Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-26, 15:26   #1
Mr Eks
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 507
Hur mycket sämre bygger man av ett tungt fysiskt arbete?

Hejsan vet någon hur mkt sämre det går att bygga muskler om man arbetar som t ex snickare eller skogsröjare eller något i jämförelse med att ha ett stillasittande arbete?
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:29   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Förmodligen bättre.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:30   #3
Mr Eks
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 507
fast varför då?? kroppen får ju vila mer om man chillar och det är väl bra?
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:36   #4
JohPz
Registered User
 
JohPzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 590
Men man får mera stimuli och aktiv återhämtning av fysiskt jobb. Bara man äter nog mycket så.
__________________
Give me sight beyond sight
JohPz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:51   #5
Linjedomarn
Registered User
 
Linjedomarns avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 368
Med förutsättningen att inte träningen blir lidande av jobbet. Men jag tror definitivt att man har bättre förutsättningar som snickare än om man har ett jobb där man sitter på arslet hela dagen.
Linjedomarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:52   #6
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Tappade 20 kg i bänk på två månader när jag började med ett tungt fysiskt arbete, och då gick jag ändå upp i vikt samtidigt
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat