Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-19, 12:38   #1276
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Fast att köra med en appolon stång utan remmar blir väldigt mycket grepp. Säkert 100kg svårare än stång utan remmar
Ja det kan jag tänka mig, blir kanske mer som än greppövning.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 12:49   #1277
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Fast att köra med en appolon stång utan remmar blir väldigt mycket grepp. Säkert 100kg svårare än stång utan remmar
Jag tror dock inte att Espenkrona är i närheten av att dra över 400 kg. Han kanske ligger kring 380 kg eller liknande.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 15:17   #1278
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Jag tror dock inte att Espenkrona är i närheten av att dra över 400 kg. Han kanske ligger kring 380 kg eller liknande.
Litet missförstånd jag pratar om vad greppet håller för inte vad man drar i marklyft. Espenkrona tror jag har 350kg i mark pb. Men jag tror nog hans grepp håller för 400+
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 18:22   #1279
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Litet missförstånd jag pratar om vad greppet håller för inte vad man drar i marklyft. Espenkrona tror jag har 350kg i mark pb. Men jag tror nog hans grepp håller för 400+
Ok, ja då förstår jag vad du menar. Ja, så kan det säkert vara. Jag tror nog att han kommer dra ett nytt pb i finalen. Jag hoppas att era ryggar inte blir för slitna av oket så att vi får se dig och några andra dra magiska 400 kg, och kanske ett nytt svenskt rekord av Nedzmin eller någon annan.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 19:03   #1280
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Ok, ja då förstår jag vad du menar. Ja, så kan det säkert vara. Jag tror nog att han kommer dra ett nytt pb i finalen. Jag hoppas att era ryggar inte blir för slitna av oket så att vi får se dig och några andra dra magiska 400 kg, och kanske ett nytt svenskt rekord av Nedzmin eller någon annan.
Lite smått komiskt på tyngres uppsnack om finalen där dom pratar marklyft om vilka som kan dra mycket så nämns inte mitt namn överhuvudtaget och då har jag på årets 4 tävlingar 3 första platser och en 2a plats i marklyfts övningar. Så jag verkar kraftigt uträknad men SKA bevisa motsatsen.

Klart det kommer slita på alla att det är 4e gren och 430kg i OK innan. Nedzmin har högst kapacitet i övrigt tror jag 400kg kommer räcka långt.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 21:24   #1281
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Lite smått komiskt på tyngres uppsnack om finalen där dom pratar marklyft om vilka som kan dra mycket så nämns inte mitt namn överhuvudtaget och då har jag på årets 4 tävlingar 3 första platser och en 2a plats i marklyfts övningar. Så jag verkar kraftigt uträknad men SKA bevisa motsatsen.

Klart det kommer slita på alla att det är 4e gren och 430kg i OK innan. Nedzmin har högst kapacitet i övrigt tror jag 400kg kommer räcka långt.
Ja, jag tror att du är ganska underskattad i de flesta grenar. Du är helt klart en av dem som kan kriga om platserna i den övre halvan av startfältet, speciellt nu efter grenbyte och vikthöjningar. Det kommer bli väldigt kul att se dig i finalen!
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 14:53   #1282
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Ja, jag tror att du är ganska underskattad i de flesta grenar. Du är helt klart en av dem som kan kriga om platserna i den övre halvan av startfältet, speciellt nu efter grenbyte och vikthöjningar. Det kommer bli väldigt kul att se dig i finalen!
Min uppfattning är att Årsjö, Torbjörn,Forsmark och Ståhlberg krigar om pallplatserna dom är bättre. Men sedan är vi 3-4st som krigar om topp 5 och där ingår jag. Sedan tävling är tävling klart man har som mål att komma så högt som möjligt helst pall plats.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 19:13   #1283
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224


Kul tävling med bra line-up, bara sett denna filmad från mobil tidigare.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 21:20   #1284
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg


Kul tävling med bra line-up, bara sett denna filmad från mobil tidigare.
Kul. Ska kolla nu. Har inte sett Jamie Reeves på åratal.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 08:08   #1285
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Big Z klipp på Instagram där han stockpressar 210 kg, kille frågar om han tränar med Lalas eller andra starka atleter för att utvecklas, Z svarar: "If you really want to be strong, you must train alone"
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 18:36   #1286
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Big Z klipp på Instagram där han stockpressar 210 kg, kille frågar om han tränar med Lalas eller andra starka atleter för att utvecklas, Z svarar: "If you really want to be strong, you must train alone"
Brian Shaw tycker tvärtom. För honom är det livsviktigt med träningskamrater. Han ställer till och med specifika krav på de som ska träna med honom, vet att han berättade i någon podcast att han ''avskedat'' en träningskamrat eftersom dennes t-shirt inte var lika svettig som Shaws egen.

Tror mer på Zydrunas träningsfilosofi. Hoppas han lyckas pressa 230kg stocken snart, Eddie Hall verkar ju tyvärr inte vilja försöka igen.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 12:41   #1287
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Brian Shaw tycker tvärtom. För honom är det livsviktigt med träningskamrater. Han ställer till och med specifika krav på de som ska träna med honom, vet att han berättade i någon podcast att han ''avskedat'' en träningskamrat eftersom dennes t-shirt inte var lika svettig som Shaws egen.

Tror mer på Zydrunas träningsfilosofi. Hoppas han lyckas pressa 230kg stocken snart, Eddie Hall verkar ju tyvärr inte vilja försöka igen.
Träningskompisen kanske inte vägde 200 kg på oerhörda mängder kemikalier. Apropå svettmängden.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 07:31   #1288
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Sveriges starkaste man minus 105 avgjordes igår
1a Jimmy Johansson
2a Anders Kylander
3a Lars Ainasoja
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 21:31   #1289
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Träningskompisen kanske inte vägde 200 kg på oerhörda mängder kemikalier. Apropå svettmängden.
Haha jo antagligen, Shaw är väl känd för att behöva byta t-shirt hela tiden pga allt svettande.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-20, 20:12   #1290
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat från strongman Sverige gruppen på Facebook.


"Hej!

2018 års säsong är snart till ända och här kommer lite nyheter angående Styrgruppen för SSM (öppen klass och -105 kg).

Sebastian Liljeblad har haft förtroendet att sitta med i gruppen sedan 2014 och David Nyström sedan 2015. Sedan 2016 ingår även John Pasanen med ett extra ansvar för -105 kg. Vi tre har gemensamt att vi alla tävlat en hel del på hög nivå och även internationellt samt att ingen av oss tävlar själva.

Sebastian och David har nu bestämt sig för att stiga av och lämna över ansvaret. Båda vi två ska snart bli föräldrar och känner inte riktigt att tiden finns till att sitta i styrgruppen längre. Vi vill dock poängtera att vi gärna fortsätter hjälpa till på tävlingar som domare, tävlingsledare m m. Vi älskar sporten och vill gärna vara med och fortsätta utveckla den! Vi känner bara att ansvaret med styrgruppen blir för stort just nu och har därför försökt hitta en bra fortsatt lösning.

Johannes Årsjö har bestämt sig för att inte tävla nästa år och har fått frågan att ta en plats i styrgruppen. Han har tackat ja.
Starke-Anders Johansson har även blivit tillfrågad att ta en ta en plats och även han har tackat ja.
John har bestämt sig för att sitta kvar med en fortsatt specialkompetens på -105-tävlingar.

Så den nya styrgruppen stavas Johannes, Anders och John. Tittar man på deras tävlingserfarenhet både på svensk och utländsk mark så är det väldigt väldigt få som kommer upp i deras kompetens!

Vi tackar för förtroendet under dessa åren och vi är säkra på att den nya styrgruppen kommer sköta detta exemplariskt!

/Sebastian och David"

Bekräftat att Årsjö lägger ner oavsett resultat i morgon alltså..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)