Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-10-23, 16:35   #796
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Fast att bara skriva att man tränar 1h 4-6 ggr/vecka avslöjar ju inte så mycket. Hur ser resten av vardagen ut? Du kanske rör på dig mycket på jobbet, kanske tar dig till/från jobbet med cykel eller promenader osv. Du har inte specificerat exakt vad du tränar dom timmarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-10-23 klockan 16:37.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 16:40   #797
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Fast att bara skriva att man tränar 1h 4-6 ggr/vecka avslöjar ju inte så mycket. Hur ser resten av vardagen ut? Du kanske rör på dig mycket på jobbet, kanske tar dig till/från jobbet med cykel eller promenader osv. Du har inte specificerat exakt vad du tränar dom timmarna.
Student, sitter still hela dagen förutom under gymträningen. På gymmet tränar jag högvolymsträning, push/pull/legs, kör nån tung basövning följt av lite lättare övningar. Försöker få in så mycket volym som möjligt på 1h. Kanske blir totalt 25 arbetsset per pass.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 16:58   #798
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Student, sitter still hela dagen förutom under gymträningen. På gymmet tränar jag högvolymsträning, push/pull/legs, kör nån tung basövning följt av lite lättare övningar. Försöker få in så mycket volym som möjligt på 1h. Kanske blir totalt 25 arbetsset per pass.
Man bränner knappt något av att stå/sitta still och pressa vikter. Så 3500 låter ännu högre nu när vi vet det.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 17:00   #799
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Man bränner knappt något av att stå/sitta still och pressa vikter. Så 3500 låter ännu högre nu när vi vet det.
Låg i princip på balans på 3000 kcal också. Kan det vara så att man ligger på balans mellan 3000-3500 kcal för att (värmeförbrukningen ökar) sedan öka långsamt i vikt först vid typ 3600 kcal?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 17:05   #800
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Hur länge håller sig en kaseinpudding, gjord på kaseinproteinpulver och mjölk, i kylen? Förändras proteinet på något sätt om det är "blandat" i mer än säg 5-6 timmar?
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 17:13   #801
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Låg i princip på balans på 3000 kcal också. Kan det vara så att man ligger på balans mellan 3000-3500 kcal för att (värmeförbrukningen ökar) sedan öka långsamt i vikt först vid typ 3600 kcal?
När jag tänker efter så vet jag inte om det kan vara SÅ stor skillnad, men det finns helt klart X antal mekanismer som kan "äta upp" ett överskott just för att kroppen ska bibehålla sin vikt, så principen stämmer. Spontanaktivitet är en annan, ligger man på överskott så får man lättare spring i benen och vill ut.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 17:45   #802
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Låg i princip på balans på 3000 kcal också. Kan det vara så att man ligger på balans mellan 3000-3500 kcal för att (värmeförbrukningen ökar) sedan öka långsamt i vikt först vid typ 3600 kcal?
Vissa går upp i vikt av ett måttligt kaloriöverskott, andra inte. Vissa ökar automatiskt och omedvetet sin kaloriförbrukning för att matcha det ökade intaget.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 18:04   #803
Lycklig
Lättare
 
Lyckligs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 115
Finns det någon större skillnad mellan att äta 0,8-1kg potatis med eller utan skal?
Lycklig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 18:22   #804
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 516
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Hur länge håller sig en kaseinpudding, gjord på kaseinproteinpulver och mjölk, i kylen? Förändras proteinet på något sätt om det är "blandat" i mer än säg 5-6 timmar?
Inte i kylskåp på 5 - 6 timmar. Det händer ingenting.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 18:30   #805
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Citat:
Ursprungligen postat av Lycklig Visa inlägg
Finns det någon större skillnad mellan att äta 0,8-1kg potatis med eller utan skal?
På vilket sätt tänker du?

Det blir inte lika gott potatismos med skal i.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 18:39   #806
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vissa går upp i vikt av ett måttligt kaloriöverskott, andra inte. Vissa ökar automatiskt och omedvetet sin kaloriförbrukning för att matcha det ökade intaget.
Måste vara min kropp som bränner överskottet i form av värme... Jag sitter alltid lika still på arslet då jag inte tränar :p. Aja jag fortsätter att öka till jag går upp i vikt hehe. Har käkat typ 4200 kcal några ggr då jag ballat ur och då har det hänt grejer så jag lär väl nå mitt intag förr eller senare
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 18:51   #807
Lycklig
Lättare
 
Lyckligs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
På vilket sätt tänker du?

Det blir inte lika gott potatismos med skal i.
Skillnader i näringsvärde, kostfiber alt. gifter(?). Jag vet inte det är en tråd för dumma frågor.
Lycklig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 20:33   #808
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Jag dricker 40g potatismjöl I kallt vatten varje dag, ska jag räkna de kcal? Det är. Ju resistent stärkelse alltihopa som. Kroppen inte kan bryta ner till. Energi.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 06:01   #809
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
På vilket sätt tänker du?

Det blir inte lika gott potatismos med skal i.
Sluta ljuga nu.

Potatis ar alltid godare med skal. Mos, pommes, klyftor, kokt, stekt, hasselbackad. Alltid.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 10:28   #810
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 705
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Sluta ljuga nu.

Potatis ar alltid godare med skal. Mos, pommes, klyftor, kokt, stekt, hasselbackad. Alltid.
Det märks att du har blivit galen sen du flyttade (Jag håller med på alla förutom mos. Mos ska vara utan skal men med lite klumpar kvar!)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)