Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-23, 17:40   #4096
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Smak är subjektivt, men sen finns det sånt som kan göra att man upplever att saker smakar bättre än dom egentligen gör. T ex kaloriunderskott, extrem hunger, eller att man helt enkelt glömt hur vissa "riktiga" saker smakar. Smaklökarna vänjer sig.

Jag får intrycket att majoriteten av dom som hyllar t ex Add Icrecream eller ProPud och liknande produkter är fitness-skadade "clean eaters" som aldrig tillåter sig att äta något "riktigt" onyttigt. Så länge man själv är nöjd är väl huvudsaken.
Något OT såklart, men detta låter som en väldigt bra sammanfattning tycker jag.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 17:41   #4097
JP Morgan
Registered User
 
JP Morgans avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 145
Det går inte att ta någon som hävdar att proteinglassarna skulle vara av hög kvalité seriöst.

Det är lite som att låta Per-Johan 22år från Gällivare, vars livsfilosofi är att dricka hembränt och fulöl efter han kört runt i sin raggar-Volvo hela dagen, jämföra viner.
__________________
Finns det något roligare än nationalekonomi?
JP Morgan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 18:19   #4098
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Trevlig helg på er med göbbar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 20:14   #4099
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Trevlig helg på er med göbbar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha Ozzi du får inte vara så lättstött, Internet är ett ställe där folk häver ur sig skit hejvilt.

OnT: StarkaUlf, du hade rätt. ICAs pistageglass var ingen hit direkt. Får prova att göra en egen fuskvariant med äkta pistagenötter. Förmodar att SIAs "Pistacia" som ska vara premium fortfarande inte är något att ha?
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 20:49   #4100
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Haha Ozzi du får inte vara så lättstött, Internet är ett ställe där folk häver ur sig skit hejvilt.

OnT: StarkaUlf, du hade rätt. ICAs pistageglass var ingen hit direkt. Får prova att göra en egen fuskvariant med äkta pistagenötter. Förmodar att SIAs "Pistacia" som ska vara premium fortfarande inte är något att ha?
Köp en riktigt bra vaniljglass och blanda med denna eller liknande: https://www.olioli.se/pa-burk/pistagecrme
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 21:21   #4101
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
Något OT såklart, men detta låter som en väldigt bra sammanfattning tycker jag.
Jag tycker att det är ungefär som att sammamfatta majoriteten av vanliga glassätare som "sinnessvaga tjockisar"

Är propud et al lika bra som vanlig glass? inte ens nära...
duger den(och framförallt lohilo) som substitut? Ja fan å.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 21:53   #4102
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Haha Ozzi du får inte vara så lättstött, Internet är ett ställe där folk häver ur sig skit hejvilt.

OnT: StarkaUlf, du hade rätt. ICAs pistageglass var ingen hit direkt. Får prova att göra en egen fuskvariant med äkta pistagenötter. Förmodar att SIAs "Pistacia" som ska vara premium fortfarande inte är något att ha?
Ingen fara kompis! Jag bryr mig inte! njuter gärna av dessa proteinskapelser om de andra inte vill ha! *sitter och äter propud*
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 21:54   #4103
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Köp en riktigt bra vaniljglass och blanda med denna eller liknande: https://www.olioli.se/pa-burk/pistagecrme
Grymt tips, tack! Måste provas.

Köpte på mig Trimuf Glass nya byttor blåbärspaj och äpple kanel, hoppas de är något att ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag tycker att det är ungefär som att sammamfatta majoriteten av vanliga glassätare som "sinnessvaga tjockisar"

Är propud et al lika bra som vanlig glass? inte ens nära...
duger den(och framförallt lohilo) som substitut? Ja fan å.
Provat allt som finns på marknaden vad gäller proteinglass och Lohilo ligger fortfarande i topp, imo. Enda proteinglassen med helt ok konsistens och smak.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 21:57   #4104
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg

OnT: StarkaUlf, du hade rätt. ICAs pistageglass var ingen hit direkt. Får prova att göra en egen fuskvariant med äkta pistagenötter. Förmodar att SIAs "Pistacia" som ska vara premium fortfarande inte är något att ha?
Nä, SIAs är lika dålig (som jag skrev på andra sidan^^)

Lyckas du hitta en riktigt bra så får du meddela det! Tyvärr har jag inte mer att välja på här uppe i norr
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 22:48   #4105
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Grymt tips, tack! Måste provas.


Provat allt som finns på marknaden vad gäller proteinglass och Lohilo ligger fortfarande i topp, imo. Enda proteinglassen med helt ok konsistens och smak.
Ska finnas pistagekräm i vissa matbutiker också, det är en del pengar för en liten burk, men jag lovar älskar man pistage så kommer man älska krämen. Att ha en hemma och inte sleva I sig burken som den är, är nästan en omöjligt!

Och håller med dig om lohilo!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 12:07   #4106
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Bobbys Cookies in Love

Var ett tag sen jag åt den här glassen men den är faktiskt rätt OK. Själva glassen är lite svag i smaken men det är väldigt gott om cookie dough. Dock står det att den ska innehålla chokladbitar också men dom lyser med sin frånvaro.

Kom över dessa för 15kr/st på Willys så för det priset är det guld.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 12:43   #4107
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bobbys Cookies in Love

Var ett tag sen jag åt den här glassen men den är faktiskt rätt OK. Själva glassen är lite svag i smaken men det är väldigt gott om cookie dough. Dock står det att den ska innehålla chokladbitar också men dom lyser med sin frånvaro.

Kom över dessa för 15kr/st på Willys så för det priset är det guld.
Deras smak med kolasås/pekannötter är deras bästa tycker jag, Totally Nuts eller något tror jag den heter. Då jag åt den så tyckte jag faktiskt att den var bättre än HD Pralines & Cream. Nu är det ju något år sedan, så jag kanske har ändrat uppfattning, men testa den!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 14:14   #4108
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Efter återigen ätit en lohilo glass måste jag konstatera att deras glass är den enda "protein glassen" jag testat där ute som faktiskt är god i både konsistens och smak, och som står sig bra mot vanlig kaloritätare glass.

Blev en salted caramel igår. Krämig glass som smälter redan efter ett par minuter utanför frysen. Rikligt med sås som smakar riktigt bra, dock ligger den mesta i botten så när man lyckas vända på glassen i nyttan möts man av en sjö av sås!!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 14:17   #4109
srenix
Registered User
 
srenixs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bobbys Cookies in Love

Var ett tag sen jag åt den här glassen men den är faktiskt rätt OK. Själva glassen är lite svag i smaken men det är väldigt gott om cookie dough. Dock står det att den ska innehålla chokladbitar också men dom lyser med sin frånvaro.

Kom över dessa för 15kr/st på Willys så för det priset är det guld.
Haha, samma lika här! 15 spänn på Willys! Var dock inte så imponerad över glassen, den var god men i jämförelse vad andra skrivit om den på tråden här så hade jag större förväntningar. Men till priset - 15 spänn klart godkänt! Men finns bättre där ute!
__________________
Lyft och var glad! Tjolahopp, tjolahej - tjolahoppsansa!

:
srenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 14:40   #4110
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Efter återigen ätit en lohilo glass måste jag konstatera att deras glass är den enda "protein glassen" jag testat där ute som faktiskt är god i både konsistens och smak, och som står sig bra mot vanlig kaloritätare glass.

Blev en salted caramel igår. Krämig glass som smälter redan efter ett par minuter utanför frysen. Rikligt med sås som smakar riktigt bra, dock ligger den mesta i botten så när man lyckas vända på glassen i nyttan möts man av en sjö av sås!!
Jag tycker personligen att lohilo Chocolate Brownie, Cookie dough och Cinnamon Bun är lysande glass som tål jämförelse med "normal" glass. Propud går ju att äta de med men jämförs bäst med betongsläggor eller dylika verktyg.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)