Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-30, 16:50   #67606
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Ditt givetvis, där du påstår att de nog blir chockade över att de måste fixa till sig lite.

Den del av vår art som från tonåren spenderar löjligt mycket tid med att göra just detta.
Ok jag misstänkte det och jag var nog lite otydlig/skrev fel. Jag tror att man fått så mycket positiv feedback på "vad man nu än gjort" att det enda man har tänkt och fokuserat på är att göra saker. Det man sedan blir chockerad av är att man måste ändra på saker och kanske börja träna etc, det räcker helt enkelt inte nödvändigtvis längre att bara göra rutinerna utan man måste faktiskt få resultat.

Lite tror jag att det hänger ihop.. att man behöver inte gör så mycket som man tror (när man är "yngre) och att man sedan får chocken. För man har gjort massa saker för att man vet/tror att utseende är viktigt. Dock har man gjort mycket som egentligen är rätt ointressant och som inte är det som är problemet sen när man blir äldre/ur form.

Så när man var yngre så gjorde man massor för att man ska, men man gjorde onödiga saker.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 16:50   #67607
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Fortfarande helt ställd över påståendet att kvinnor skulle kunna vara lyckligt omedvetna om att utseende är viktigt för dem.

Inte på min planet, does not compute.

Någon har fel på internet!
I feel ya bro.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:14   #67608
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ok jag misstänkte det och jag var nog lite otydlig/skrev fel. Jag tror att man fått så mycket positiv feedback på "vad man nu än gjort" att det enda man har tänkt och fokuserat på är att göra saker. Det man sedan blir chockerad av är att man måste ändra på saker och kanske börja träna etc, det räcker helt enkelt inte nödvändigtvis längre att bara göra rutinerna utan man måste faktiskt få resultat.

Lite tror jag att det hänger ihop.. att man behöver inte gör så mycket som man tror (när man är "yngre) och att man sedan får chocken. För man har gjort massa saker för att man vet/tror att utseende är viktigt. Dock har man gjort mycket som egentligen är rätt ointressant och som inte är det som är problemet sen när man blir äldre/ur form.

Så när man var yngre så gjorde man massor för att man ska, men man gjorde onödiga saker.
Får se om jag tolkat dig rätt... Du tror att unga tjejer visserligen anstränger sig hårt för att bli snyggare, men att de fokuserar på utseendemässiga saker som killar egentligen inte bryr sig om? T ex (påhittade exempel) att de anstränger sig för att få snyggare hårfärg men inte att få platt mage?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:20   #67609
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ok jag misstänkte det och jag var nog lite otydlig/skrev fel. Jag tror att man fått så mycket positiv feedback på "vad man nu än gjort" att det enda man har tänkt och fokuserat på är att göra saker. Det man sedan blir chockerad av är att man måste ändra på saker och kanske börja träna etc, det räcker helt enkelt inte nödvändigtvis längre att bara göra rutinerna utan man måste faktiskt få resultat.

Lite tror jag att det hänger ihop.. att man behöver inte gör så mycket som man tror (när man är "yngre) och att man sedan får chocken. För man har gjort massa saker för att man vet/tror att utseende är viktigt. Dock har man gjort mycket som egentligen är rätt ointressant och som inte är det som är problemet sen när man blir äldre/ur form.

Så när man var yngre så gjorde man massor för att man ska, men man gjorde onödiga saker.
Inte helt säker på att det blev klarare för mig hur du menar, eller hur detta relaterar till det vi talade om. Jag talar endast om utseendefixering här, inte om tjejer haft det lättare eller svårare genom livet som helhet.

Utseende är helt enkelt viktigare för tjejer genom hela livet. Utseende är för tjejer vad förmåga är för killar, vi tenderar att få självmordstankar när vi förlorar vår förmåga inte när håret blir glest.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
I feel ya bro.
Tack! Det värsta är att jag misstänker att folk som har fel inte ens mår dåligt över att de förstör min nattsömn......
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:23   #67610
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Får se om jag tolkat dig rätt... Du tror att unga tjejer visserligen anstränger sig hårt för att bli snyggare, men att de fokuserar på utseendemässiga saker som killar egentligen inte bryr sig om? T ex (påhittade exempel) att de anstränger sig för att få snyggare hårfärg men inte att få platt mage?
Jag tror att mycket av tiden man använder på utseende är väldigt ineffektivt använd (om syfter är att vara snygg för killar) ja. Sen sägs det ju ofta att tjejer gör sig inte snygga för killar utan för andra tjejer men hur mycket det stämmer kan man ju diskutera.

Sen är det väl så att när man är ung och vacker fortfarande så kommer den platta magen och det kroppsliga mer "på köpet" och kräver kanske mer aktivt i form av träning och sånt senare. Men att sitta i en timme med smink och hår istället för att lägga 5 minuter tror jag inte gör någon större skillnad för vad killarna tycker nej, om något så kan nog killar ofta bli avtända av att hon lägger ner så mycket tid och även utseendet av väldigt mycket smink.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:26   #67611
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Inte helt säker på att det blev klarare för mig hur du menar, eller hur detta relaterar till det vi talade om. Jag talar endast om utseendefixering här, inte om tjejer haft det lättare eller svårare genom livet som helhet.

Utseende är helt enkelt viktigare för tjejer genom hela livet. Utseende är för tjejer vad förmåga är för killar, vi tenderar att få självmordstankar när vi förlorar vår förmåga inte när håret blir glest.



Tack! Det värsta är att jag misstänker att folk som har fel inte ens mår dåligt över att de förstör min nattsömn......
Bara apropå sista delen så finns det killar som mår väldigt väldigt dåligt över förlorat hår. Ja utseendet är viktigare för tjejer det stämmer eller snarare att om man har haft otur i utseendelotteriet så kan det bli jobbigt men då ska det vara bra mycket otur för att det ska bli jättestora problem. Är man överviktig eller liknande så har man det inte lätt som kille heller om man inte har något annat som kompenserar.

Ett medelutseende där man tar hand om sig själv kommer dock räcka väldigt långt som kvinna.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:28   #67612
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hade jag letat (är gift) hade jag haft följande krav:

Barnkär och bra styvmor, men ej en önskan om egna barn och inga egna barn sen tidigare. Glad nästan hela tiden, pratsam och helt oblyg, väldigt extrovert. Skriver och talar i superlativ (dvs saker är inte "trevligt" utan "supertrevligt". Det är inte "en god vän" som är "söt", utan "sötaste, bästaste vännen nånsin", (ja bästaste) och i skrift använder stora mängder smileys och bryter mot skrivregler konstant).

En IQ på c:a 90, inga karriärsambitioner utöver att jobba upp till heltid med något okvalificerat, helt ok med om jag vill spela tv-spel 5 timmar i sträck eller ännu hellre själv gilla tv-spel, gilla att gymma och visa upp sin snygga stjärt i yoga-pants på instagram, trogen men översexuell, simpel humor, snygg och söt, 18-25 år gammal, eller äldre är ok, jag är ju själv snart 40 bast, men bara om hon mentalt befinner sig nånstans där.
Haha, IQ på 90, det blir ju fullständigt outhärdligt efter ett tag!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:30   #67613
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Haha, IQ på 90, det blir ju fullständigt outhärdligt efter ett tag!
Jag skulle nog orkat med det, som i att jag skulle stått ut att umgås med människan några timmar per dag, men jag skulle drabbas av en outhärdlig frestelse att flirta med någon intelligent person tillslut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:47   #67614
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
IQ säger inte så mycket,man kan vara läkare men dum i huvudet på andra sätt i stället.
leee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 17:52   #67615
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
IQ säger inte så mycket,man kan vara läkare men dum i huvudet på andra sätt i stället.
Det är den enda parametern, tillsammans med arbetssamhet, som förutsäger framgång i livet.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:02   #67616
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
m något så kan nog killar ofta bli avtända av att hon lägger ner så mycket tid och även utseendet av väldigt mycket smink.
Detsamma gäller män som spenderar alldeles för mycket tid på gymmet(framför spegeln?).

Kommer ihåg ungdomens tid när man sprang efter 11-poängare fullständigt ovetandes om de inre krafternas betydelse.
Korvryttaren är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:21   #67617
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Kåt, glad och tacksam. Klart.
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:26   #67618
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Bara apropå sista delen så finns det killar som mår väldigt väldigt dåligt över förlorat hår. Ja utseendet är viktigare för tjejer det stämmer eller snarare att om man har haft otur i utseendelotteriet så kan det bli jobbigt men då ska det vara bra mycket otur för att det ska bli jättestora problem. Är man överviktig eller liknande så har man det inte lätt som kille heller om man inte har något annat som kompenserar.

Ett medelutseende där man tar hand om sig själv kommer dock räcka väldigt långt som kvinna.
Klart fan det är irriterande för en man men om samma händer en kvinna är det värre för henne. Du är ju själv inne på rätt väg "om man inte har något annat som kompenserar", som kille kan man arbeta runt att se ut som ett miffo medans som tjej är det svårare.

Säger inte alls att vi har det lättare i livet men jag vågar nog påstå att utseende är viktigare för dem och de är högst medvetna om detta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:28   #67619
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ok jag misstänkte det och jag var nog lite otydlig/skrev fel. Jag tror att man fått så mycket positiv feedback på "vad man nu än gjort" att det enda man har tänkt och fokuserat på är att göra saker. Det man sedan blir chockerad av är att man måste ändra på saker och kanske börja träna etc, det räcker helt enkelt inte nödvändigtvis längre att bara göra rutinerna utan man måste faktiskt få resultat.

Lite tror jag att det hänger ihop.. att man behöver inte gör så mycket som man tror (när man är "yngre) och att man sedan får chocken. För man har gjort massa saker för att man vet/tror att utseende är viktigt. Dock har man gjort mycket som egentligen är rätt ointressant och som inte är det som är problemet sen när man blir äldre/ur form.

Så när man var yngre så gjorde man massor för att man ska, men man gjorde onödiga saker.

Umgås du ofta med tjejer? För det är inte ett enda rätt i din utläggning
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 18:30   #67620
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Umgås du ofta med tjejer? För det är inte ett enda rätt i din utläggning
På vilket sätt är det inte ett enda rätt?

Så du menar att all tid som läggs ner på att fixa sig är helt nödvändig och avgörande för att killar ska tycka att de är attraktiva?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)