Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-03-26, 09:57   #601
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 587
Andrew Huberman’s Mechanisms of Control The private and public seductions of the world’s biggest pop neuroscientist.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-26, 11:34   #602
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
TLDR på artikeln?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-26, 12:10   #603
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 587
Ungefär det jag redan har skrivit i den här tråden. Att han är en slisk som bedrar olika kvinnor samtidigt som han berikar sig på att promota AG1. Påstås även att han ska ha smittat en av kvinnorna med en könssjukdom.

Har själv bara skummat igenom artikeln, men pratas om den på olika ställen på nätet.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-26, 17:30   #604
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Nej men. Jag har för mig att det var någon här på brädan som tog upp att han var en charlatan, kan inte riktigt minnas….
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-26, 18:27   #605
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Nej men. Jag har för mig att det var någon här på brädan som tog upp att han var en charlatan, kan inte riktigt minnas….
Fast han är uppenbarligen inte en charlatan. Enligt artikeln är han en elak rövhatt (enligt ett ex och en annan person kallar honom patriarkal)
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-26, 18:40   #606
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 587
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Fast han är uppenbarligen inte en charlatan. Enligt artikeln är han en elak rövhatt (enligt ett ex och en annan person kallar honom patriarkal)
Fast det sägs ju lite mer än så:

Citat:
On every episode of his “zero-cost” podcast, Huberman gives a lengthy endorsement of a powder formerly known as Athletic Greens and now as AG1. It is one thing to hear Athletic Greens promoted by Joe Rogan; it is perhaps another to hear someone who sells himself as a Stanford University scientist just back from the lab proclaim that this $79-a-month powder “covers all of your foundational nutritional needs.” In an industry not noted for its integrity, AG1 is, according to writer and professional debunker Derek Beres, “one of the most egregious players in the space.” Here we have a powder that contains, according to its own marketing, 75 active ingredients, far more than the typical supplement, which would seem a selling point but for the inconveniences of mass. As performance nutritionist Adam McDonald points out, the vast number of ingredients indicates that each ingredient, which may or may not promote good health in a certain dose, is likely included in minuscule amounts, though consumers are left to do the math themselves; the company keeps many of the numbers proprietary. “We can be almost guaranteed that literally every supplement or ingredient within this proprietary blend is underdosed,” explains McDonald; the numbers, he says, don’t appear to add up to anything research has shown to be meaningful in terms of human health outcomes. And indeed, “the problem with most of the probiotics is they’re typically not concentrated enough to actually colonize,” one learns from Dr. Layne Norton in a November 2022 episode of Huberman Lab. (AG1 argues that probiotics are effective and that the 75 ingredients are “included not only for their individual benefit, but for the synergy between them — how ingredients interact in complex ways, and how combinations can lead to additive effects.”) “That’s the good news about podcasts,” Huberman said when Wendy Zukerman of Science Vs pointed out that her podcast would never make recommendations based on such tenuous research. “People can choose which podcast they want to listen to.”
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-26, 18:40   #607
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Fast han är uppenbarligen inte en charlatan. Enligt artikeln är han en elak rövhatt (enligt ett ex och en annan person kallar honom patriarkal)
Det finns en pod som går igenom några av hans massa tokigheter. ”Debunking the gurus”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 07:08   #608
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Mm, jag är tveksam till kritiken mot AH. Jag är oftast inte konspiratoriskt lagd men han känns märkligt jagad. Fiende till big pharma, kristen, konservativ. Klassiker.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 09:44   #609
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Mm, jag är tveksam till kritiken mot AH. Jag är oftast inte konspiratoriskt lagd men han känns märkligt jagad. Fiende till big pharma, kristen, konservativ. Klassiker.
Och det märks lång väg.

Det spelar onekligen ingen roll att han är lång från sina expertområden och uttalar sig om tidiga studier där det går emot vad man sett i x antal studier innan av högre kvalité.

Du ser onekligen inget problem i att han driver en av världens största poddar där han sitter och sprider tveksamheter, felaktigheter och en bild av vissa områden som inte stämmer överens med vad forskningen i dagsläget säger. "Märkligt jagad"? En av världens största poddar sprider pseudovetenskap av någon som verkar ha derailat.

Klassiker åt andra hållet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"

Senast redigerad av Dreas den 2024-03-27 klockan 09:45.
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 09:47   #610
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Och det märks lång väg.

Det spelar onekligen ingen roll att han är lång från sina expertområden och uttalar sig om tidiga studier där det går emot vad man sett i x antal studier innan av högre kvalité.

Du ser onekligen inget problem i att han driver en av världens största poddar där han sitter och sprider tveksamheter, felaktigheter och en bild av vissa områden som inte stämmer överens med vad forskningen i dagsläget säger. "Märkligt jagad"? En av världens största poddar sprider pseudovetenskap av någon som verkar ha derailat.

Klassiker åt andra hållet.
Okej, kan du ge några exempel?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 09:54   #611
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 039
Såna där herrar är ju intressanta. Kan ha rätt i 8/10 grejer men sen häver de ur sig att man ska dricka specialvatten för att klara sig eller försöker kränga på folk testoboosters med mer. Man kan ju lyssna för nöje istället för att lära sig. Lite som Joe Rogan.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 12:26   #612
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Reagerade på att hon i artikeln kallade Hanes "Christian bow hunter". Undrar hur reaktionen hade varit om man kallade någon typ "Islamic dart player".
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 17:03   #613
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Okej, kan du ge några exempel?
https://decoding-the-gurus.captivate...-negative-ions

Snubben förespråkar också tydligen akupunktur, och vad är det han vill sälja på folk?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-27, 17:22   #614
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
https://decoding-the-gurus.captivate...-negative-ions

Snubben förespråkar också tydligen akupunktur, och vad är det han vill sälja på folk?
Så jag ska lyssna på en 2 timmar lång podcast av någon som dessutom trashar Lex Fridman, Joe Rogan och Jordan Peterson? Det känns som en väldigt klassisk typ av vänsterideologisk hater. Jag vill bara ha något klipp eller 2 där Andrew Hubermann säger något som är helt nuts eller som gör honom till en charlatan?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)