Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-14, 18:27   #67126
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Väldigt tråkig utveckling, är det liknande för singelkillar i sverige?
Din länk är trasig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 18:33   #67127
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Din länk är trasig.
Okej, tack för hjälpen
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 18:40   #67128
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Väldigt tråkig utveckling, är det liknande för singelkillar i sverige?
Vet inte om ni har sett nya Bladerunner, men utan att spoila för mycket, så skildrade filmen hur man med en AI+hologram kunde ha kvinnosällskap hemma. Det tror jag tyvärr inte alls är långt bort, utan jag tror vi i en relativt snar framtid kommer ha människor, troligtvis primärt män, som går hem från ett jobb och välkomnas av ett hologram och en AI och har det som sitt primära sällskap.

Vad som bekymrar mig ännu mer är att jag tror att det kommer göra att fler män känner sig mindre ensamma än de är idag, alltså att en artificiell intelligens och virtuell sällskapsdam på hemmaplan faktiskt kommer fungera och skänka mer glädje till livet än den ensamhet som idag många lever med.

Droger, porr och AI - i var singelkarls hem år 2028.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 18:46   #67129
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Okej, tack för hjälpen
Du använde [Y.T]https://youtu.be/uwPFnvniA7w[/YT] men du måste ta bort allt fluff så att det bara blir såhär [Y.T]uwPFnvniA7w[/YT]
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 18:55   #67130
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vet inte om ni har sett nya Bladerunner, men utan att spoila för mycket, så skildrade filmen hur man med en AI+hologram kunde ha kvinnosällskap hemma. Det tror jag tyvärr inte alls är långt bort, utan jag tror vi i en relativt snar framtid kommer ha människor, troligtvis primärt män, som går hem från ett jobb och välkomnas av ett hologram och en AI och har det som sitt primära sällskap.

Vad som bekymrar mig ännu mer är att jag tror att det kommer göra att fler män känner sig mindre ensamma än de är idag, alltså att en artificiell intelligens och virtuell sällskapsdam på hemmaplan faktiskt kommer fungera och skänka mer glädje till livet än den ensamhet som idag många lever med.

Droger, porr och AI - i var singelkarls hem år 2028.
Tycker den "digitala" dejtingmiljöns skillnader mellan tjejer/killar är rätt intressant. Den absoluta majoriteten av tjejerna drunknar i meddelanden och kontakt/uppmärksamhet medan killar kanske får en handfull i veckan, och ibland inte ens det.

Hur/varför blev det så liksom? Det är ju inte som att det finns 10 ggr mer killar än tjejer, i Sverige tror jag det är typ 5% fler killar än tjejer (oavsett ålder).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 20:15   #67131
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vet inte om ni har sett nya Bladerunner, men utan att spoila för mycket, så skildrade filmen hur man med en AI+hologram kunde ha kvinnosällskap hemma. Det tror jag tyvärr inte alls är långt bort, utan jag tror vi i en relativt snar framtid kommer ha människor, troligtvis primärt män, som går hem från ett jobb och välkomnas av ett hologram och en AI och har det som sitt primära sällskap.

Vad som bekymrar mig ännu mer är att jag tror att det kommer göra att fler män känner sig mindre ensamma än de är idag, alltså att en artificiell intelligens och virtuell sällskapsdam på hemmaplan faktiskt kommer fungera och skänka mer glädje till livet än den ensamhet som idag många lever med.

Droger, porr och AI - i var singelkarls hem år 2028.
När det händer tror jag att mänskligheten är körd. På liten skala med ett fåtal tragiska män med fet plånbok som ägnar sig åt sådant är det ok, men inte på "bred front".

Kan en konstgjord kvinna programmeras till av varje mans specificerade perfektion både utseendemässigt och personlighet så kan inte riktiga kvinnor, annat än ett väldigt litet fåtal, konkurrera med det.

Ta tex. en kraftigt överviktig 55årig trebarnsmor med kass intimhygien och olidlig personlighet, grälsjuk, krävande osv. Jämför det med en konstgjord evigt 20-årig superhet blondin som alltid är sprudlande glad och älskar dig villkorslöst hur misslyckad och ful du än är. Vem vinner?

Den riktiga kvinnans "marknadsvärde" sjunker som en sten i vatten, med enorma effekter för samhället som följd (Jag kan utveckla om nån vill läsa min svada).
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 20:22   #67132
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
När det händer tror jag att mänskligheten är körd. På liten skala med ett fåtal tragiska män med fet plånbok som ägnar sig åt sådant är det ok, men inte på "bred front".

Kan en konstgjord kvinna programmeras till av varje mans specificerade perfektion både utseendemässigt och personlighet så kan inte riktiga kvinnor, annat än ett väldigt litet fåtal, konkurrera med det.

Ta tex. en kraftigt överviktig 55årig trebarnsmor med kass intimhygien och olidlig personlighet, grälsjuk, krävande osv. Jämför det med en konstgjord evigt 20-årig superhet blondin som alltid är sprudlande glad och älskar dig villkorslöst hur misslyckad och ful du än är. Vem vinner?

Den riktiga kvinnans "marknadsvärde" sjunker som en sten i vatten, med enorma effekter för samhället som följd (Jag kan utveckla om nån vill läsa min svada).
Inte en chans att mänskligheten är körd. Kvinnor kommer se till att bli gravida ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 20:36   #67133
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tycker den "digitala" dejtingmiljöns skillnader mellan tjejer/killar är rätt intressant. Den absoluta majoriteten av tjejerna drunknar i meddelanden och kontakt/uppmärksamhet medan killar kanske får en handfull i veckan, och ibland inte ens det.

Hur/varför blev det så liksom? Det är ju inte som att det finns 10 ggr mer killar än tjejer, i Sverige tror jag det är typ 5% fler killar än tjejer (oavsett ålder).
Åttio procent av tjejerna är med 20 procent av killarna.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 21:06   #67134
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Inte en chans att mänskligheten är körd. Kvinnor kommer se till att bli gravida ändå.
Fast... högutbildade kvinnor får färre barn. Främst för att de inte hittar män som duger. Det gäller för övrigt ganska många av oss medelutbildade kvinnor också. Världen är full av karlfolk som inte duger, alternativt är upptagna

Jag tror mänskligheten är körd
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 21:09   #67135
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Fast... högutbildade kvinnor får färre barn. Främst för att de inte hittar män som duger. Det gäller för övrigt ganska många av oss medelutbildade kvinnor också. Världen är full av karlfolk som inte duger, alternativt är upptagna

Jag tror mänskligheten är körd
Jag tror att både män och kvinnor överskattar sig själva och letar efter ett grönare gräs som aldrig har funnits. Orimliga krav och orimliga förväntningar skapar ensamhet. Tillfälliga kontakter som ger egoboost ersätter meningsfulla relationer.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 21:14   #67136
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Det råder könsobalans i landet så det är ändå fördel för kvinnorna.
leee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 21:16   #67137
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Fast... högutbildade kvinnor får färre barn. Främst för att de inte hittar män som duger. Det gäller för övrigt ganska många av oss medelutbildade kvinnor också. Världen är full av karlfolk som inte duger, alternativt är upptagna

Jag tror mänskligheten är körd
Nää! Mänskligheten är inte "körd" bara för att vi blir mer och mer korkade. Som värst är på väg tillbaka till stenåldern.

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Jag tror att både män och kvinnor överskattar sig själva och letar efter ett grönare gräs som aldrig har funnits. Orimliga krav och orimliga förväntningar skapar ensamhet. Tillfälliga kontakter som ger egoboost ersätter meningsfulla relationer.
Att leva med någon som det inte känns 100 % bra med är ett öde värre än ensamhet, så de höga kraven ser jag som en bra sak.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 21:44   #67138
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Att leva med någon som det inte känns 100 % bra med är ett öde värre än ensamhet,
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 22:52   #67139
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Det råder könsobalans i landet så det är ändå fördel för kvinnorna.
Mja, det finns lite drygt 30.000 fler män än kvinnor i landet enligt SCB siffror från november förra året. Så att säga könsobalans är väl lite av en osanning?
Eller tror du verkligen det har ändrats så mycket på ett år att vi enligt detta års mätning kommer ha en skillnad på långt mycket mer än så?

Edit: I Stockholm fanns det tom mer än 10.000 fler kvinnor än män enligt samma mätdata.

Och källan: https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ik-1-november/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-11-14 klockan 22:54.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 23:04   #67140
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Mja, det finns lite drygt 30.000 fler män än kvinnor i landet enligt SCB siffror från november förra året. Så att säga könsobalans är väl lite av en osanning?
Eller tror du verkligen det har ändrats så mycket på ett år att vi enligt detta års mätning kommer ha en skillnad på långt mycket mer än så?

Edit: I Stockholm fanns det tom mer än 10.000 fler kvinnor än män enligt samma mätdata.

Och källan: https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ik-1-november/
Jag vet inte men jag hade Hans Roslings artikel i Expressen i minnet.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...s-konsobalans/
leee är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)