Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-07, 10:20   #5191
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Ja, de gör ett viktigt och hedervärt jobb.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-07, 20:37   #5192
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Korpen. När allt väl sitter, det blir hetsigt och alla tar jobbet - då är det fan fruktansvärt kul att spela. Nu blev det bara 1-1 ikväll men de vi mötte hade inte förlorat poäng i seriespelet på två år och är spelare för spelare klart bättre än oss. Vi tog dom på fysik och inställning och förtjänade tre pinnar.

Börja spela Korpen!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 16:59   #5193
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Precis avslutat 4 timmars rafting. Hårt arbete, helt genomkörd men så känns skönt. Stannade upp halvvägs och dök från 10m klippor.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 21:02   #5194
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Sverige har tagit VM-Guld i hockey för andra året i rad. Försvarat guldet liksom. Det var inte igår. Visserligen en så kallad "match" kvar men Schweiz är värdelösa så guldet är faktiskt redan hemma. Gött! Jag firar med några extra nävar babyplommontomater.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 21:11   #5195
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Sverige har tagit VM-Guld i hockey för andra året i rad. Försvarat guldet liksom. Det var inte igår. Visserligen en så kallad "match" kvar men Schweiz är värdelösa så guldet är faktiskt redan hemma. Gött! Jag firar med några extra nävar babyplommontomater.
Ja, för kan de slå Kanada lär de aldrig kunna slå Sverige
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 21:12   #5196
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Sverige har tagit VM-Guld i hockey för andra året i rad. Försvarat guldet liksom. Det var inte igår. Visserligen en så kallad "match" kvar men Schweiz är värdelösa så guldet är faktiskt redan hemma. Gött! Jag firar med några extra nävar babyplommontomater.
Du & Wennerholm..

Schweiz kan ju inte vara så dassig om de slog Kanada.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 04:10   #5197
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
VAD VAR DET JAG SA?
En annan har redan firat ett dygn...

Nä, usch, jag är en patetisk människa. Klarar inte av att titta på sport när Sverige spelar. Får så jävla hög puls att jag börjar må dåligt när det är viktiga matcher. Handboll är helt uteslutet, har inte sett en match på 10 år. Hockey överlever jag men det tär verkligen. Av hela turneringen såg jag bara suddenperioden och straffarna och det räckte för att förstöra nattsömnen. Fotboll är fan det enda som funkar.

Och här har man ibland gått och inbillat sig att man har ett starkt överjag som kan koppla bort engagemanget helt. Men det sitter i för starkt sen barnsben. Det går inte att tänka bort känslorna, om jag inte är gravt nedstämd för stunden vill säga. Patetiskt, men antagligen ett friskhetstecken.

FAN VA SKÖNT GULD! Det är bara buga er för övermakten nu era satans Schweizare. YES!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 12:18   #5198
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Är med i en väldigt speciell grupp på Facebook med många speciella människor. En tjej hade frågat om "någon dator kunnig" kunde hjälpa henne. Då ryker språkpolisen in med "Inte dator, men språk-kunnig. Det heter "dator-kunnig"!". Det är verkligen urtypen av en människa som inte tänker längre än vad näsan räcker. HUR kan man, om man uppenbarligen inte själv är bra på språk, inte googla "språk-kunnig" innan man rättar någon annan? Det är fascinerande.

Har aldrig kommenterat något i den gruppen men nu blev jag tvungen. Som grädde på moset så gillade en annan min kommentar och svarade mig "Inte språkkunig med andra ord". Han hånade alltså han som hade skrivit fel genom att skriva fel själv. Hahahaha det är för mycket alltså
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 12:31   #5199
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 10:57   #5200
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Att jag har 8h kvar att jobba innan 10 dagars semester, och efter det, ett nytt jobb

Dessutom, i morgon helgdag, i övermorgon företagarträff här i Bangkok vilket kommer innebära fylla, och att jag snart är frisk.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 20:22   #5201
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Heh, blev godkänd på en kurs med kommentaren "du för intressanta diskussioner kring zombies". May be the first ever att få den motivationen?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 21:30   #5202
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Heh, blev godkänd på en kurs med kommentaren "du för intressanta diskussioner kring zombies". May be the first ever att få den motivationen?
Vad hette kursen?
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 21:46   #5203
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Vad hette kursen?
Medvetandefilosofi
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 22:02   #5204
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Medvetandefilosofi
Intressant som tusan. Tog det vid University of Calgary, 2004-2005. I psykologi och filosofi. Riktigt bra kurser.

Träffade Uriah Kriegel
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 08:38   #5205
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Gillar verkligen att ha mycket på agendan. Kan bli lite fundersam över huruvida jag prioriterar rätt när man ser snapchats från AW:s och jag inte ens kan frigöra en kväll i veckan för detta. Samtidigt så är det så jävla nice att med oavbruten(bortsett från gymmet där jag nuförtiden är trött) energi beta av aktivitet efter aktivitet och komma närmare sina mål samtidigt som man är ute och får se delar av sin stad/kommun som man inte har sett förut, dessutom i helt fantastiskt väder.

Man gör precis allt man kan innan man på lördag bryter man av med en heldag vid sjön med 29 grader och bira. Ligga och guppa i en badring och känna att man trots ett väl ambitiöst schema har gjort precis allt man planerat och lite till. Sedan, dagen efter, fortsätter man. Ändå ett trevligt liv, må jag säga.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)