Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-16, 20:13   #4876
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-17, 09:39   #4877
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Haftors första uppvisnings match. Han rör sig hyfsat men slår som en trasig väderkvarn.

https://www.youtube.com/watch?v=WI1N..._channel=iFLTV
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-17, 13:28   #4878
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Men 800 timmars träning var ju absolut ingenting och både Hafthor och Eddie skulle va två TOTALA nybörjare
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-17, 14:30   #4879
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Själva tjusningen med Hafthor vs Hall tyckte jag var att två styrke-giganter kommer ryka ihop, lila och strandad osv. No skill veva loss och tjusningen i det.

Jag ser ingen som helst tjusning i att se två nedslimmade fd. giganter numera dåliga boxare försöka boxas med någon slags tendens till halvkassa skills.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-17, 16:24   #4880
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Men 800 timmars träning var ju absolut ingenting och både Hafthor och Eddie skulle va två TOTALA nybörjare
Såg ju inte riktigt imponerande ut, boxas kan han ju inte ännu iaf. Men tycker han har gjort det bra med sin viktnedgång och rörligheten han uppvisar.

Oavsett så var det ju bara en uppvisningsmatch, en tungviktare i en riktig match hade avslutat matchen innan dom här tre ronderna var slut.

Är hur jag ser det iaf
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-17, 17:37   #4881
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
När han går stelt framåt med ena handen för att svinga i slowmotion med andra. Ska bli spännande att se. Hoppas de inte skadar sig för mycket bara och det blir lite trading punches tills de blir utmattade.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-17, 19:11   #4882
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Larry börjar nog äntligen öka på bra på bordet. Jag vet inte omständigheterna men eftersom Larry kör ett stenhårt block med massor av armbrytning och komplementövningar till armbrytning tvivlar jag att han är särskilt fräsch. Ändå tokdominerar han Hafthor. Jag har dock inte sett något mer ån själva klippet. Men under förutsättningen att Hafthor inte har stått och brutit massor precis innan, medan Larry stått och vilat så vill jag påstå att Larry nu borde kännas ganska grym på bordet.

https://www.instagram.com/p/CKJ3fNfs...d=5dy9z2hxgr7x
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 08:38   #4883
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Hafthor har dock noll teknik och Larry ser väldigt stabil ut sin hållning jämför med hur Hafthor öppnar upp sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 08:53   #4884
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Larry börjar nog äntligen öka på bra på bordet. Jag vet inte omständigheterna men eftersom Larry kör ett stenhårt block med massor av armbrytning och komplementövningar till armbrytning tvivlar jag att han är särskilt fräsch. Ändå tokdominerar han Hafthor. Jag har dock inte sett något mer ån själva klippet. Men under förutsättningen att Hafthor inte har stått och brutit massor precis innan, medan Larry stått och vilat så vill jag påstå att Larry nu borde kännas ganska grym på bordet.

https://www.instagram.com/p/CKJ3fNfs...d=5dy9z2hxgr7x
Orsaken till gains tror jag beror på en kombination av Todd och Tren. Jag kan inte armbrytning, men jag tror det är en väldigt bra kombination för armbrytningsgains.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 09:20   #4885
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 831
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Larry börjar nog äntligen öka på bra på bordet. Jag vet inte omständigheterna men eftersom Larry kör ett stenhårt block med massor av armbrytning och komplementövningar till armbrytning tvivlar jag att han är särskilt fräsch. Ändå tokdominerar han Hafthor. Jag har dock inte sett något mer ån själva klippet. Men under förutsättningen att Hafthor inte har stått och brutit massor precis innan, medan Larry stått och vilat så vill jag påstå att Larry nu borde kännas ganska grym på bordet.

https://www.instagram.com/p/CKJ3fNfs...d=5dy9z2hxgr7x
Hafthor vann ju sist de bröt vilket bör vara för ca ett år sedan? Tror det var när Jujimufu och CO hälsade på honom när Larry var där under några månader för att träna strongman. Det går givetvis inte att säga något annat än att Larry har gått framåt rejält och han hade säkerligen vunnit mot 2019-Hafthor också. Men jag vill ändå skjuta in att då bröt han mot världens starkaste man vägandes över 200 kg och i sin absoluta peak. Nu bryter han mot en åtminstone 40 kg lättare wannabe-boxare-version av samma man. Så det blir kaka på kaka: Larry har blivit mycket bättre och Thor väsentligt svagare.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 09:43   #4886
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Ja, Larry har utvecklats massor sedan dess. Dock så ska man vara försiktig med att ta dessa klipp som absoluta sanningar. Hafthor kanske stod och bröt med Michael Todd i 2-4 minuter sträck precis innan. Det blir lite som att testa en annan persons max i bänk direkt efter man precis kört 2-3 set till fail minutrarna innan. Man skulle ju aldrig få för sig att göra något liknande på gymmet men av någon anledning är det vanligt när man bryter arm. Man bryter med en kille och sen utan vila börjar man bryta med nästa, och nästa. Jag gör det själv ofta. Man kanske tänker för sig själv ”jaja, den här killen är ju så mycket klenare än mig själv så vad spelar det för roll att jag är trött” sen blir jag tokdominerad XD. Hafthor är nog dessutom med största sannolikt påtagligt svagare än vad han var sist, dels för att han tränar annat nu men också för att han precis gått en match och kanske är ganska bränd CNS-mässigt. MEN, med allt detta sagt så var det ändå en så pass stor skillnad mellan Larry och Hafthor i klippet att man kan inte dra några andra slutsatser än att Larry ökat på rejält det senaste året, och särskilt under de senaste månaderna. Hafthor såg hopplöst klen ut mot Larry.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 10:44   #4887
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 831
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Ja, Larry har utvecklats massor sedan dess. Dock så ska man vara försiktig med att ta dessa klipp som absoluta sanningar. Hafthor kanske stod och bröt med Michael Todd i 2-4 minuter sträck precis innan. Det blir lite som att testa en annan persons max i bänk direkt efter man precis kört 2-3 set till fail minutrarna innan. Man skulle ju aldrig få för sig att göra något liknande på gymmet men av någon anledning är det vanligt när man bryter arm. Man bryter med en kille och sen utan vila börjar man bryta med nästa, och nästa. Jag gör det själv ofta. Man kanske tänker för sig själv ”jaja, den här killen är ju så mycket klenare än mig själv så vad spelar det för roll att jag är trött” sen blir jag tokdominerad XD. Hafthor är nog dessutom med största sannolikt påtagligt svagare än vad han var sist, dels för att han tränar annat nu men också för att han precis gått en match och kanske är ganska bränd CNS-mässigt. MEN, med allt detta sagt så var det ändå en så pass stor skillnad mellan Larry och Hafthor i klippet att man kan inte dra några andra slutsatser än att Larry ökat på rejält det senaste året, och särskilt under de senaste månaderna. Hafthor såg hopplöst klen ut mot Larry.
Ja, du kan detta bättre än mig. Ville bara skjuta in att det är milsvidd skillnad på den Hafthor som Larry bröt emot när han var på Island gentemot den han bröt emot nu i Dubai. Larry är nog starkare än Hafthor i ganska många övningar nu för tiden. T.ex. så striktcurlade Hafthor 83 kg i oktober, då hade han gått ned mycket i vikt. När Larry testade för första gången gjorde han 95 kg om jag inte missminner mig och idag curlar han väl 105(?) kg. Så i en sådan övning som ändå har lite med armbrytning att göra så kan det säkert idag skilja 20 kg i styrka dom emellan.

Jag vet dock inte hur mycket svagare Hafthor har blivit generellt, slutade följa honom för några månader sedan då hans content blev rätt ointressant när han började satsa på boxningen. Det känns hur som helst fullt logiskt att Larry dominerar honom med tanke på att islänningens enda USP är borta och som att det kanske inte säger jättemycket om Larrys förmåga.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 10:49   #4888
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 831
Fy fan vad tiden går, usch. Det var två(!) år sedan Larry var på Island och bröt. Han och Thor bryter runt 5 min in i klippet. Kan kanske vara kul för David för att jämföra mot helgens klipp.

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 10:57   #4889
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Fy fan vad tiden går, usch. Det var två(!) år sedan Larry var på Island och bröt. Han och Thor bryter runt 5 min in i klippet. Kan kanske vara kul för David för att jämföra mot helgens klipp.

Larry måste blivit sjukt mycket mindre sedan dess också? Ser ut att skilja typ 20kg
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 11:07   #4890
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Såg ju inte riktigt imponerande ut, boxas kan han ju inte ännu iaf. Men tycker han har gjort det bra med sin viktnedgång och rörligheten han uppvisar.

Oavsett så var det ju bara en uppvisningsmatch, en tungviktare i en riktig match hade avslutat matchen innan dom här tre ronderna var slut.

Är hur jag ser det iaf
Killen som Hafthor boxas mot kör ju vad det ser ut som lätt sparring bara. Nu är det säkerligen svårt att anpassa sig efter en så stor motståndare som Hafthor men Ward tar det ju VÄLDIGT lugnt trots allt. Inget slag är ens i närheten av maxat.
Nu är ju dock tanken att Thor ska få lite erfarenhet, med allt vad det innebär så då kan ju en uppvisningsmatch vara vettigt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)