna mycket rygg. Målet är att vara starkare i rygg än bröst. Var det förut, men har en del att hämta igen även på ryggdelen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 19:41   #48
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Tackar Du lär kunna öka bra om du lägger dig på ett fint kaloriöverskott
Mjo, har lite inåtroterade axlar så det är viktigt för mig att träna mycket rygg. Målet är att vara starkare i rygg än bröst. Var det förut, men har en del att hämta igen även på ryggdelen
Okej. Samma här, dessutom älskar jag att träna rygg. Chinsen blir fler och fler
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 21:25   #49
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Okej. Samma här, dessutom älskar jag att träna rygg. Chinsen blir fler och fler
Gött! Mina chins blev fler och fler tills jag började hårdbulka!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 15:07   #50
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Idag var meningen att jag skulle köra knäböj 5/3/1, men det var överfullt i gymmet och alla stänger utom bänkpressstången var upptagen. Inget rack alltså så jag fick köra marklyft istället. Orkar snart inte med den här tillströmningen till gymmet, är grymt sugen på att byta gym. Kommer aldrig mer att träna en helg på Fitness24seven om jag tränar dagtid, isf får det bli Teliagymmet. Tanken är dock att inte träna helger, den här veckan blev det annorlunda pga att jag var sjuk i måndags. Jobbar idag så det blev träning på långlunchen.

Uppvärmning - cuffar -
Frivändningar 4x40 kg, 3x50 kg, 3x60 kg, 2x70 kg, 3x60 kg
70 kg känns rätt lätt, dock svek tekniken lite idag, men upp gick iaf stången som en dans!

Marklyft blev några set av varje 5x90 och 5x100 kg, vanligt grepp som höll fint
Utfall med hantlar 3x16 (8 per ben) med 25 kg hantlar, blev slut i greppet på slutet
Benspark – 4x10 på 55 kg
Bencurl 4x10 på 55 kg
Sittande vadpress 3x20 på 25 kg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2013-10-19 klockan 15:12.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 15:14   #51
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
Synd det där med att powerracket var upptaget. Håller med om att F24S börjar bli väldigt fullt, åtminstone på vardagar mellan 16 och 21 samt på Lördag.
Söndagar brukar vara totaldött, då är väl de flesta bakis och/eller har vilodag

Teliagymmet, vart är det?
Jag hade tidigare funderingar på Luleå AK (sett det finns några som tränar där som är här på Kolozzeum), tror dom har många fler skivstänger än vad F24S har m.m. Men hittills nöjer jag mig med F24S då jag ändå brukar oftast träna tider då det inte är fullt överallt

Bra pass idag i alla fall!

[edit]
Dom borde bygga en till F24S anläggning i Luleå

Senast redigerad av LIFT den 2013-10-19 klockan 15:15.
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 15:36   #52
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av LIFT Visa inlägg
Synd det där med att powerracket var upptaget. Håller med om att F24S börjar bli väldigt fullt, åtminstone på vardagar mellan 16 och 21 samt på Lördag.
Söndagar brukar vara totaldött, då är väl de flesta bakis och/eller har vilodag

Teliagymmet, vart är det?
Jag hade tidigare funderingar på Luleå AK (sett det finns några som tränar där som är här på Kolozzeum), tror dom har många fler skivstänger än vad F24S har m.m. Men hittills nöjer jag mig med F24S då jag ändå brukar oftast träna tider då det inte är fullt överallt

Bra pass idag i alla fall!

[edit]
Dom borde bygga en till F24S anläggning i Luleå
Jo, det är en jävla börda att navigera sig fram bland folkmassan där inne!
När jag skulle köra sittande vadpressen så var det rätt lite folk i viktrummet, jag och två andra. Någon av de två andra var riktigt dålig i kistan och jag fick pumpa första setet i en kompakt dimma av bajs!
Teliagymmet är under Teliahuset, man kommer bara in där som anställd dock. Men en sån här dag är det öde där så då kan man dra med sig folk om man vill

Funderar på Inpuls, de har två gym och jag har flera polare som tränar där. Min sjukgymnast som också kör 5/3/1 tränar också där, så det är lockande då man kan träna det med någon

F24S borde öppna ett till i Luleå ja!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 15:45   #53
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Jo, det är en jävla börda att navigera sig fram bland folkmassan där inne!
När jag skulle köra sittande vadpressen så var det rätt lite folk i viktrummet, jag och två andra. Någon av de två andra var riktigt dålig i kistan och jag fick pumpa första setet i en kompakt dimma av bajs!
Teliagymmet är under Teliahuset, man kommer bara in där som anställd dock. Men en sån här dag är det öde där så då kan man dra med sig folk om man vill

Funderar på Inpuls, de har två gym och jag har flera polare som tränar där. Min sjukgymnast som också kör 5/3/1 tränar också där, så det är lockande då man kan träna det med någon

F24S borde öppna ett till i Luleå ja!
Ahaa ok!

Inpuls? känner igen namnet. Trodde det var det gamla namnet på Actic som är i pontushallen. Men googlade nu på Inpuls och ser att det verkar finnas kvar, visste jag inte alls om
Ser ut att vara sjukt fint gym i alla fall!

Tror nog inom snar framtid att F24S kommer öppna ett till i Luleå. Har för mig dom har så att man kan få 15 000 kr eller liknande om man lyckas hitta en lokal som sedan leder till kontrakt med F24S så om du vet någon lokal där dom skulle kunna dra upp gymmet så tipsa dom.
Här står det om det: http://fitness24seven.com/om/lokaler
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 16:47   #54
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Hehe, ja Inpuls är riktigt fint och har gott om fria vikter i gamla Biblioteket. Har även ett gym i Shopping som är lite mindre men riktigt fräscht

Vore toknajs med ett till F24S i Luleå som det ser ut nu. Det där med lokal är intressant. Frågan är om det finns någon i stan som passar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 11:25   #55
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Dagens pass är klart, dags att jobba till 21.00...

Uppvärmning - Cuffar

Militärpress – 5/3/1 5x35 kg, 3x37,5 kg, 1+ setet landade på 12x42,5 kg, lätt!
Snebänk 3x10 på 55 kg
Sidolyft 4x10 med 8 kg hantlar
Latsdrag – Stegrade upp några set med 8 reps på varje från 34-61 kg
Stångcurl 3x8 på 32 kg, 1x6 på 32 kg
Omvänd curl (lätt, rehab för underarm) 2x10 på 22 kg
Bred stångrodd 2x12 på 42 kg

Lite känning mellan skulderbladen från senast då jag körde rygg. Får ont där ibland om jag kör för tungt och för nära fail i ryggövningarna, så jag körde lite lättare ryggövningar idag och hoppas det känns bättre till nästa gång ryggen ska köras. Körde lite tyngre på biccarna och färre reps då det här är min tunga vecka i 5/3/1-cykeln.
Glömde handduken, lagom skoj att stå där och ska duscha. Välja mellan att lufttorka eller lukta apa hela dagen på jobbet! Blev att lufttorka! Självklart var det halvfullt i omklädningsurmmet när jag duschade, undrar om folk trodde jag var dum i huvudet när jag gick naken i omklädningsrummet? Smög in på dass lite diskret och dröjde mig lite, haha!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 11:54   #56
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
Härligt pass Aldrig fattat 5/3/1 schema, verkar vara många som kör det. Ser nu dock att det är 3 sets, första settet 5 reps, andra settet 3 reps, och sista reppet till fail eller liknande?
Själv funderar jag på börja något nytt schema om några månader, då jag börjar bulka. Verkar finnas väldigt många scheman/program dock.

Haha jadu det fanns nog inte något annat bra val än att lufttorka på dasset
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 11:59   #57
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Man kör i cykler om 4 veckor. Första veckan tre set med 5or på upptrappande vikt där sista setet är tyngst och man kör till nära fail, ska helst ha lite kräm kvar dock. Andra veckan är det 3or som gäller där man krämar ur i sista setet. Tredje veckan kör man 5 första setet, 3 andra och det som ska vara en etta eller mer i sista setet till nära fail. Sen kör man lätta vikter långtifrån fail fjärde veckan. Sen börjar man om igen fast med högre vikt än när man började första cykeln osv osv
Jo, du borde skaffa dig nåt bra schema Finns många bra där ute! 5/3/1 är ett väldigt långsiktigt schema och jag tänker långsiktigt, därför passar det mig bra. Läs om några scheman och se om något kan tänkas passa dig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 18:14   #58
LIFT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 423
Aha okej!

Har du något pass imorgon? och isåfall vad ska du köra då?
LIFT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 19:36   #59
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av LIFT Visa inlägg
Aha okej!

Har du något pass imorgon? och isåfall vad ska du köra då?
Imorgon kommer jag att köra marklyft med assistansövningar Blir efter 17.00 så det blir nog att köra det på Teliagymmet. Lika fullt där som på F24S säkert, men då är det bara goa hardcore-tränande snubbar som jag känner väl plus att det finns två squatrack på typ en tiondel av ytan jämfört med F24S. Mycket trivsamt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 18:42   #60
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Dagens pass är avklarat! Blev en sväng på Teliagymmet där stammisgrabbarna var och körde, alltid skön stämning då! Känner att jag borde lägga ner en del energi på att stretcha lår och höfter, rörligheten känns sämre än på länge!

Uppvärmning - cuffar
Frivändningar 3x30, 3x40, 3x50, 3x60, 3x70 och ett par försök på 80 kg där jag failade.
70 kg kändes dock lätt att frivända idag, fegade dock ur och var inte nog explosiv för att få upp 80 kg idag. Testar 80 kg på fredag också inför böjpasset!

Marklyft – 5/3/1 5x80 kg, 3x90 kg och 1+ setet landade på 12x95 kg. LÄTT!
Frontböj 4x10 på 50 kg
Bencurl 3x10 på 30 kg (otestad maskin)
Ryggresningar (lätta) 3x10 kv
Crunches 2x10 kv
Cable crunches 3x12 stegrande vikt till fullt magg (lätt magasin)

Filmade ett av seten på frontböjen. Ville se hur det såg ut i bottenläget. Syns att jag troligen är lite kort i baksida lår och glutes. Framsida lår och höftböjare bör också stretchas ut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2013-10-22 klockan 18:44.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)