Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-26, 15:01   #76
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Jag har haft ont i halsen hela vintern och det är lite struligt än. Gick till doktorn som sa att det inte var nåt fel på mig (även om han upptäckte att jag hade b12-brist) och att det inte var farligt att träna med halsont, så länge man inte hade feber, så sen dess har jag mer eller mindre ignorerat halsontet.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 12:51   #77
Barba-Tjock
Registered User
 
Barba-Tjocks avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 91
Ingen som har kommit fram till nått på denna front? Har haft ont i halsen i en månad nu och gått till läkare som säger "lyssna på din kropp" osv osv. Så mitt ont i halsen som växlas med hosta har jag i stort sätt ignorerat eftersom det försvinner vid aktivitet.. :|
Barba-Tjock är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 15:35   #78
Lama
Registered User
 
Lamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: RoCKholM
Inlägg: 56
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Jag har haft ont i halsen hela vintern och det är lite struligt än. Gick till doktorn som sa att det inte var nåt fel på mig (även om han upptäckte att jag hade b12-brist) och att det inte var farligt att träna med halsont, så länge man inte hade feber, så sen dess har jag mer eller mindre ignorerat halsontet.
Gäller det även för löpträning?
Lama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 15:57   #79
Liten Men Fet
Registered User
 
Liten Men Fets avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 2 383
Citat:
Ursprungligen postat av Lama Visa inlägg
Gäller det även för löpträning?
Det kan det nog göra i Fed Ups fall, då hon varit hos doktorn som inte hittat några fel på henne. Det betyder inte att Tjock-Steffe eller Bengan bör ge sig ut och springa om dom har ont i halsen. Dom är nämligen inte samma individ som Fed Up och har därför inte varit hos doktorn bara för att hon har varit det.

Jag skulle dock låta bli ansträngande aktiviteter när jag har ont i halsen eller är sjuk på annat sätt, oavsett om en läkare tycker det är ok.
Anledning till att jag är tveksam är att jag har haft problem med halsfluss i 5 år till och från och det är först efter 6 läkarbesök hos olika läkare som dom insett att jag är sjuk.
__________________
Flyes är en bröstövning, Flyers är papperslappar släppta från flygplan.

Gripper: RB180 (två reps med H, fattas 2 mm med vänster).
Liten Men Fet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 12:37   #80
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag har haft småont i halsen i över två veckor nu. Hade träningsuppehåll förra veckan, och körde ett helkroppspass i lördags då jag kände mig ok i halsen. Nu har jag ont i halsen igen. Vi får se hur det blir med träningen efter jobbet idag.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 01:24   #81
Lama
Registered User
 
Lamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: RoCKholM
Inlägg: 56
Fick ont i halsen i lördags då jag tog en nattpromenad med min vän utan jacka/mössa osv. Har druckit massa TE och suger konstant på halstabletter... Hoppas det går över snart.
Lama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 01:40   #82
Liten Men Fet
Registered User
 
Liten Men Fets avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 2 383
Jag har haft återkommande problem med halsfluss i många år men nu har jag fått antibiotika som hjälper.

Iallafall så har jag dragit lite lärdom om vad som fungerade för att bli frisk snabbare för mig, tänkte att jag kunde delge det så kanske det hjälper nån annan.
Jag har testat och äta massor med frukt, grönsaker, råvitlök, honung och inget har gjort nån märkbar skillnad. Det kanske kan göra en skillnad om man från början hade dålig kosthållning.
Det viktiga från kostbiten är att man ska äta mycket så man har energi, man piggnar till betydligt mer om man får i sig ordentligt med käk. Drick mycket naturligtvis.
Men det viktigaste för mig är att sova mycket lägga sig tidigt och sova länge, gärna 12-14 timmar per dag är inte fel om man kan.

Hoppas nån kan bli lite bättre lite snabbare.

En annan grej, ska ni till vårdcentralen så ring och boka tid så fort ni får ont i halsen, ring tidigt för tidsbokning öppnas ofta vid 08 ring då så kanske ni får en tid relativt snart. Jag har gått till vårdcentralen 7 gånger och varit lite seg med att ringa in vilket resulterat i att jag fått en tid flera dagar efter att jag frisknat till. Det medförde att dom inte hittade några fel på mig, lite irriterade halsmandlar men inget som syntes på tester.
Sist jag var sjuk ringde jag tidigt och fick en tid 2 timmar senare, så jag satt i väntrummet på vårdcentralen med 39 graders feber och egen spybalja och då trodde dom det var fel på mig och hittade också streptokocker i halsen på mig.

Jag har svamlat lite pga att det är sent men det får ni ta.
__________________
Flyes är en bröstövning, Flyers är papperslappar släppta från flygplan.

Gripper: RB180 (två reps med H, fattas 2 mm med vänster).
Liten Men Fet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-19, 12:24   #83
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Jag börjar bli smått desperat! Jag har inte varit riktigt frisk sen början av 2007. Riktigt friskt menar jag när jag iallafall kan träna i 2 veckor innan jag blir sjuk igen!!! *

Apropå ingenting..
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-19, 12:26   #84
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Varit till läkare?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-19, 12:35   #85
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Varit till läkare?
yep, två gånger.

Första gången, vid nyår. Fick penecillin. Andra och tredje gången, i torsdags och igår. De hittar inget

Om man säger att man vill ta bort sina mandlar, vad säger dom då?
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-19, 19:52   #86
Problembarn
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Särö (Gbg)
Inlägg: 0
jag har haft et precis likadant sedan jag började 1an på gymnasiet.
Kommer lite när å var men smärtan i halsen finns nästan där hela tiden mer eller mindre :/
Problembarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-22, 01:22   #87
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
bumpar denna tråd, och om TS kan berätta om sin situation så blir jag glad.
Dessutom, jag tycker att TWAR (Chlamydia Penumoniae) bör även tas upp.
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 08:40   #88
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Bumpar den här gamla tråden.

För drygt två veckor sen, fredagen den 4e September började jag få ont i halsen. På söndagen kom även snuvan och under måndagen och tisdagen kom en mild feber följt av lätt hosta.

Halsontet blev lindrigare under veckan och även snuvan lugnade sig. Fick aldrig någon allvarlig hosta.

Nu är det den 20e, och har nu ända sen dess gått med mild täppt näsa och halsont som är värst på morgonen. Efter lite harklande och drickande och diverse procedurer är det nästan helt försvunnet. Dock fortfarande lite täppt i näsan. I övrigt känner jag mig fullt frisk och har massor av energi. Har provat träna lite lätt några dagar och det känns bra.

Ringde till vårdcentralen för en knapp vecka sen och frågade om jag fick komma in och ta ett prov på halsen. Fick till svar att "har du inte feber så avvakta".

- Är allergisk mot gräspollen.
- Röker ej.

Vad tycker ni jag ska göra? Jag vill träna och har kraft och energi. Halsontet vet jag inte om det kan kallas halsont, känner mig mest torr och irriterad i halsen. Det gör inte ont när jag sväljer eller liknande.

Tacksam för svar.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 10:48   #89
NiklasAlm
Registered User
 
NiklasAlms avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 786
jag blev också sjuk för exakt 2 veckor sen o har haft liknande symptom som dig. Ett tag kända jag mig nästan helt frisk men nu i helgen har jag haft hög feber o allt känns mycket värre. Skulle jag varit du så skulle jag skippat träningen tills jag mådde bra
__________________
Bänk och chins ftw
NiklasAlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 11:17   #90
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasAlm Visa inlägg
jag blev också sjuk för exakt 2 veckor sen o har haft liknande symptom som dig. Ett tag kända jag mig nästan helt frisk men nu i helgen har jag haft hög feber o allt känns mycket värre. Skulle jag varit du så skulle jag skippat träningen tills jag mådde bra
En polare råkade ut för samma sak, han fick ont i halsen, blev bättre, sen efter 1-2dagar fick han feber, 43grader som högst och på 2 dagar kunde han knappt röra sig.

Verkar vara något som går just nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)