Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-21, 10:49   #121
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Fruktansvärt lik Tyson får ja säga.
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-21, 14:10   #122
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Pac-Floyd. 2/5-15.



5-6 år för sent, och jag är inte alls lika peppad längre. But still.


Mystiken är borta, men det kommer givetvis bli en episk match i alla fall.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-05, 23:13   #123
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag såg just matchen som visades på TV10, mellan Bellew och Haye. Bellew vann på TKO men jag tyckte att domaren bröt så fort han bara kunde. Blev faktiskt helt bestört över hur snabbt domaren bröt. Någon som har en åsikt om detta? Bryter domarna tidigare nuförtiden? Jag har inte sett en boxningsmatch på över tio år sen tiden då jag hade TV1000.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 00:28   #124
lillaPiggy
Registered User
 
lillaPiggys avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag såg just matchen som visades på TV10, mellan Bellew och Haye. Bellew vann på TKO men jag tyckte att domaren bröt så fort han bara kunde. Blev faktiskt helt bestört över hur snabbt domaren bröt. Någon som har en åsikt om detta? Bryter domarna tidigare nuförtiden? Jag har inte sett en boxningsmatch på över tio år sen tiden då jag hade TV1000.
det stämmer bra dom bryter tidigare nuförtiden
lillaPiggy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-06, 13:49   #125
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Tycker att det var ett bra stoppage.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 16:31   #126
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 727
Håller med, Haye såg ut som en skugg av sitt forna jag och hade redan gått ner 2-3 gånger innan och såg helt slut ut. Ifall det hade fortsatt hade han bara gått ner en gång till och tyckte han såg helt chanslös ut från början.


Hoppas verkligen han lägger av nu!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 22:27   #127
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Tyson vs Holyfield:
https://imgur.com/gallery/cTzam


Användaren skriver väldigt bra om boxning tyckker jag. Klart värt att kolla några av hans 'breakdowns'.
https://imgur.com/user/escudonbk/submitted
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 09:47   #128
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av kaer Visa inlägg
Tyson vs Holyfield:
https://imgur.com/gallery/cTzam


Användaren skriver väldigt bra om boxning tyckker jag. Klart värt att kolla några av hans 'breakdowns'.
https://imgur.com/user/escudonbk/submitted
Lysande analys!!
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 12:21   #129
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 727
Badou jack gick upp emot Adonis Stevenson för wbc-lätttungvikts titel inatt!
Matchen slutade lika och jag hade samma poäng.

Jacks plan var att låta Stevenson slå ut sig tidigt in i matchen men problemet var att han gav upp 5 av de 6 första ronderna. Vilket gjorde det svårt att klätta tillbaka. Det verkade dock fungera bra för Jack för efter runda 6 såg Stevenson väldigt trött ut. Slagen som innan hade kommit med bra fart såg nu mer ut som han putte fram med inget riktigt krut bakom.

Jack däremot såg riktigt bra ut, kombinationer emot huvud och kropp och rörde sig fint i sidled och hade bra variaton bårde med hårda och lätta slag. Såhär fortsatte det fram tills runda 10 där Jack fortfarande var mer aktiv men Stevenson fick in ett riktigt bra kroppslag med runt 1 minut kvar av ronden vilket Jack visade sig besvärad av. Stevenson fick en nytändning efter det och antagligen vann han ronden på grund av att han fick in många bra hårda kroppslag.

Sista två ronderna var spännande, eftersom kroppslaget hade skadat Jack i slutet av den 10:e så kände Stevenson sig pressad att avsluta matchen så han gick ut väldigt hårt. En minut in i 11 ronden så tog det slut för Stevenson nu hade han inget kvar. Jack såg också trött ut med var ändå den bättre fightern och såg fortfarande ut som om han hade kraft kvar i slagen.

Inför den sista ronden hade jag det 6 ronder för Stevenson och 5 för Jack. Jack var då alltså tvungen att få ner Stevenson för att vinna matchen.
Jack pressade hela ronden och i sista 30 sekunderna så var Stevenson tvungen att hålla i Jack för att inte gå ner. Han var helt slut!

Matchens officiella poängkort var 115-113 och två stycken 114-114. Så har inga problem med resultatet som då blev Majority draw! Det enda jag hade problem med var domaren som tillät Stevnson clincha hela matchen utan att ens varna honom en gång. Men när Jack clinchade en gång i 10:e när han var skadad av kroppslaget fick han en tillsälgelse direkt.

Så ännu en väldigt spännade match ifrån Jacks sida och sjukt roligt att vi har en svensk som kan utmanna de allra bästa i sin division. Hoppas verkligen det blir en rematch!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 13:28   #130
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Badou jack gick upp emot Adonis Stevenson för wbc-lätttungvikts titel inatt!
Matchen slutade lika och jag hade samma poäng.

Jacks plan var att låta Stevenson slå ut sig tidigt in i matchen men problemet var att han gav upp 5 av de 6 första ronderna. Vilket gjorde det svårt att klätta tillbaka. Det verkade dock fungera bra för Jack för efter runda 6 såg Stevenson väldigt trött ut. Slagen som innan hade kommit med bra fart såg nu mer ut som han putte fram med inget riktigt krut bakom.

Jack däremot såg riktigt bra ut, kombinationer emot huvud och kropp och rörde sig fint i sidled och hade bra variaton bårde med hårda och lätta slag. Såhär fortsatte det fram tills runda 10 där Jack fortfarande var mer aktiv men Stevenson fick in ett riktigt bra kroppslag med runt 1 minut kvar av ronden vilket Jack visade sig besvärad av. Stevenson fick en nytändning efter det och antagligen vann han ronden på grund av att han fick in många bra hårda kroppslag.

Sista två ronderna var spännande, eftersom kroppslaget hade skadat Jack i slutet av den 10:e så kände Stevenson sig pressad att avsluta matchen så han gick ut väldigt hårt. En minut in i 11 ronden så tog det slut för Stevenson nu hade han inget kvar. Jack såg också trött ut med var ändå den bättre fightern och såg fortfarande ut som om han hade kraft kvar i slagen.

Inför den sista ronden hade jag det 6 ronder för Stevenson och 5 för Jack. Jack var då alltså tvungen att få ner Stevenson för att vinna matchen.
Jack pressade hela ronden och i sista 30 sekunderna så var Stevenson tvungen att hålla i Jack för att inte gå ner. Han var helt slut!

Matchens officiella poängkort var 115-113 och två stycken 114-114. Så har inga problem med resultatet som då blev Majority draw! Det enda jag hade problem med var domaren som tillät Stevnson clincha hela matchen utan att ens varna honom en gång. Men när Jack clinchade en gång i 10:e när han var skadad av kroppslaget fick han en tillsälgelse direkt.

Så ännu en väldigt spännade match ifrån Jacks sida och sjukt roligt att vi har en svensk som kan utmanna de allra bästa i sin division. Hoppas verkligen det blir en rematch!
Troligtvis det bästa referatet som går att hitta. Tidningarna skriver ju sällan om boxning. Låter som en bra match. Kanske ska ta och se den i efterhand.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 18:12   #131
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Grymt om returmatchen kom till Sverige!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 18:34   #132
Gil77
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 4
Tror han krävde att den skulle hållas i Las Vegas.
Gil77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 12:54   #133
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Badou jack gick upp emot Adonis Stevenson för wbc-lätttungvikts titel inatt!
Matchen slutade lika och jag hade samma poäng.

Jacks plan var att låta Stevenson slå ut sig tidigt in i matchen men problemet var att han gav upp 5 av de 6 första ronderna. Vilket gjorde det svårt att klätta tillbaka. Det verkade dock fungera bra för Jack för efter runda 6 såg Stevenson väldigt trött ut. Slagen som innan hade kommit med bra fart såg nu mer ut som han putte fram med inget riktigt krut bakom.

Jack däremot såg riktigt bra ut, kombinationer emot huvud och kropp och rörde sig fint i sidled och hade bra variaton bårde med hårda och lätta slag. Såhär fortsatte det fram tills runda 10 där Jack fortfarande var mer aktiv men Stevenson fick in ett riktigt bra kroppslag med runt 1 minut kvar av ronden vilket Jack visade sig besvärad av. Stevenson fick en nytändning efter det och antagligen vann han ronden på grund av att han fick in många bra hårda kroppslag.

Sista två ronderna var spännande, eftersom kroppslaget hade skadat Jack i slutet av den 10:e så kände Stevenson sig pressad att avsluta matchen så han gick ut väldigt hårt. En minut in i 11 ronden så tog det slut för Stevenson nu hade han inget kvar. Jack såg också trött ut med var ändå den bättre fightern och såg fortfarande ut som om han hade kraft kvar i slagen.

Inför den sista ronden hade jag det 6 ronder för Stevenson och 5 för Jack. Jack var då alltså tvungen att få ner Stevenson för att vinna matchen.
Jack pressade hela ronden och i sista 30 sekunderna så var Stevenson tvungen att hålla i Jack för att inte gå ner. Han var helt slut!

Matchens officiella poängkort var 115-113 och två stycken 114-114. Så har inga problem med resultatet som då blev Majority draw! Det enda jag hade problem med var domaren som tillät Stevnson clincha hela matchen utan att ens varna honom en gång. Men när Jack clinchade en gång i 10:e när han var skadad av kroppslaget fick han en tillsälgelse direkt.

Så ännu en väldigt spännade match ifrån Jacks sida och sjukt roligt att vi har en svensk som kan utmanna de allra bästa i sin division. Hoppas verkligen det blir en rematch!
Är det inte märkligt att reglerna säger att det blir oavgjort när en domare har honom som vinnare och övriga två har oavgjort? Borde ju bli seger oavsett om den andra är regerande mästare eller inte.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)