Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-10, 07:42   #68221
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Min farmor lämnade min farfar för att istället bli ihop med/passa upp på en annan gubbe som vänstrade. De hade antagligen träffats som en affär, skiljt sig för att vara med varandra istället, och gubben fortsatte vänstra fast med andra. Den gubben orkade inte med sina egna ungar, än mindre någon annans, så farmor övergav mlm tre barn.

Min farfar kunde inte riktigt klara av tre barn själv (annat än ekonomiskt) i mitten av femtiotalet då han var iväg flera dagar i sträck på en fiskebåt så barnen fick bo växlande hos sin egen farmor och farfar, sin faster och hos farfar (sin pappa) när han var hemma.

Det var bättre förr, så romantiskt och fint med livslång kärlek och lojalitet eller något.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 09:21   #68222
Semiramis
Formidabel
 
Semiramiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 671
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Den där medaljen vet jag inte om jag förtjänar faktiskt. Jag har både svikit och varit nära att ge upp. Det är nog snarare en slags dumdristig envishet och en känsla av att jag måste tröska igenom och gå till botten med alla mina jävla svagheter en efter en för att komma någonvart. Dvs, det är inte förhållandet som varit grunden till "problemet", det är jag. Och tyvärr har mina brister gått ut över andra, vilket är det jag har mest ångest över här i livet. Det finns jättemycket som jag skäms över att jag gjort, och som jag ångrar djupt så här i efterhand. Men det kanske till och med var du som skrev det: alla människor är egentligen idioter. Jag också.

Dock håller jag med om det fetade, att man måste bestämma sig. Så blev det verkligen för mig/oss. Tillslut så är det liksom det valet man ställs inför: antingen skiter vi i det här, eller så ger man faktiskt allt för att bygga något tillsammans. Det har varit jättesvårt för mig, för jag är en existentiellt ambivalent och mycket spretig själ som inte hanterar eller förstår mitt eget känsloliv sådär jättebra alla gånger. Det lurar ju garanterat mer skit bakom hörnet men eftersom jag idag vet att vi kunnat hitta tillbaka till varandra trots att vi båda varit regelrätta idioter så är jag inte rädd för det på samma sätt längre. Det finns en sorts... trygghet i att ha varit på botten och vänt, kanske.
stora insikter, jag röstar för medaljen.
__________________
People need to be reminded more often than they need to be instructed.
Samuel Johnson
Semiramis är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:12   #68223
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Flörtade lite med en dam på krogen som verkade intressant och fick numret osv. Kollade upp henne på FB om vi hade gemensamma bekanta mm - det hade vi - en person - mitt ex...
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Kan ju vara att de bara är ytligt bekanta.
Ja troligen är det så, bara en odd tillfällighet. Likaså visade det sig att den jag träffade före detta var otippat kompis med henne.
Som som det inte var nog hade jag lite hanky panky i natt med en dam, vilket naturligtvis visade mitt ex nya killes ex..

Mitt ex verkar dyka upp ta mig fan överallt jag vänder mig, vilket är märkligt då hon inte är särskilt social eller är ute, och de jag träffat har inte ingått på något sätt i den fd gemensamma bekantskapskretsen.
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:23   #68224
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Ja troligen är det så, bara en odd tillfällighet. Likaså visade det sig att den jag träffade före detta var otippat kompis med henne.
Som som det inte var nog hade jag lite hanky panky i natt med en dam, vilket naturligtvis visade mitt ex nya killes ex..

Mitt ex verkar dyka upp ta mig fan överallt jag vänder mig, vilket är märkligt då hon inte är särskilt social eller är ute, och de jag träffat har inte ingått på något sätt i den fd gemensamma bekantskapskretsen.
Dags att byta kommun!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:25   #68225
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Random dejtingobservation här; jag trodde länge att jag skulle vara tungen att dölja mitt hönsintresse för tjejer, för jag trodde det skulle vara för icke-alfa. Tjejer vill ha killar som hoppar fallskärm och hugger ved med picken och kör motocross och lyssnar på Iron Maiden; hönsintresse är mer på nivån av att baka bullar eller knyppla eller måla naglarna. Men INGEN tjej har uttryckt något negativt över det intresset. Om något tycker de att det blir en skön kontrast när man är (i deras ögon) cool kille som har ett tantigt intresse.

Värt att ha i åtanke. Sen händer det att de blir sura om jag t ex vill plocka bajs istället för att ha sex, men det är en annan sak.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2017-12-10 klockan 18:26.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:26   #68226
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Random dejtingobservation här; jag trodde länge att jag skulle vara tungen att dölja mitt hönsintresse för tjejer, för jag trodde det skulle vara för icke-alfa. Tjejer vill ha killar som hoppar fallskärm och hugger ved med picken och kör motocross och lyssnar på Iron Maiden; hönsintresse är mer på nivån av att baka bullar eller knyppla eller måla naglarna. Men INGEN tjej har uttryckt något negativt över det intresset. Om något tycker det att det blir en skön kontrast när man är (i deras ögon) cool kille som har ett tantigt intresse.

Värt att ha i åtanke. Sen händer det att de blir sura om jag t ex vill plocka bajs istället för att ha sex, men det är en annan sak.
Höns drar väl tankar till bonde, tjejer älskar bönder verkar det som
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:35   #68227
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Det är nog inget negativt att ha något sådant som intresse, djur visar på empati och naturintresse. Är nog jobbigare om det är modelltåg eller så även om det kan funka det också.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:37   #68228
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är nog inget negativt att ha något sådant som intresse, djur visar på empati och naturintresse. Är nog jobbigare om det är modelltåg eller så även om det kan funka det också.
Och höns har gullighetsfaktor. Det är nog värre om man håller på med ödlor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 18:46   #68229
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Och höns har gullighetsfaktor. Det är nog värre om man håller på med ödlor.
Kan tänka mig att en hemmagjord spindelfarm inte heller smäller så högt hos flera tjejer
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 19:21   #68230
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Hahahaha, det ger sig fan inte med svärfars fru! Vi ska spendera jul och nyår på en skidort och dagen innan nyår gifter vi oss. Vi har hyrt en stor stuga, bokat en liten mysig restaurang som satt gränsen på hur många vi bjudit.

Nu ringer svärfar och säger att dom bjudit med en vän till dom som inte hade några planer och att han ska vara med på allt, inklusive vårt bröllop... Jul och nyår självklart även om det hade varit trevligt om dom frågade oss före. Men bröllopet bjuder dom alltså in en människa som vi aldrig träffat till!?

Vi sa att det var respektlöst att bjuda in en person utan att prata med oss och att vi bara bjudit våra närmaste vänner och släkt. Då blir svärfars fru arg och hasplar ur sig: "Usch vilket tråkigt samtal jag orkar inte med sån negativitet". Bara den kommentaren gör mig sugen på att inte låta personen vara med för det innebär att ge henne något.

Hur kan dom inte inse att dom borde frågat oss först? Hur lyckas vi bli badguys i fruns ögon? Vafan, använd hjärnan och visa lite respekt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 19:24   #68231
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Hahahaha, det ger sig fan inte med svärfars fru! Vi ska spendera jul och nyår på en skidort och dagen innan nyår gifter vi oss. Vi har hyrt en stor stuga, bokat en liten mysig restaurang som satt gränsen på hur många vi bjudit.

Nu ringer svärfar och säger att dom bjudit med en vän till dom som inte hade några planer och att han ska vara med på allt, inklusive vårt bröllop... Jul och nyår självklart även om det hade varit trevligt om dom frågade oss före. Men bröllopet bjuder dom alltså in en människa som vi aldrig träffat till!?

Vi sa att det var respektlöst att bjuda in en person utan att prata med oss och att vi bara bjudit våra närmaste vänner och släkt. Då blir svärfars fru arg och hasplar ur sig: "Usch vilket tråkigt samtal jag orkar inte med sån negativitet". Bara den kommentaren gör mig sugen på att inte låta personen vara med för det innebär att ge henne något.

Hur kan dom inte inse att dom borde frågat oss först? Hur lyckas vi bli badguys i fruns ögon? Vafan, använd hjärnan och visa lite respekt!
Vem är personen? Skulle gissa att det är på hennes bevåg med tanke på hennes reaktion.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 19:29   #68232
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vem är personen? Skulle gissa att det är på hennes bevåg med tanke på hennes reaktion.
Personen är en vän till min svärfar som jag aldrig träffat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 19:31   #68233
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Vad säger blivande frugan?
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 19:34   #68234
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Vad säger blivande frugan?
Det jag skrivit. Vi är rörande överens här. Frågan är bara om vi ska låta personen hänga på bröllopet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 19:44   #68235
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Det jag skrivit. Vi är rörande överens här. Frågan är bara om vi ska låta personen hänga på bröllopet.
Låt personen hänga på bröllopet och porta svärfaderns fruga
Leeee är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)