Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-30, 18:33   #67621
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
På vilket sätt är det inte ett enda rätt?

Så du menar att all tid som läggs ner på att fixa sig är helt nödvändig och avgörande för att killar ska tycka att de är attraktiva?
Du är medveten om att kvinnor i alla tider har blivit bedömda utifrån hur fagra dom är?
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:34   #67622
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Du är medveten om att kvinnor i alla tider har blivit bedömda utifrån hur fagra dom är?
Det är inget jag påstår inte stämmer. Det jag har påstått är att mycket av tiden och energin används ineffektivt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:34   #67623
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Så du menar att all tid som läggs ner på att fixa sig är helt nödvändig och avgörande för att killar ska tycka att de är attraktiva?
Du har aldrig tänkt på att social status och hackordning bland tjejer även cirkulerar runt utseende och att de inte får status tex från att vara bra på fotboll etc?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:36   #67624
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Du har aldrig tänkt på att social status och hackordning bland tjejer även cirkulerar runt utseende och att de inte får status tex från att vara bra på fotboll etc?
Jag nämnde att det brukar sägas att man inte gör det för killar utan för andra tjejer.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:38   #67625
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är inget jag påstår inte stämmer. Det jag har påstått är att mycket av tiden och energin används ineffektivt.
Hur vet du det?
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:41   #67626
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Hur vet du det?
Hur vet jag att det är det? Jag tror att man skulle kunna få väldigt stor andel av attraktionsdelen (mot killar) med väldigt mycket mindre tid investerad och till viss del attrahera män som inte attraheras om man lägger ner väldigt mycket tid.

Sen är det klart att vissa killar föredrar en extremt fixad look som tar mycket tid att uppnå men jag tror att för de allra flesta killar så behövs det inte så mycket nerlagd tid för att det ska vara tillräckligt.

Med betoning på tror.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:48   #67627
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Hur vet jag att det är det? Jag tror att man skulle kunna få väldigt stor andel av attraktionsdelen (mot killar) med väldigt mycket mindre tid investerad och till viss del attrahera män som inte attraheras om man lägger ner väldigt mycket tid.

Sen är det klart att vissa killar föredrar en extremt fixad look som tar mycket tid att uppnå men jag tror att för de allra flesta killar så behövs det inte så mycket nerlagd tid för att det ska vara tillräckligt.

Med betoning på tror.
Precis, det är vad DU tror , vilket inte alltid framkommer i dina inlägg, utan du argumenterar som om det vore en sanning.

Sen verkar du inte alls ha koll, "extremt fixad look"
En naturlig look tar nästan längre tid att åstadkomma än en synligt fixad
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:50   #67628
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Precis, det är vad DU tror , vilket inte alltid framkommer i dina inlägg, utan du argumenterar som om det vore en sanning.

Sen verkar du inte alls ha koll, "extremt fixad look"
En naturlig look tar nästan längre tid att åstadkomma än en synligt fixad
Extremt fixad menande något som tar mycket tid. "Naturlig" look är inte naturlig, den är ju "naturlig". Jag håller stenhårt på att tjejerna/kvinnorna kommer bli omtyckta även osminkade men då får väl jag vara den som tycker om osminkat då.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:53   #67629
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Extremt fixad menande något som tar mycket tid. "Naturlig" look är inte naturlig, den är ju "naturlig". Jag håller stenhårt på att tjejerna/kvinnorna kommer bli omtyckta även osminkade men då får väl jag vara den som tycker om osminkat då.
Okej, för att göra det enkelt för dig, en fixad uppklädd tjej på insta får 100% fler likes och följare än en naturlig och osminkad
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:55   #67630
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Okej, för att göra det enkelt för dig, en fixad uppklädd tjej på insta får 100% fler likes och följare än en naturlig och osminkad
Ja det tror jag också men det betyder inte att det behövs på personlig nivå när man träffas. Så det är liksom ingenting som förändrar något direkt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:56   #67631
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tror nog som Whitefolks här. Tid på utseendet behövs ju, men hur tiden fördelas och vad man prioriterar är kanske fel. Särskilt om man redan har ett väldigt fördelaktigt utseende

Jag tänker mig saker som att gå i fyra butiker och spendera 3 timmar för att försöka hitta en perfekt festklänning när man är omg-boner alert!-jättesexig i ett par tighta trasiga byxor och en för liten sliten topp, det är hyfsat bortkastat.

Eller att gå till plastikkirurgen för att fixa sin potatisnäsa istället för att lägga de pengarna på att skaffa jättetuttar. Det senare kommer ha bättre effekt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 19:02   #67632
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja det tror jag också men det betyder inte att det behövs på personlig nivå när man träffas. Så det är liksom ingenting som förändrar något direkt.
Förmodligen inte vid fortsatt relation men vid första träffarna handlar det för båda att göra ett gått intryck, t.o.m djur groomar sig inför uppvaktning av motsatta könet
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 19:04   #67633
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror nog som Whitefolks här. Tid på utseendet behövs ju, men hur tiden fördelas och vad man prioriterar är kanske fel. Särskilt om man redan har ett väldigt fördelaktigt utseende

Jag tänker mig saker som att gå i fyra butiker och spendera 3 timmar för att försöka hitta en perfekt festklänning när man är omg-boner alert!-jättesexig i ett par tighta trasiga byxor och en för liten sliten topp, det är hyfsat bortkastat.

Eller att gå till plastikkirurgen för att fixa sin potatisnäsa istället för att lägga de pengarna på att skaffa jättetuttar. Det senare kommer ha bättre effekt.
Fast nu tänker du utifrån dinperson, en kvinna vill nog känna sig säker och vacker, potatisnäsan stör nog henne mer än små bröst
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 19:04   #67634
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Förmodligen inte vid fortsatt relation men vid första träffarna handlar det för båda att göra ett gått intryck, t.o.m djur groomar sig inför uppvaktning av motsatta könet
Sure men jag är inte så säker på hur stor praktisk skillnad det gör. Om killen träffar dig och du har lagt ned 2h eller 10min, om det kommer göra stor skillnad för vad han får för intryck och om det nödvändigtvis gör ett positivt intryck. För vissa killar är det säkert nödvändigt och för andra kan det nog vara negativt och för de flesta gör det nog ingen större skillnad alls.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 19:05   #67635
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Haha, IQ på 90, det blir ju fullständigt outhärdligt efter ett tag!
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag skulle nog orkat med det, som i att jag skulle stått ut att umgås med människan några timmar per dag, men jag skulle drabbas av en outhärdlig frestelse att flirta med någon intelligent person tillslut.
En intelligent person, som också saknar karriärsambitioner kommer aldrig vara en konstant glad, okomplicerad, extrovert och gullig person.

Jag är kanske fördomsfull nu, men en intelligent men oambitiös person kommer antingen vara dyster och grubblande, eller vara en sån som tycker alla andra människor är dumma i huvudet och älskar att sola sig i skenet från sin egen briljans. Skulle jag gilla det skulle jag attraheras av mig själv
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)