Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-01-10, 16:59   #41671
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Du får se när du blir gammal nog

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rnplikt_i_Sverige

Finns det inte 4000 män från varje årskull?
Inte precis som att militärtjänstgöring är säkert för kvinnor


Kanske börja i ledet att minska det sexuella våldet före man bölrjar experimentera??
Har de blivit utsatta av fiende eller egna ? De som varit i Iraq och Afghanistan

Senast redigerad av berserken den 2021-01-10 klockan 17:00.
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-10, 17:07   #41672
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Det är en del dubbla budskap i stort, på andra ställen skal man numera ha seperarade bad för kvinnor, män. Klart att det kan vara stressigt som f-n att tvingas in i lumpen, om det är så. Fast, försvaret har regler som skall följas rakt igenom, det är mer än man kan säga om random databyrå i sta'n.
Man hör mest om problem runt hemvärn, inget ont sagt om det svenska hemvärnet då.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-10, 17:07   #41673
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Har de blivit utsatta av fiende eller egna ? De som varit i Iraq och Afghanistan
Mestadels av de egna.
Citat:
The same commission report included the results of an anonymous survey of military personnel in which 23% of women and 4% of men reported experiencing unwanted sexual contact since enlistment.
Men det tystas förstås ned
Citat:
At a November 2011 press conference introducing legislation to combat sexual assault in the armed forces Rep. Jackie Speier stated that of the 13% of military sexual assault victims who reported the crimes committed against them, 90% were involuntarily discharged.[19][20]

According to a 2013 United States Commission on Civil Rights report, a 2010 survey conducted by the Department of Defense found that 54% of women and 27% of men did not report incidents because they feared retaliation; the survey also found that 47% of women and 20% of men did not report incidents because they had heard other victims had a negative experience after reporting.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual...ent_statistics
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 14:38   #41674
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Låg kolo nere i ett dygn?
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 14:41   #41675
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Låg kolo nere i ett dygn?
Jepp. Men nu är det tillbaka
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 17:06   #41676
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jepp. Men nu är det tillbaka
Ah bra, då var det inte bara ja'.

Relaterat från 2006: "Vad gjorde du när Kolo var nere?"
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69197
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:28   #41677
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Jag ramla av en snöskoter för typ 2 år sedan och åkte på ett diskbråck, sjukskriven, morfin osv. Det blev sakta bättre med tiden, tog väl ungefär ett år att bli som det är nu, alltså att jag inte har jätteont men det är ändå där och gör lite ont. Om jag springer varje dag så har jag inte ont nånting alls, och det är enda som funkar av allt jag testat. Jag har varit hos massor med sjukgymnaster och liknande folk och fått lite övningar men ingenting hjälper egentligen. Endast springa hjälper av någon anledning.

Jag tycker dock det är besvärligt för man kan ju inte springa när man är sjuk, och det kanske inte funkar av andra anledningar. Det räcker med 3 km för det ska va bra.

Ska jag ge upp eller söka vidare mer hjälp????
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:30   #41678
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Jag ramla av en snöskoter för typ 2 år sedan och åkte på ett diskbråck, sjukskriven, morfin osv. Det blev sakta bättre med tiden, tog väl ungefär ett år att bli som det är nu, alltså att jag inte har jätteont men det är ändå där och gör lite ont. Om jag springer varje dag så har jag inte ont nånting alls, och det är enda som funkar av allt jag testat. Jag har varit hos massor med sjukgymnaster och liknande folk och fått lite övningar men ingenting hjälper egentligen. Endast springa hjälper av någon anledning.

Jag tycker dock det är besvärligt för man kan ju inte springa när man är sjuk, och det kanske inte funkar av andra anledningar. Det räcker med 3 km för det ska va bra.

Ska jag ge upp eller söka vidare mer hjälp????
Har du testat yoga? Mest för att öka rörlighet och kanske komma åt några muskler du annars aldrig aktiverar.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:32   #41679
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Har du testat yoga? Mest för att öka rörlighet och kanske komma åt några muskler du annars aldrig aktiverar.
Nej det har jag inte, men jag är överörlig och jag tänker mig att yoga inte är så bra då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:34   #41680
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Nej det har jag inte, men jag är överörlig och jag tänker mig att yoga inte är så bra då?
Jag är också överrörlig, men yoga är bra för mig ändå. Du borde prova
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:40   #41681
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Nej det har jag inte, men jag är överörlig och jag tänker mig att yoga inte är så bra då?
Du som överrörlig bör nog först och främst tänka på att inte hamna i ytterlägen, så att sträva efter någon form av stretch är nog ingen bra ide - snarare tvärtom. Kanske prova med att köra extra sakta och kontrollerat med en något kortare ROM än som känns naturligt och bana in var rörelsen ska stanna - detta oavsett övning.
Styrketräning menar jag då.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ

Senast redigerad av Ett Orm den 2021-01-12 klockan 21:42.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:44   #41682
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Ok, får testa. Jag har ett beroende till bröstryggen också. Genom promenader, styrketräning, hållning och vardaglig motion så har jag antingen bra bröstrygg eller bra diskbråck (nedre ryggen), men de är bara vid springa som båda är bra. När jag berättat detta för alla sjukgymnaster jag träffat så ser de alla ut som frågetecken. På samma sätt har jag aldrig ont i bröstrygg eller diskbråck samtidigt. Sug på den ni!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-12, 21:54   #41683
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Ok, får testa. Jag har ett beroende till bröstryggen också. Genom promenader, styrketräning, hållning och vardaglig motion så har jag antingen bra bröstrygg eller bra diskbråck (nedre ryggen), men de är bara vid springa som båda är bra. När jag berättat detta för alla sjukgymnaster jag träffat så ser de alla ut som frågetecken. På samma sätt har jag aldrig ont i bröstrygg eller diskbråck samtidigt. Sug på den ni!
Pjta, du överkompenserar väl på nått sätt. Man kan ju alltid prova att köra statiska eller super slow varianter på vanliga övningar och träna antirotationer mm och verklige se till att progressionen går framåt i rätt takt.
Men det kan vara rätt svårt om man inte är van eller inte riktigt vet vad man ska göra.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-15, 23:00   #41684
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Finns det några fördelar med att ge blod? Som givare alltså. Tänker då fysiologiskt och inte vad man får för eventuell ekonomisk ersättning.
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-15, 23:10   #41685
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Finns det några fördelar med att ge blod? Som givare alltså. Tänker då fysiologiskt och inte vad man får för eventuell ekonomisk ersättning.
https://lmgtfy.app/?q=blood+donation+benefits 🤷*♂️
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)