Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-27, 20:46   #67426
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Jag umgås inte med folk så hur ska jag kunna veta
Bara gissade lite
Så många killar som klagar på alla forum och som aldrig får till det, samtidigt som t.o.m. bottenskrapet av tjejer får dejter hur lätt som helst.
Men kanske bara killar som är mer benägna att klaga?
Haha
Känns som att killar generellt sett är överrepresenterade på forum ändå?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 20:50   #67427
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha
Känns som att killar generellt sett är överrepresenterade på forum ändå?
Även om så är fallet så borde man iaf höra om att man har svårt att få kontakt eller dejter av de tjejer som finns. Det är inte heller "likadant fast omvänt" på kvinnodominerade forum. Man kan gott anta att det är lättare för tjejerna att få till dejter om de vill.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 20:52   #67428
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Jag tycker internetdejting funkar värdelöst. I verkligheten presenterar sig möjligheter då och då utan att jag ens behöver försöka. Det kan vara så enkelt som tjejer som är glada och sociala, eller att jag är det och någon nappar.
Ibland klickar det bara och sen kan man ta det därifrån. Även om det skulle vara sällsynt så händer det då och då. Och vill man ragga är det mycket lättare när man tar initiativ.
På nätet är det till att börja med nästan ingen som läser ens meddelanden. Därefter är de sjukt tråkiga och ointressanta, förväntar sig att du ska föra allt framåt utan att bjuda till det minsta. Gör du sen minsta fel är du rökt.
Jag förstår inte hur i helvete det ska vara möjligt att komma någonstans under sådana premisser.

De tjejer jag träffat har jag gjort mestadels genom att vara en glad och öppen skit. Jag kan slänga käft med vem som helst när jag är på det humöret. Om jag inte är det så händer det ändå ibland att tjejerna öppnar för konversation. Därifrån kan det rulla på. Extra bonus om msn har en tjejkompis med som kan winga.

På nätet? Skriv kort, långt, seriöst eller oseriöst. Spelar ingen roll. Får du väl kontakt med någon är de oftast helt ointressanta och svarar enstavigt. I undantagsfall kan en intressant konversation påbörjas men minsts lilla som misshagar prinsessan på ärten så är det kört.

Därav har jag dragit slutsatsen att internetdejting är ett jävla hundrunk.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 20:55   #67429
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vissa har rätt att försöka utan partner.
Okej, visst. Jag är inte heller för att vissa personers barnalstrande är skattefinansierat.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 20:59   #67430
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag tycker internetdejting funkar värdelöst. I verkligheten presenterar sig möjligheter då och då utan att jag ens behöver försöka. Det kan vara så enkelt som tjejer som är glada och sociala, eller att jag är det och någon nappar.
Ibland klickar det bara och sen kan man ta det därifrån. Även om det skulle vara sällsynt så händer det då och då. Och vill man ragga är det mycket lättare när man tar initiativ.
På nätet är det till att börja med nästan ingen som läser ens meddelanden. Därefter är de sjukt tråkiga och ointressanta, förväntar sig att du ska föra allt framåt utan att bjuda till det minsta. Gör du sen minsta fel är du rökt.
Jag förstår inte hur i helvete det ska vara möjligt att komma någonstans under sådana premisser.

De tjejer jag träffat har jag gjort mestadels genom att vara en glad och öppen skit. Jag kan slänga käft med vem som helst när jag är på det humöret. Om jag inte är det så händer det ändå ibland att tjejerna öppnar för konversation. Därifrån kan det rulla på. Extra bonus om msn har en tjejkompis med som kan winga.

På nätet? Skriv kort, långt, seriöst eller oseriöst. Spelar ingen roll. Får du väl kontakt med någon är de oftast helt ointressanta och svarar enstavigt. I undantagsfall kan en intressant konversation påbörjas men minsts lilla som misshagar prinsessan på ärten så är det kört.

Därav har jag dragit slutsatsen att internetdejting är ett jävla hundrunk.
Tror det handlar en del om timing vid nätdejting (även IRL såklart). Tjejer får ju massor av meddelanden från otroligt många killar och är de lite intresserade av en så är de i regel korta mot, eller svarar inte alls, när andra killar skriver.
Känner igen mig till viss del, men har ändå träffat massor av tjejer via nätdejting. Är det tjejen som skriver först så är det i regel alltid ett gott tecken och verkar man bara normal så brukar det kunna leda till att man träffas
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 21:02   #67431
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Tror det handlar en del om timing vid nätdejting (även IRL såklart). Tjejer får ju massor av meddelanden från otroligt många killar och är de lite intresserade av en så är de i regel korta mot, eller svarar inte alls, när andra killar skriver.
Känner igen mig till viss del, men har ändå träffat massor av tjejer via nätdejting. Är det tjejen som skriver först så är det i regel alltid ett gott tecken och verkar man bara normal så brukar det kunna leda till att man träffas
Vad har bäst chans att leda till en dejt, att du skriver först eller att hon skriver först?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 21:08   #67432
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad har bäst chans att leda till en dejt, att du skriver först eller att hon skriver först?
Oddsmässigt när hon skriver först. Har dock träffat fler där jag skrivit först, men jag har såklart blivit vaskad massor av gånger också. Ingen är alls kopp te
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 21:08   #67433
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Tror det handlar en del om timing vid nätdejting (även IRL såklart). Tjejer får ju massor av meddelanden från otroligt många killar och är de lite intresserade av en så är de i regel korta mot, eller svarar inte alls, när andra killar skriver.
Känner igen mig till viss del, men har ändå träffat massor av tjejer via nätdejting. Är det tjejen som skriver först så är det i regel alltid ett gott tecken och verkar man bara normal så brukar det kunna leda till att man träffas
Enda gångerna jag varit med om att tjejen skriver först är när det helt uppenbart är någon du bör fly från.
Klart att tjejer får massor av meddelanden. Vi killar var såklart först med nätdejting och när tjejerna hakade på var fördelningen redan då skev. Nu är det en perfekt arena för tjejer att få uppmärksamhet och för killar att inte få det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 21:11   #67434
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Är det tjejen som skriver först så är det i regel alltid ett gott tecken och verkar man bara normal så brukar det kunna leda till att man träffas
Men de som skriver är ju alltid fula som stryk, eller feta gamla tanter, eller har massa ungar eller nån annan skit
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 21:20   #67435
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Enda gångerna jag varit med om att tjejen skriver först är när det helt uppenbart är någon du bör fly från.
Klart att tjejer får massor av meddelanden. Vi killar var såklart först med nätdejting och när tjejerna hakade på var fördelningen redan då skev. Nu är det en perfekt arena för tjejer att få uppmärksamhet och för killar att inte få det.
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Men de som skriver är ju alltid fula som stryk, eller feta gamla tanter, eller har massa ungar eller nån annan skit
Haha, jag har varit med om att flera snygga och inte helt fucked up tjejer skrivit Men visst, det är ju många som inte verkar helt ok på alla fronter som skriver också. Är 30+ så det är svårt att undvika tjejer med barn, men de existerar också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-27, 22:46   #67436
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Några tips för hur man ska gå till väga på sidan?
Skriv en så rolig presentation du kan. Lägg upp de snyggaste bilderna du har på dig. Sen klickar du runt bland tusentals tjejer, läser deras presentationer och fakta och tittar på deras bilder, och när du spontant kommer på något intressant att skriva till någon av dem så skriver du.

Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Man skapar en profil som är så bra och seriös som man bara kan, sen är det bara att vänta i år, efter år, efter år, efter år...
Skriva lite mail, skicka lite likes, vänta, vänta, vänta, vänta...

Det är så jag gör i alla fall, 6 years and counting, zero dates

Med tanke på att de tjejer man ibland får svar av fullkomligt drunknar i mail och dejter så antar jag att det finns en liten grupp killar som det funkar riktigt bra för, liksom i verkliga livet alltså.
6 år utan den dejt? Vad skriver du, ett mail i veckan? Eller bor du i Korpolombolo och raggar bara på de som bor inom gångavstånd?

Jag får väl en dejt i kvartalet, men jag är å andra sidan beredd att åka i princip över hela Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag tycker internetdejting funkar värdelöst.
Om jag aldrig hade fått tillgång till vare sig Internet eller alkohol hade jag varit en 34-årig oskuld idag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 00:16   #67437
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
6 år utan den dejt? Vad skriver du, ett mail i veckan? Eller bor du i Korpolombolo och raggar bara på de som bor inom gångavstånd?

Jag får väl en dejt i kvartalet, men jag är å andra sidan beredd att åka i princip över hela Sverige.
Jag letar barnlösa ickerökare i huvudstaden, som ser åtminstone ok ut.
Och som inte vill skaffa barn, och där är väl min stora nackdel
Mailar själv när jag hittar en bra match, vilket är typ en i månaden eller så med lite tur...
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 07:29   #67438
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Ni som tycker Internet-dejting är skit har antagligen en för kvalitativ approach. Det gäller att slänga ut många krokar och prata med många tjejer samtidigt annars kommer det aldrig att hända något. Om ni inte har modellutseende dvs men om ni hade det skulle ni ju antagligen inte behöva hålla på med online-dejting till att börja med så....
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 09:19   #67439
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Ni som tycker Internet-dejting är skit har antagligen en för kvalitativ approach. Det gäller att slänga ut många krokar och prata med många tjejer samtidigt annars kommer det aldrig att hända något. Om ni inte har modellutseende dvs men om ni hade det skulle ni ju antagligen inte behöva hålla på med online-dejting till att börja med så....
Är väl bara Dio i den här tråden som har modellutseende?
Därför han får så många dejter
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-28, 09:46   #67440
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Problemet är att det finns så många oseriösa, fönstershoppare och uppmärksamhetssökare. Det tar en väldig tid i anspråk att hitta någon vettig att styra upp en träff med.
Yes är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)