Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-02, 15:43   #35761
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Wonder Woman 1984, 3.5 av 10.

Första WW var hyffsad för att vara DC comics, de har i princip bara gjort skit senaste 10 åren. De lär sig aldrig att skriva färdig ett manus, utan filmar filmar filmar och sen märker filmen är skit i en test-publik och skriver om lite och filmar nya scener. De tror ingen kommer märka hur skit det är men alla märker det, därför dom är 2-3 steg efter Marvel i kvalite.

Samma sak här, man skiter i den interna logiken och story-mode som lagts fram i tidigare filmer där WW framträder, t.ex. Justice League bara för att få "denna installment" att funka. Problemet är att det fortfarande inte funkar, helt plötsligt så Mary Sue:ar hon fram en ny ability (som hon jättekonstigt nog inte har 20-30 år senare).

Det är vissa fjantiga saker som är roligt, men det är också problemet, det fjantiga är roligare och bättre än allt det seriösa. Som film är den väldigt spretig, den är inte heller speciellt bra i sina "delmoment", som all action är tråkig och all drama är krystat...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 15:52   #35762
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Förstår inte hur jag ens tog mig genom WW 84. Tog iof 3 dagar. Vilket otroligt slöseri med tid 2,30 lång. En stor gäspning. Tror det handlar om att jag tycker Gal Gadot är så ursinnigt vacker. Kollade sedan Fatman som mot alla odds i jämförelse var fan så mycket bättre och ändå under medel. En kul bagatell, men det mesta blir väl bra efter något riktigt dåligt.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 16:01   #35763
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Försökte mig på Death to 2020 efter omnämnandet här i tråden. Troligtvis det värsta jag någonsin sett. Amerikansk politik, porträtterad av SNL genom ett Netflix-filter. Började hoppa och stängde ner efter 40 min. Kan inte minnas sist jag stängde av något men detta var outhärdligt.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 16:05   #35764
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Hur står den sig mot den förra?
Mycket sämre än första.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 18:07   #35765
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Försökte mig på Death to 2020 efter omnämnandet här i tråden. Troligtvis det värsta jag någonsin sett. Amerikansk politik, porträtterad av SNL genom ett Netflix-filter. Började hoppa och stängde ner efter 40 min. Kan inte minnas sist jag stängde av något men detta var outhärdligt.
Var det formatet eller "budskapet" som gjorde att du gav upp?
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-02, 22:13   #35766
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Var det formatet eller "budskapet" som gjorde att du gav upp?
Det var nog snarare produkten i sin helhet. Ber om ursäkt för rant.

2020 var ett intressant år men redan i utgångsläget så väljer de att snöa in sig på Trump som The Daily Show ägnade 150 timmar åt förra året. Visst, Trump var viktig men då måste man köra en ny spinn på det och inte samma gamla trötta saker. Netflix-perspektivet kändes tydligt. Det var skämt om miljöförstörelse, Weinstein, Epstein, rika, vita, Trump, republikanerna, näthatare, foliehattar, tech-bolagen och covid. I samband med hyllandet av Bernie så nämndes det att Old Joe gillar att sniffa hår. Är detta att slå åt "båda hållen"? BLM var en enorm händelse i USA och då väljer man att skämta om personer som kritiserade massamlingar under en pandemi och vita som stödjer dem?

Karaktärerna var smärtsamma. Mitt intryck var att manusförfattarna målat upp dem utifrån sin egen verklighetsbild och sedan gett dem 70 i IQ för att låta dem säga de mest korkade sakerna utan någon form av humor. Ta exemplet med kvinnan som litade på läkare fram till att någon vän hävdade att hela världen är en stor konspiration. Vari ligger humorn? Är tanken att vi tillsammans ska skrocka och skratta åt folk som inte litar blint på tredje statsmakten?

Deras icke-politiserade skämt kändes inte ens som skämt:

Citat:
The history books covering this period will have to be written in crayon... by a dog.
Okej?

Alternativt så var det bara gamla saker som alla hört förut:

Citat:
Tennyson Foss: Polarization is the problem of our age. And not just in America, in the actual world too. Whether the debate is over Trump or Brexit or science or gender, God help us, or reality itself, no two factions can agree, or agree to disagree, or even agree that their disagreement might be disagreeable.
Director: I'm not sure I totally agree.
Tennyson Foss: Well, then why don't you fuck off?
Eller ta skämtet om att republikanerna "applåderar en tidning". Humor bygger på att det ska finnas någon form av träffsäker sanning. Lite som att gå fram till ett butiksbiträde och säga "här står du och knyter skorna". Du hade bara fått märkliga blickar.

Så för att sammanfatta. Överdrivet korkade SNL-karaktärer som humorbefriat tjatar om samma trötta ämnen som Netflix redan pushar i alla sina andra serier. Filmens enda skratt kom när de visade Greta. Kan inte ta henne seriöst sedan låtsasutbrottet om "how dare you". Skrattar varje gång.

Med brasklappen att filmen kanske gjorde en 180 efter att jag slog ifrån.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 13:18   #35767
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Det var nog snarare produkten i sin helhet. Ber om ursäkt för rant.

2020 var ett intressant år men redan i utgångsläget så väljer de att snöa in sig på Trump som The Daily Show ägnade 150 timmar åt förra året. Visst, Trump var viktig men då måste man köra en ny spinn på det och inte samma gamla trötta saker. Netflix-perspektivet kändes tydligt. Det var skämt om miljöförstörelse, Weinstein, Epstein, rika, vita, Trump, republikanerna, näthatare, foliehattar, tech-bolagen och covid. I samband med hyllandet av Bernie så nämndes det att Old Joe gillar att sniffa hår. Är detta att slå åt "båda hållen"? BLM var en enorm händelse i USA och då väljer man att skämta om personer som kritiserade massamlingar under en pandemi och vita som stödjer dem?

Karaktärerna var smärtsamma. Mitt intryck var att manusförfattarna målat upp dem utifrån sin egen verklighetsbild och sedan gett dem 70 i IQ för att låta dem säga de mest korkade sakerna utan någon form av humor. Ta exemplet med kvinnan som litade på läkare fram till att någon vän hävdade att hela världen är en stor konspiration. Vari ligger humorn? Är tanken att vi tillsammans ska skrocka och skratta åt folk som inte litar blint på tredje statsmakten?

Deras icke-politiserade skämt kändes inte ens som skämt:



Okej?

Alternativt så var det bara gamla saker som alla hört förut:



Eller ta skämtet om att republikanerna "applåderar en tidning". Humor bygger på att det ska finnas någon form av träffsäker sanning. Lite som att gå fram till ett butiksbiträde och säga "här står du och knyter skorna". Du hade bara fått märkliga blickar.

Så för att sammanfatta. Överdrivet korkade SNL-karaktärer som humorbefriat tjatar om samma trötta ämnen som Netflix redan pushar i alla sina andra serier. Filmens enda skratt kom när de visade Greta. Kan inte ta henne seriöst sedan låtsasutbrottet om "how dare you". Skrattar varje gång.

Med brasklappen att filmen kanske gjorde en 180 efter att jag slog ifrån.
Det blir bättre men ja, deras misslyckade försök att porträttera båda sidor är plågsamt märkbart när de inte ens klarar av att göra karikatyrer av sig själva. Lisa Kudrows karaktär är rätt så skoj, men när de inte klarar av att göra någon på "motsatt" sida blir det jobbigt.

Det var några grejer som slog mot vänstersidan, men inte särskilt mycket och inte lika fördummande som mot alt-rightsidan. Däremot tyckte jag att de var rätt så hårda mot Biden men självklart är de ju hårdare mot Trump då han betett sig som en idiot i fyra år, oavsett vad han lyckats få igenom med sin politik.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 20:36   #35768
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Utredningen
Finns på SVT play
https://www.svtplay.se/utredningen
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 21:17   #35769
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Utredningen
Finns på SVT play
https://www.svtplay.se/utredningen
Mm den var bra. Inget för den som ogillar sega serier 😁
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-15, 22:14   #35770
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Des
Finns på Cmore.

Den är bra, helt klart godkänd och sevärd.. Men inte mycket mer.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 15:21   #35771
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
The trial of The Chicago 7.

Riktigt bra dialog/rättegångsfilm.

Hade jag kunnat bättre engelska så hade den gjort sig ännu bättre utan text.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 12:04   #35772
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
The Place Beyond The Pines (2012). https://www.imdb.com/title/tt1817273/

Skitbra.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-18, 18:42   #35773
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
The Place Beyond The Pines (2012). https://www.imdb.com/title/tt1817273/

Skitbra.
Ser intressant ut, tack för tips!
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 18:40   #35774
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Inte senaste sedda men en trailer för en kommande :p

Godzilla vs. Kong – Official Trailer

Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 18:55   #35775
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
News of the World - Tom Hanks western. 5 av 10.

Inte bra, har riktig potential med skådisarna och premissen men slaktas av dålig regi/manus.

Krasst så handlar det om en man som motvilligt behöver hjälpa en flicka till sina släktingar över stora USA under 1860-talet, några år efter innbördeskriget...

Det som gör det dåligt är att det är sådan klassisk "historierevisionism" där hjälten är godast på allt, och skurkar elakaste på allt. Där "alla ska med"... Dvs. blir ingen direkt konflikt eller drama, bara "yttre" drama.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)