Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-30, 14:53   #67576
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Rent spontant känns det mer som om det skulle gälla snubbar i högre grad......
Mäns "värde" är dock inte lika kopplat till deras utseende.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 14:54   #67577
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja och jag förstår inte hur det är en motsats till något jag har påpekat. Personerna du skriver till är knappast toppmodellerna eller hur? Därmed skriver du till intressanta personer inom spannet medelmänniskor.
Många jag skriver till är snygga som toppmodeller. Om de är intressanta i övrigt. Brukar inte skriva till snygga som inte har en presentation, t ex.

Nej, medelmänniskor räknar jag inte till "intressanta".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:01   #67578
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Många jag skriver till är snygga som toppmodeller. Om de är intressanta i övrigt. Brukar inte skriva till snygga som inte har en presentation, t ex.

Nej, medelmänniskor räknar jag inte till "intressanta".
Tror inte det går att bemöta det här utan att du visar ungefär vad du menar med toppmodell/intressant respektive medel.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:12   #67579
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Mäns "värde" är dock inte lika kopplat till deras utseende.
Lite det jag sagt hela tiden, därför många inte tar sig i kragen fören de måste jaga nytt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:26   #67580
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Det han skrev var en överdrift, men poängen är att en helt vanlig medelmåttig tjej inte behöver anstränga sig ett dugg för att få medelmåttiga killar; en medelmåttig kille behöver anstränga sig för att få något.
Men liksom, jag skiter väl fullständigt i om det finns 20.000 medelmåttiga killar där ute som skulle kunna tänka sig att ha mig som kombinerad knulldocka och hushållerska? Jag tolkade diskussionen precis som dio: att "få någon" innebär implicit att "få någon som man känner sig intresserad/attraherad av".

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nä, Scarlett är ju snarare ett lysande exempel på en alldaglig tjej som gjorts snygg av stylister. Ta bort status och stjärnglans och de flesta stjärnor blir hyfsat alldagliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Helt riktigt. Hon är en medelmåtta, utseendemässigt.


Jag tycker att Scarlet är supervacker, men så är jag ju en straight tjej och delar säkert inte smak med heterosexuella män varken i allmänhet eller synnerhet. Min sambo tycker t.ex. att Jennifer Lawrence är den mest attraktiva kvinnan i Hollywood, medan jag tycker att hon är ganska alldaglig utseendemässigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:27   #67581
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Tror inte det går att bemöta det här utan att du visar ungefär vad du menar med toppmodell/intressant respektive medel.
Blir lite svårt att bedöma personers intressanthet utan sammanhang, men jag försöker.

Toppmodell:



Inte toppmodell men intressant:



Medelmåtta:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:30   #67582
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fan vad 40-plussare tränar mycket. Var och varannan har bilder på poledance eller crossfit.

Verkar som att de runt 30 tränar minst.

Jag tror den logiska förklaringen till det är det här:

Tonåren - 25: Tjejer är osäkra på sig själv och tänker "oh shit, jag måste bli snygg."
25-35: Tjejer blir frälsta av feminism och tänker "jag duger som jag är, fuck träning, leve chips!"
35-50: Tjejer tänker "oh shit, jag dög visst inte som jag var iallafall, bäst jag tränar".
Snarare så att fram till 30-35 kan man leva på sina genetiska förutsättningar men sen blir raset oundvikligt.

Efter 40 växer åldersnojan och behovet av att putsa på sitt yttre blir till ett heltidsjobb.
Korvryttaren är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:31   #67583
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Blir lite svårt att bedöma personers intressanthet utan sammanhang, men jag försöker.
Tack för att du svarade, fattar att det är rätt svårt/utlämnande.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:34   #67584
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Snarare så att fram till 30-35 kan man leva på sina genetiska förutsättningar men sen blir raset oundvikligt.

Efter 40 växer åldersnojan och behovet av att putsa på sitt yttre blir till ett heltidsjobb.
Det förklarar inte varför yngre också tränar mycket.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:34   #67585
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men liksom, jag skiter väl fullständigt i om det finns 20.000 medelmåttiga killar där ute som skulle kunna tänka sig att ha mig som kombinerad knulldocka och hushållerska? Jag tolkade diskussionen precis som dio: att "få någon" innebär implicit att "få någon som man känner sig intresserad/attraherad av".







Jag tycker att Scarlet är supervacker, men så är jag ju en straight tjej och delar säkert inte smak med heterosexuella män varken i allmänhet eller synnerhet. Min sambo tycker t.ex. att Jennifer Lawrence är den mest attraktiva kvinnan i Hollywood, medan jag tycker att hon är ganska alldaglig utseendemässigt.
Det är ju just det att den begränsande faktorn är mer vad man tycker är intressant än att det inte skulle finnas något tillgängligt. Personer blir intressanta och vackra på ett annat sätt när man lär känna personen och en medeltjej behöver inte lägga ner massor med tid på att fixa sig för att få chansen att lära känna massor med personer.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:37   #67586
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men liksom, jag skiter väl fullständigt i om det finns 20.000 medelmåttiga killar där ute som skulle kunna tänka sig att ha mig som kombinerad knulldocka och hushållerska? Jag tolkade diskussionen precis som dio: att "få någon" innebär implicit att "få någon som man känner sig intresserad/attraherad av".







Jag tycker att Scarlet är supervacker, men så är jag ju en straight tjej och delar säkert inte smak med heterosexuella män varken i allmänhet eller synnerhet. Min sambo tycker t.ex. att Jennifer Lawrence är den mest attraktiva kvinnan i Hollywood, medan jag tycker att hon är ganska alldaglig utseendemässigt.
Lite offtopic, då jag inte hängt med i diskussionen, men vad ska den bilden representera?
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:41   #67587
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är ju just det att den begränsande faktorn är mer vad man tycker är intressant än att det inte skulle finnas något tillgängligt.
Jaha, och?

Jag tror inte vrålfula män heller har problem med att hitta något tillgängligt.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Personer blir intressanta och vackra på ett annat sätt när man lär känna personen
Personer blir väl inte intressanta som dejtingmaterial bara för att man lär känna dem? Isåfall skulle alla heterosexuella singelmän vilja dejta alla sina tjejkompisar, och vice versa.

Om du inte menar att de blir intressanta som dejtingmaterial så förstår jag inte hur det du skrev är relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
och en medeltjej behöver inte lägga ner massor med tid på att fixa sig för att få chansen att lära känna massor med personer.
Det behöver väl inte en vrålful person heller? Tror du vrålfula som rör sig mycket i sociala sammanhang och är normalt socialt kompetenta kommer ha problem med att lära känna massor personer?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2017-11-30 klockan 15:42.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:42   #67588
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Intressant att alla här inne, både killar och tjejer, letar efter den perfekta superpartnern med perfekt utseende.

Själv tar jag lätt en medelmåtta, det är ju de som är bäst, en vanlig tjej liksom.
Sen får hon ju se till att matcha bra personligt, men utseende alltså, medel är ju toppen!

Fortsätt ni att jaga era modeller, 10/10 o.s.v.
Funkar säkert för en del...
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:42   #67589
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Lite offtopic, då jag inte hängt med i diskussionen, men vad ska den bilden representera?
knowyourmeme.com/memes/210-would-not-bang

About

2/10 Would Not Bang is an image macro series in which photos of physically attractive women (and occasionally men) are scrutinized for minor or imagined flaws, prefaced by an ironically low rating on a scale of one to ten. The images are meant to parody hypercritical judgments made about women’s sex appeal on the Internet.


Klassisk meme för oss rutinerade surfare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.

Senast redigerad av G.W den 2017-11-30 klockan 15:43.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 15:43   #67590
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Intressant att alla här inne, både killar och tjejer, letar efter den perfekta superpartnern med perfekt utseende.

Själv tar jag lätt en medelmåtta, det är ju de som är bäst, en vanlig tjej liksom.
Sen får hon ju se till att matcha bra personligt, men utseende alltså, medel är ju toppen!

Fortsätt ni att jaga era modeller, 10/10 o.s.v.
Funkar säkert för en del...
Det gör vi verkligen inte, vad har du fått det ifrån?

Hon måste vara 10/10 i intressanthet överlag, men inte utseende.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)