Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-15, 16:58   #4051
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Haters gonna hate!

U never know till’ u try. Men sen är du inte ett fan av någon av dessa heller, så du har väl redan bestämt dig om att de är dåliga. ¯\_(ツ)_/¯


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du missar min poäng med just det här inlägget


Men jag har ändå testat fem stycken Add Ice Cream och tre Lohilo, från tre olika butiker. Alla har varit stenhårda, isiga, likt blöt pappersmassa i konsistensen och tämligen smaklösa. Då lät jag dom ändå stå framme i 40-60 minuter. Inte en tillstymmelse till att mjukna eller bli lite krämig. Lohilon körde jag i mikron t.o.m, knappt så att det hjälpte.

Kanske har dom blivit lite bättre nu, vad vet jag. Men jag tvivlar starkt på att jag fick åtta dåliga exemplar i rad. Och ens uppfattning blir ju knappast bättre när man ser dom smaklösa bilderna

Nu har jag ju inte testat någon av nyheterna som har kommit. Dom kanske är bättre. Jag lär säkerligen köpa en av Barebells glassar för att testa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-15 klockan 16:59.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:37   #4052
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Lohilo är bättre än de andra protein-alternativen i svenska butiken, men att kalla det glass borde inte vara lagligt. Nu för tiden köper jag bara "riktig" glass. Inte värt att lägga pengar på något som inte är godare än kvarg med fun light.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:46   #4053
Rolv
Registered User
 
Rolvs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
Lohilo är bättre än de andra protein-alternativen i svenska butiken, men att kalla det glass borde inte vara lagligt. Nu för tiden köper jag bara "riktig" glass. Inte värt att lägga pengar på något som inte är godare än kvarg med fun light.


Jag måste ha extremt skadade smaklökar. Lohiilo tycker jag är riktigt god. Propud (de 2 första smakerna), var jag inte speciellt imponerad av, främst pga konsistensen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 18:02   #4054
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Rolv Visa inlägg
Jag måste ha extremt skadade smaklökar. Lohiilo tycker jag är riktigt god. Propud (de 2 första smakerna), var jag inte speciellt imponerad av, främst pga konsistensen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Samma här i så fall. Visst att jämföra en lohilo mot en b&j är inte rättvist,men en "tinad" Lohilo I ett blindtest mot valfri annan glass, gb/sia eller liknande och jag skulle nog inte pricka rätt. Add ice-cream och proud däremot har en så riktigt dålig konsistens. I alla fall när jag senast smakade.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 18:03   #4055
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Du missar min poäng med just det här inlägget


Men jag har ändå testat fem stycken Add Ice Cream och tre Lohilo, från tre olika butiker. Alla har varit stenhårda, isiga, likt blöt pappersmassa i konsistensen och tämligen smaklösa. Då lät jag dom ändå stå framme i 40-60 minuter. Inte en tillstymmelse till att mjukna eller bli lite krämig. Lohilon körde jag i mikron t.o.m, knappt så att det hjälpte.

Kanske har dom blivit lite bättre nu, vad vet jag. Men jag tvivlar starkt på att jag fick åtta dåliga exemplar i rad. Och ens uppfattning blir ju knappast bättre när man ser dom smaklösa bilderna

Nu har jag ju inte testat någon av nyheterna som har kommit. Dom kanske är bättre. Jag lär säkerligen köpa en av Barebells glassar för att testa.
Låter du en Lohilo stå framme så länge är den ju dock i princip helt smällt!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 18:44   #4056
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Det var typ 2 år sen jag provade Lohilo men då var det riktigt uselt. En torr, smaklös tegelsten till pappersmassa som inte smälte oavsett hur länge den stod framme i rumstemperatur. Ett riktigt skämt att folk betalar för det.Men dom kanske blivit bättre nu.

Propuds glass var ungefär likadan, hård och torr tegelsten-konsistens. ADD Icecream är den enda proteinglassen som något sånär liknar vanlig glass, dock med dålig bismak av allt förtjockningsmedel och väldigt isig.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 18:47   #4057
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Låter du en Lohilo stå framme så länge är den ju dock i princip helt smällt!
Gällde tydligen inte dom tre jag inhandlade (och tydligen inte för en del andra här på forumet). Inte ens mikron hjälpte ju. Som tur var så fick jag ju två kuponger efter att jag hade köpt den första, så jag behövde ju inte betala för fler.


Men som sagt, dom kan mycket väl ha blivit bättre nu. Men jag har ingen anledning att köpa en för att testa



Och nu pekade ju mitt huvudinlägg ändå just på det att; om du nu ska skriva hur god och krämig din proteinglass är, då kan du väl ändå lägga upp en bild där den är just lite smält och inte ser så hård och isig ut Det är ju som att skriva "så himla god och kladdig kladdkaka" och så lägga upp en bild på när den fortfarande är i formen och man bara skymtar en torr ovansida.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-15 klockan 18:54.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 19:33   #4058
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Gällde tydligen inte dom tre jag inhandlade (och tydligen inte för en del andra här på forumet). Inte ens mikron hjälpte ju. Som tur var så fick jag ju två kuponger efter att jag hade köpt den första, så jag behövde ju inte betala för fler.


Men som sagt, dom kan mycket väl ha blivit bättre nu. Men jag har ingen anledning att köpa en för att testa



Och nu pekade ju mitt huvudinlägg ändå just på det att; om du nu ska skriva hur god och krämig din proteinglass är, då kan du väl ändå lägga upp en bild där den är just lite smält och inte ser så hård och isig ut Det är ju som att skriva "så himla god och kladdig kladdkaka" och så lägga upp en bild på när den fortfarande är i formen och man bara skymtar en torr ovansida.
Hur länge sen är det du provade? Vet att sen jag provade Add ice cream så ska dem ju ha ändrat recept till bättre konsistens, kanske är samma med Lohilo sen du testade? Jag brukar riva upp förpackningen och lägga i en skål och både glassen och chokladsåsen börjar ju smälta inom 5 min! Något stämmer ju inte om dina inte ens smält I micron...
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 17:04   #4059
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Såg att vår Ica fått in dessa:



Aldrig sett innan. Någon som testat?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 19:38   #4060
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Såg att vår Ica fått in dessa:



Aldrig sett innan. Någon som testat?
Testade den med cookies and cream tidigare idag.
Rätt tydlig konsistens (och smak?) av skummjölk. Faktiskt ok med tanke på kalorierna. (Dietar nu dock så litar inte ens själv på mina egna smaklökar!)

Billigare, godare och färre kalorier att köpa GB lättglass dock. Diffade bara 8g protein tror jag
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 22:44   #4061
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Testade den med cookies and cream tidigare idag.
Rätt tydlig konsistens (och smak?) av skummjölk. Faktiskt ok med tanke på kalorierna. (Dietar nu dock så litar inte ens själv på mina egna smaklökar!)

Billigare, godare och färre kalorier att köpa GB lättglass dock. Diffade bara 8g protein tror jag
Köpte en av varje för 20:-/st. Helt ok för det priset, mintchoklad var bäst imo. I övrigt håller jag med dig, köper hellre GB lättglass eller ja, riktig gräddglass.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:55   #4062
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Köpte en av varje för 20:-/st. Helt ok för det priset, mintchoklad var bäst imo. I övrigt håller jag med dig, köper hellre GB lättglass eller ja, riktig gräddglass.
Tänkte pröva men när jag såg priset på 50kr ångrade jag mig rätt snabbt.
Gick förbi Barbells/Nocco/Tyngre's styckglassar men de var också på tok för dyra.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 13:32   #4063
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Tänkte pröva men när jag såg priset på 50kr ångrade jag mig rätt snabbt.
Gick förbi Barbells/Nocco/Tyngre's styckglassar men de var också på tok för dyra.
Skulle bara köpt en egentligen, men insåg att det var någon bugg i systemet så de tog bara 20:-/st för dem.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 14:43   #4064
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Kan dom inte plocka in Breyers Gelato istället?

Eller Talenti....
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-18 klockan 14:45.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 14:58   #4065
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Såg att vår Ica fått in dessa:



Aldrig sett innan. Någon som testat?
Smakade också Cookies and Cream igår. Den va faktiskt helt OK. Gräddig för att vara lättglass, ganska lätt och luftig. Bättre än Add Icecream tycker jag. Men 52kr byttan? Knappast värt det. Till och med Häagen Dazs är billigare.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)