Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-30, 11:48   #67546
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
... eller så är åldern 25-35 den då många kvinnor är gravida, föder barn, tar hand om småbarn och gör karriär samtidigt, och därmed blir tiden att lägga på sig själv rätt liten? Sen börjar barnen bli stora, karriären har avancerat, man har kanske gjort sig av med eventuell partner som inte lyfte röven för att hjälpa till med något öht så att hon hann iväg på träning, och som nyskild 40+ får man ny energi och kan satsa på sig själv?
Men jag pratar ju om såna som inte har barn också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 11:49   #67547
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Rent normalt är det väl när man når medelålder folk naturligt kommer att ha ansamlat en större mängd oönskat fläsk och måste göra något åt problemet.

Oönskat fläsk kommer inte av att man frossat chips allena, ett rätt litet dagligt överskott leder förr eller senare till X kilo sladder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 11:52   #67548
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
... eller så är åldern 25-35 den då många kvinnor är gravida, föder barn, tar hand om småbarn och gör karriär samtidigt, och därmed blir tiden att lägga på sig själv rätt liten? Sen börjar barnen bli stora, karriären har avancerat, man har kanske gjort sig av med eventuell partner som inte lyfte röven för att hjälpa till med något öht så att hon hann iväg på träning, och som nyskild 40+ får man ny energi och kan satsa på sig själv?
Jag tycker om dig
Nattljus är uppkopplad nu  
Gammal 2017-11-30, 12:40   #67549
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
... eller så är åldern 25-35 den då många kvinnor är gravida, föder barn, tar hand om småbarn och gör karriär samtidigt, och därmed blir tiden att lägga på sig själv rätt liten? Sen börjar barnen bli stora, karriären har avancerat, man har kanske gjort sig av med eventuell partner som inte lyfte röven för att hjälpa till med något öht så att hon hann iväg på träning, och som nyskild 40+ får man ny energi och kan satsa på sig själv?
... eller låter kroppen förfalla eftersom man "redan är i en relation" och först när skilsmässan kommer så upptäcker de att marknadsvärdet är lägre om man ser ut som en badboll.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 12:45   #67550
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
... eller låter kroppen förfalla eftersom man "redan är i en relation" och först när skilsmässan kommer så upptäcker de att marknadsvärdet är lägre om man ser ut som en badboll.
Rent spontant känns det mer som om det skulle gälla snubbar i högre grad......
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 12:47   #67551
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Rent spontant känns det mer som om det skulle gälla snubbar i högre grad......
Snubbar har i högre grad varit medvetna om vad ett marknadsvärde är och vad som krävs till att börja med.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 12:48   #67552
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag tycker om dig


Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Rent spontant känns det mer som om det skulle gälla snubbar i högre grad......
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 12:48   #67553
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Snubbar har i högre grad varit medvetna om vad ett marknadsvärde är och vad som krävs till att börja med.
Vet inte om jag missförstår dig men påstår du nu att killar i större utsträckning än tjejer nojjar över sitt utseende?!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 12:52   #67554
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Rent spontant känns det mer som om det skulle gälla snubbar i högre grad......
Det är nog lika i båda kön, man brukar ju prata om "sambosyndromet", när folk flyttar ihop och plötsligt blir lite för mätta lite för ofta.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 12:56   #67555
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Vet inte om jag missförstår dig men påstår du nu att killar i större utsträckning än tjejer nojjar över sitt utseende?!
Nej men det kommer inte som någon chock att man kanske måste fixa till sig för att ordna en ny, för killen har det aldrig räckt att bara existera. Formen är dessutom lättare att fixa eän resten av det som gör en man attraktiv.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 13:01   #67556
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det är nog lika i båda kön, man brukar ju prata om "sambosyndromet", när folk flyttar ihop och plötsligt blir lite för mätta lite för ofta.
Absolut är det så men det känns klockrent igen från killar som blir singel. Personligen anser jag nog att det är mer så för män än för kvinnor då de i regel är nojigare över sitt utseende då mer av deras "marknadsvärde" deriveras därifrån. De är helt enkelt oftare rädda att bli lämnade pga att de inte längre attraherar sin karl medans män är rädda för att inte kunna tillhandahålla säkerhet och försörjning.

Generalisering givetvis.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 13:01   #67557
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Rent spontant känns det mer som om det skulle gälla snubbar i högre grad......
Jag har en teori om det då det verkar så vanligt. I början av en relation har man ett väldigt frekvent sexliv. Sex bränner en jävla massa energi så man kompenserar genom att äta mer. När sedan sexlivet minskar markant så fortsätter man ändå äta som man gjorde när man hade sex 3ggr om dagen istället för 3ggr i veckan/månaden/året.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 13:08   #67558
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nej men det kommer inte som någon chock att man kanske måste fixa till sig för att ordna en ny, för killen har det aldrig räckt att bara existera. Formen är dessutom lättare att fixa eän resten av det som gör en man attraktiv.
Alltså jag tror väldigt få kvinnor blir chockade över att de måste se fina ut för att få attraktiva män, jag tror faktiskt de är HÖGST medvetna om detta från tidig ålder generellt sett.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har en teori om det då det verkar så vanligt. I början av en relation har man ett väldigt frekvent sexliv. Sex bränner en jävla massa energi så man kompenserar genom att äta mer. När sedan sexlivet minskar markant så fortsätter man ändå äta som man gjorde när man hade sex 3ggr om dagen istället för 3ggr i veckan/månaden/året.
Kan vara så, själv brukar jag skylla på att min fru är ond som tillhandahåller så mycket god mat så att jag blir tjock. Om jag själv skulle behöva laga maten så skulle kakor, pajer och kladdkakor förekomma avsevärt mer sällan........
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 13:15   #67559
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Alltså jag tror väldigt få kvinnor blir chockade över att de måste se fina ut för att få attraktiva män, jag tror faktiskt de är HÖGST medvetna om detta från tidig ålder generellt sett.



Kan vara så, själv brukar jag skylla på att min fru är ond som tillhandahåller så mycket god mat så att jag blir tjock. Om jag själv skulle behöva laga maten så skulle kakor, pajer och kladdkakor förekomma avsevärt mer sällan........
Och jag tror de väldigt mycket överskattar hur "fina" de måste vara. Att vara normalviktig tar dig 90% av vägen, duschar du ibland också så är du hemma.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-30, 13:25   #67560
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Och jag tror de väldigt mycket överskattar hur "fina" de måste vara. Att vara normalviktig tar dig 90% av vägen, duschar du ibland också så är du hemma.
För allt de drömt om sedan de var små är random karl som kan skrapas upp från golvet strax innan stängningsdax?....
Kom igen jag påstår inte att allt är så mycket lättare för män jag säger bara att utseende är viktigare för tjejer än för killar och de är väldigt medvetna om detta, FÖR medvetna väldigt ofta.

FFS killar kan ju bli attraktiva genom att ha humor......
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)