Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-18, 13:25   #31
mulliy
Registered User
 
mulliys avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 179
Lokalsinne, alltid haft väldigt lätt att hitta tillbaka till vart jag kom ifrån även om jag går en annan väg tillbaka. Har jag gått en sträcka i en ny stad kan jag bara fantisera och se sträckan jag har gått, verkar inte glömma bort det heller utan kan med lätthet komma ihåg första promenaden vi tog på studentresan för 10 år sedan, kan även kolla ovanifrån och se sträckan jag har gått som på en karta. Ingen aning om hur vanligt detta är, mina vänner förstår det iaf inte.
mulliy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 13:50   #32
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
2. Jag har mycket sällan scenskräck. Jag kan vara lite nervös inför att prata för några hundra människor till dess att jag går upp på scen. Då sitter allt naturligt. Så har det alltid varit. Ju fler människor och ju mindre jag känner dem desto bättre går det.
Det där skriver jag under på. Får man bara förbereda sig tillräckligt försvinner all nervositet. Då vet jag att det kommer att gå bra. Att dra av nånting helt spontant däremot skulle funka mindre bra.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 13:51   #33
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Ingen talang, ingen nytta av, har absolut inte fotografiskt minne i övrigt.

Men..

Jag kommer ihåg (för)namn och födelsedag på alla (18st, förutom mig som gick i min klass i lågstadiet.
Vi hade en lång orm av papper på väggen, som var indelad i en del för varje datum och så satt det ett foto och ett namn på de som hade födelsedag respektive datum.
Av någon anledning så fastnade den där bilden och än i dag så kommer jag i håg den och kan se den framför mig..
Dock har jag bara kontakt med en enda av de som gick i den klassen.

Möjligen skulle det kunna användas till ett slags partytrick om jag skulle springa på någon av dem (vilken jag inte har gjort ännu..).
Då kan jag låtsas vara tankeläsare och gissa deras födelsedag....
I övrigt så är det till väldigt liten, för att inte säga ingen nytta.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 13:52   #34
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
2. Jag har mycket sällan scenskräck. Jag kan vara lite nervös inför att prata för några hundra människor till dess att jag går upp på scen. Då sitter allt naturligt. Så har det alltid varit. Ju fler människor och ju mindre jag känner dem desto bättre går det.
Tycker det är lättare med många människor än med några få. Det blir på något märkligt sett mindre personligt.
Har inga större problem med något av det dock.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 17:33   #35
mallow
Registered User
 
mallows avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Om jag ser, hör eller läser något någorlunda koncentrerat glömmer jag det aldrig, utan kan dra fram det, vad det än är, ut huvudet vid behov när som helst, om det så är 30 år senare.
Brukar du bli testad när du nämner sånt här?
__________________
“Stay committed to your decisions, but stay flexible in your approach.”
mallow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 19:56   #36
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av mulliy Visa inlägg
Lokalsinne, alltid haft väldigt lätt att hitta tillbaka till vart jag kom ifrån även om jag går en annan väg tillbaka. Har jag gått en sträcka i en ny stad kan jag bara fantisera och se sträckan jag har gått, verkar inte glömma bort det heller utan kan med lätthet komma ihåg första promenaden vi tog på studentresan för 10 år sedan, kan även kolla ovanifrån och se sträckan jag har gått som på en karta. Ingen aning om hur vanligt detta är, mina vänner förstår det iaf inte.
Fan vad gött o ha! Mitt är sämst, toksämst. Cyklade vilse så sent som igår, i min egen stad, i en rondell...kom försent pga det. Detta trots att jag tagit ut vägen på gmaps innan, klar inte att omsätta en karta till verkligheten och har ingen känsla alls för åt vilket håll jag åker, det är precis 50/50 om jag inte vet innan vilket håll jag ska.

Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Ingen talang, ingen nytta av, har absolut inte fotografiskt minne i övrigt.

Men..

Jag kommer ihåg (för)namn och födelsedag på alla (18st, förutom mig som gick i min klass i lågstadiet.
Vi hade en lång orm av papper på väggen, som var indelad i en del för varje datum och så satt det ett foto och ett namn på de som hade födelsedag respektive datum.
Av någon anledning så fastnade den där bilden och än i dag så kommer jag i håg den och kan se den framför mig..
Dock har jag bara kontakt med en enda av de som gick i den klassen.

Möjligen skulle det kunna användas till ett slags partytrick om jag skulle springa på någon av dem (vilken jag inte har gjort ännu..).
Då kan jag låtsas vara tankeläsare och gissa deras födelsedag....
I övrigt så är det till väldigt liten, för att inte säga ingen nytta.
Anekdot: Jag var ute en kväll för ca 15 år sen, blev klappfull och minns inte ett jota - utom en sak - nummret på garderobsbrickan,691, till utestället där jag även glömt min jacka.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 20:00   #37
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Långa sekvenser av konsekvensanalys
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 09:21   #38
Vincente
Registered User
 
Vincentes avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jag minns hur det ser ut i alla hus eller lägenheter jag någonsin varit i. Alltså planlösning osv. Även om det var 20 år sen och jag var väldigt liten. Låter otroligt skumt egentligen.
Vad skönt att inte vara ensam på den punkten. Har skrämmande detaljerade minnesbilder från 3-4 års ålder.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Vincente är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 09:32   #39
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Anekdot: Jag var ute en kväll för ca 15 år sen, blev klappfull och minns inte ett jota - utom en sak - nummret på garderobsbrickan,691, till utestället där jag även glömt min jacka.
The mind works in mysterious ways.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 09:34   #40
SalkinA
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vettefan om jag har nån slags medfödd talang och är riktigt bra på nåt jag egentligen aldrig tränat upp mig i.

Det enda jag kan komma på som någorlunda kvalar in är väl att jag kan vara något av en social kameleont ifall jag känner för det. Lite liknande det som Hemi beskrev tidigare, så har jag alltid kunnat ha givande samtal med folk jag inte har ett skit gemensamt med vare sig det är frackmiddag eller sitta på en parkbänk och prata med världens miffo som knappt kan knyta sina egna skor eller prata med kriminella MC-knarklangare inne på deras klubbhus. På ett eller annat sätt verkar jag smälta in i de flesta miljöer.

Annars är min största talang nog att reta gallfeber på folk.
Låter som en farlig kombination?
SalkinA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 09:54   #41
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Har en underlig, helt omedveten "talang" för "onödigt vetande". Vann Jeopardy fem gång i rad, vinner (vann) alltid kunskapssällskapspel och liknande. Jag har ingen aning om hur eller varför det är så. Minns när jag var med i Jeopardy - jag hade ingen aning om att jag kunde så mycket "värdelöst vetande". På senare år har jag dock valt att ligga lågt med det - det ska alltid testas, frågas och tjatas...
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 15:33   #42
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tror mig ha en talang förresten, inövad till viss del. Jag tror mig kunna, om jag anstränger mig, få det att framstå som jag vet vad jag pratar om och ge en illusion av att vara åtminstone bara halvt inkompetent. Visst det funkar inte om personen är uppmärksam, men ytligt kan jag göra det. Om en annan person inte kan något om tex. näringslära till exempel, så har jag snappat upp tillräckligt med fraser och termer för att låta som jag är teoretiskt kunnig inom det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 16:18   #43
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bra lokalsinne. Kunde spela både sälgflöjt och munspel första gången jag testade instrumenten. Enda gången i hela mitt liv som jag känt mig rädd för en höjd var när jag tradklättrade och var 2m ovanför min senaste, ganska kasst placerade, säkring och kom in i ledens krux ( = stor risk för 4-7m fall längs med en ojämn bergvägg)

Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Långa sekvenser av konsekvensanalys
Låter som ångest
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 16:48   #44
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror mig ha en talang förresten, inövad till viss del. Jag tror mig kunna, om jag anstränger mig, få det att framstå som jag vet vad jag pratar om och ge en illusion av att vara åtminstone bara halvt inkompetent. Visst det funkar inte om personen är uppmärksam, men ytligt kan jag göra det. Om en annan person inte kan något om tex. näringslära till exempel, så har jag snappat upp tillräckligt med fraser och termer för att låta som jag är teoretiskt kunnig inom det.
Jag tror att du också har talang för att få dig att framstå som småpuckad och okunnig fastän du nog inte är det...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 17:19   #45
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror att du också har talang för att få dig att framstå som småpuckad och okunnig fastän du nog inte är det...
Jag tror jag skrivit alldeles för mycket här för att framstå som annat än lika puckad som jag är på riktigt Jag blir dessutom mer och mer puckad med åren. Jag peakade intellektuellt och mognadsmässigt runt 25 sen har det dykt, jag kan knappt formulera mig pretentiöst längre.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)