Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-06, 20:41   #2416
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
är det någon som tränat utan toppningsblocket? Att man bara ökar träningsmaxen lite i taget hela tiden?

Har en äldre gubbe på gymmet som kört 4 dagars säkert 2-3 ggr på raken utan att toppa(han har gått från att göra 2or på 130 till 155 i böj tex)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-09, 10:04   #2417
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
4v utav Sheiko passerar idag, sedan startar "Prep 2". Är det bara att fortsätta, eller är tanken att man ska maxa ngt?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-09, 10:16   #2418
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Att toppa och maxa är onödigt och stör maximala gains.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-09, 13:17   #2419
Guckenn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Lund
Inlägg: 755
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
4v utav Sheiko passerar idag, sedan startar "Prep 2". Är det bara att fortsätta, eller är tanken att man ska maxa ngt?
Det är bara att fortsätta. Det står i programmet när du ska maxa.
Guckenn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-09, 13:41   #2420
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Att toppa och maxa är onödigt och stör maximala gains.


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-09, 15:09   #2421
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Guckenn Visa inlägg
Det är bara att fortsätta. Det står i programmet när du ska maxa.
Tack

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 17:26   #2422
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
är det någon som tränat utan toppningsblocket? Att man bara ökar träningsmaxen lite i taget hela tiden?

Har en äldre gubbe på gymmet som kört 4 dagars säkert 2-3 ggr på raken utan att toppa(han har gått från att göra 2or på 130 till 155 i böj tex)


Ja det är något som Lindström rekommenderade bl.a om man inte tävlar(jag har själv ställt frågan i tråden). Man skulle ju kunna lägga in en Comp cycle två ggr per år för att se hur utvecklingen går.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 14:54   #2423
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Tankte ge mig in i det bruna livet Sheiko erbjuder igen. Senast korde jag 4 dagars CMS (eller CMS-MS, kommer inte ihag). Nu har jag dock inte tillgang till samma fantastiska gym, sa kedjor osv gar bort, dessutom tranar jag ensammen och litar inte pa idioter som ska halla kloss for bankpress.

Vilket ar det tyngsta programmet med i princip bara gummiband och kanske boxar till upphojda marklyft nar det kommer till anvandning av utrustning utover en skivstang?
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2017-12-14 klockan 14:55.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 15:05   #2424
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Laksen Visa inlägg
Det har varit på gång för Android appen i ett knappt år nu. I slutet på februari svarade Robert Friedrick på Sheikoforumet "Im not sure of the exact date but things should be moving fairly quickly." då någon frågade om bänkprogrammen till Android appen. Själv skulle jag kanske definiera fairly quickly i detta sammanhang lite annorlunda...
Jag vill minnas att han sa samma sak precis nar iOS appen kom, det var ett par ar sedan nu...
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 16:13   #2425
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Skaffa appen så får du tillgång till ett gäng program. Jag gillar bäst intermeiate load load bäst. Small load är för lite och för lätt. Mest volym tar för lång tid och då tråkar man sig till döts eller skippar nåt. Marken kan man hitta på eget till tycker jag. Men böj bänk och assistans så är det bra riktlinjer. Kör du intermediate så är det tre program om fyra veckor. Så då kan du roa dig i tolv veckor.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 16:47   #2426
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
Ja det är något som Lindström rekommenderade bl.a om man inte tävlar(jag har själv ställt frågan i tråden). Man skulle ju kunna lägga in en Comp cycle två ggr per år för att se hur utvecklingen går.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
då antar jag att man ska köra 2-3 block åt gången(beroende på ifall man kör 3 eller 4 dagars) innan man höjer maxet?

Samma gubbe kör 140 som max i bänk fast han har bara maxat 120 (han gjorde 1or på 120@8 tidigare i veckan) xD - detta betyder att man egentligen kan öka programmaxet ganska länge utan att programmet blir allt för galet.

Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Tankte ge mig in i det bruna livet Sheiko erbjuder igen. Senast korde jag 4 dagars CMS (eller CMS-MS, kommer inte ihag). Nu har jag dock inte tillgang till samma fantastiska gym, sa kedjor osv gar bort, dessutom tranar jag ensammen och litar inte pa idioter som ska halla kloss for bankpress.

Vilket ar det tyngsta programmet med i princip bara gummiband och kanske boxar till upphojda marklyft nar det kommer till anvandning av utrustning utover en skivstang?
Man kan ju också ändra lite(som dom gör på sheiko forumen). Står det tex kloss så sänker du alla vikter med 5%. Ska det vara band/kedja så lägger du på vikt som motsvarar det i programmet. Eller så kör du extra långt stopp(eller typ spoto-press)

Gillar själv inte en hel del varianter och det är något sånt jag måste göra ifall jag ska kunna ta mig genom ett program.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 20:42   #2427
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Tankte ge mig in i det bruna livet Sheiko erbjuder igen. Senast korde jag 4 dagars CMS (eller CMS-MS, kommer inte ihag). Nu har jag dock inte tillgang till samma fantastiska gym, sa kedjor osv gar bort, dessutom tranar jag ensammen och litar inte pa idioter som ska halla kloss for bankpress.

Vilket ar det tyngsta programmet med i princip bara gummiband och kanske boxar till upphojda marklyft nar det kommer till anvandning av utrustning utover en skivstang?
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Man kan ju också ändra lite(som dom gör på sheiko forumen). Står det tex kloss så sänker du alla vikter med 5%. Ska det vara band/kedja så lägger du på vikt som motsvarar det i programmet. Eller så kör du extra långt stopp(eller typ spoto-press)

Gillar själv inte en hel del varianter och det är något sånt jag måste göra ifall jag ska kunna ta mig genom ett program.
+1

Jag hade gjorts så och kört Advanced Medium Load.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 16:23   #2428
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Skaffa appen så får du tillgång till ett gäng program. Jag gillar bäst intermeiate load load bäst. Small load är för lite och för lätt. Mest volym tar för lång tid och då tråkar man sig till döts eller skippar nåt. Marken kan man hitta på eget till tycker jag. Men böj bänk och assistans så är det bra riktlinjer. Kör du intermediate så är det tre program om fyra veckor. Så då kan du roa dig i tolv veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Man kan ju också ändra lite(som dom gör på sheiko forumen). Står det tex kloss så sänker du alla vikter med 5%. Ska det vara band/kedja så lägger du på vikt som motsvarar det i programmet. Eller så kör du extra långt stopp(eller typ spoto-press)

Gillar själv inte en hel del varianter och det är något sånt jag måste göra ifall jag ska kunna ta mig genom ett program.
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
+1

Jag hade gjorts så och kört Advanced Medium Load.
Tack och bock for tips n rad.

Har faktiskt appen, och fick bara nagon timme efter denna post en inbjudan till att testa en beta.

Hoppades pa storslagna forandringar da jag hatar UI:t, men vafan allt ar ju exakt likadant.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 12:44   #2429
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg

Hoppades pa storslagna forandringar da jag hatar UI:t, men vafan allt ar ju exakt likadant.
Haha, jag tänkte likadant.
Jag har börjat använda excel igen eftersom det är enklare att göra större ändringar i programmen där.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 11:02   #2430
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Det släpps två nya program av Boris Sheiko för de som är intresserade.

https://instagram.com/p/BdlrVHjhQxT/
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)