Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-14, 12:56   #67111
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kommer ni ihåg en tjej i den här eller liknande tråd som ville säga nej 10ggr först för att se om killen var tillräckligt intresserad innan hon sa ja till en dejt? Nu hade jag personligen gett upp efter ett nej. Det skulle kännas våldtäktsaktigt annars. Men hur ställer ni er andra till det? Hade ni kunnat ta tio nej och fortsätta fråga ut henne på träff om ni tror att det är ett spel?
Nej till just dejt* är i och för sig värre än andra nej, men att inte lyssna på diverse inlindade former av "nej", i andra sammanhang, måste vara regel mer än undantag om man vill tillbringa kvalitetstid med unga, vackra kvinnor.

Senast redigerad av Frågenarkomanen den 2017-11-14 klockan 12:58.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 12:57   #67112
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag ritade en teckning på vad jag tror de gör just nu.

Du är för skön, hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Kort och arg lät ju lite sådär, ja gissar på att du har ”det” ja. Blev sjukt nyfiken på bild nu...kom igen!
Jag har ändå bestämt mig för att sluta ragga på kolozzeum. Dejterna började alltid med någon timmes förhör om varandras posthistorik innan man kunde våga slappna av
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 12:58   #67113
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kommer ni ihåg en tjej i den här eller liknande tråd som ville säga nej 10ggr först för att se om killen var tillräckligt intresserad innan hon sa ja till en dejt? Nu hade jag personligen gett upp efter ett nej. Det skulle kännas våldtäktsaktigt annars. Men hur ställer ni er andra till det? Hade ni kunnat ta tio nej och fortsätta fråga ut henne på träff om ni tror att det är ett spel?
Förr hade jag kunnat det, men efter att från flera håll fått höra att det är sexförbrytarbeteende att göra så så vågar jag inte längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 13:00   #67114
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför är det bra att vänta med sex? Jag förstår inte logiken i att en relation skulle krascha för att man har sex för tidigt.
Det behöver nödvändigtvis inte vara fel, men sätt dig in i tjejens sits. Hon träffar kille på kille som bara vill stoppa in bananen helt utan seriösa intentioner. Tror du hon är så pigg på att bara fortsätta få banan och sedan bli nobbad, eller tror du hon vill sålla agnarna från vetet lite? Är man ute efter en seriös relation så vill man kanske sålla bort de som bara vill ligga.

Kukligan som jag kallar dem, de som bara vill knö in dolmen, tappar rätt snabbt intresset och seglar vidare om damen inte verkar för lättfotad. Att som kvinna därmed hålla igen mufflan lite ett par träffar är sällan negativt för att sålla bort kukligan.

Sedan har du den förfinade kukligan, de som kan föra sig socialt, som framstår sig som lite mer sostifikerade än ordinarie kukligan. Dessa är lite lurigare, för det kan fortfarande bara vara en vilja att få doppa lite, men denna gruppen individer kan spela med på ett annat sätt och har tålamod att vänta ett par träffar (been there done that, been one osv).

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Oj, har motsatt erfarenhet. Många tjejer har tappat intresset för mig för att jag inte verkade tillräckligt intresserad.
Återigen som jag skrev tidigare en balansgång. Det finns något mittemellan mellan att vänta fem dagar och att smsa timmen efter man fyllestrulat. Går man till ytterligheterna så riskerar man att antingen verka för desperat eller verka för ointresserad. Lägger man sig på ett mellanläge så är det svårt att misslyckas.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 13:11   #67115
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kommer ni ihåg en tjej i den här eller liknande tråd som ville säga nej 10ggr först för att se om killen var tillräckligt intresserad innan hon sa ja till en dejt? Nu hade jag personligen gett upp efter ett nej. Det skulle kännas våldtäktsaktigt annars. Men hur ställer ni er andra till det? Hade ni kunnat ta tio nej och fortsätta fråga ut henne på träff om ni tror att det är ett spel?
Det var de jävligaste jag har hört!
Finns inte en chans att jag någonsin ens skulle fråga en andra gång om jag fick ett nej första gången. Om det nu inte var liknande: ”Jag kan inte nu pga, men gärna en annan gång”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2017-11-14 klockan 13:12.
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 14:07   #67116
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kommer ni ihåg en tjej i den här eller liknande tråd som ville säga nej 10ggr först för att se om killen var tillräckligt intresserad innan hon sa ja till en dejt? Nu hade jag personligen gett upp efter ett nej. Det skulle kännas våldtäktsaktigt annars. Men hur ställer ni er andra till det? Hade ni kunnat ta tio nej och fortsätta fråga ut henne på träff om ni tror att det är ett spel?
Nej, men 2 kanske 3 ggr kan jag tänka mig att fråga.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 14:10   #67117
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Sedan har du den förfinade kukligan, de som kan föra sig socialt, som framstår sig som lite mer sostifikerade än ordinarie kukligan. Dessa är lite lurigare, för det kan fortfarande bara vara en vilja att få doppa lite, men denna gruppen individer kan spela med på ett annat sätt och har tålamod att vänta ett par träffar (been there done that, been one osv).
Du beskrev just mig...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 14:25   #67118
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det behöver nödvändigtvis inte vara fel, men sätt dig in i tjejens sits. Hon träffar kille på kille som bara vill stoppa in bananen helt utan seriösa intentioner. Tror du hon är så pigg på att bara fortsätta få banan och sedan bli nobbad, eller tror du hon vill sålla agnarna från vetet lite? Är man ute efter en seriös relation så vill man kanske sålla bort de som bara vill ligga.

Kukligan som jag kallar dem, de som bara vill knö in dolmen, tappar rätt snabbt intresset och seglar vidare om damen inte verkar för lättfotad. Att som kvinna därmed hålla igen mufflan lite ett par träffar är sällan negativt för att sålla bort kukligan.

Sedan har du den förfinade kukligan, de som kan föra sig socialt, som framstår sig som lite mer sostifikerade än ordinarie kukligan. Dessa är lite lurigare, för det kan fortfarande bara vara en vilja att få doppa lite, men denna gruppen individer kan spela med på ett annat sätt och har tålamod att vänta ett par träffar (been there done that, been one osv).



Återigen som jag skrev tidigare en balansgång. Det finns något mittemellan mellan att vänta fem dagar och att smsa timmen efter man fyllestrulat. Går man till ytterligheterna så riskerar man att antingen verka för desperat eller verka för ointresserad. Lägger man sig på ett mellanläge så är det svårt att misslyckas.
Om tjejen inte vill ha sex med en för att hon är rädd att man är en fuckboy, då är det hennes val. Men jag har svårt att se ett scenario där hon dumpar mig för att jag hade sex för snabbt.

Jag tror inte SMS kan bli för snabba, bara för tråkiga. Klart man tröttnar om man får ett "läget" fem gånger om dagen, men om de är en del i en pågående, intressant diskussion tror jag inte kvinnan blir avtänd.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 14:41   #67119
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om tjejen inte vill ha sex med en för att hon är rädd att man är en fuckboy, då är det hennes val. Men jag har svårt att se ett scenario där hon dumpar mig för att jag hade sex för snabbt.

Jag tror inte SMS kan bli för snabba, bara för tråkiga. Klart man tröttnar om man får ett "läget" fem gånger om dagen, men om de är en del i en pågående, intressant diskussion tror jag inte kvinnan blir avtänd.
Jag förstår inte riktigt hur du resonerar där
Hur ska tjejen kunna avgöra om du är seriös eller bara vill ligga om du försöker få omkull henne första träffen? "Tro mig gumman, jag är seriös, kom nu så ska vi banka bäver" känns ju inte så övertygande kanske

Om man vänder på steken, om det nu är en relation på +10 år som står på spel, där man lär få nuppa som en gud åtminstone innan småbarnsliv eller annat inträffar, varför är det så viktigt att ligga innan man lärt känna varandra bättre? Sexet är ju en del i "lära känna varandra", men varför måste det ha högsta prio?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 15:09   #67120
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Du är för skön, hahaha



Jag har ändå bestämt mig för att sluta ragga på kolozzeum. Dejterna började alltid med någon timmes förhör om varandras posthistorik innan man kunde våga slappna av
Jag har dessutom dålig kolo-historik, dessutom är jag lika lång som dig, plus äldre? Sen har jag typ bara 70 följare på Insta med...
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 15:36   #67121
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt hur du resonerar där
Hur ska tjejen kunna avgöra om du är seriös eller bara vill ligga om du försöker få omkull henne första träffen? "Tro mig gumman, jag är seriös, kom nu så ska vi banka bäver" känns ju inte så övertygande kanske

Om man vänder på steken, om det nu är en relation på +10 år som står på spel, där man lär få nuppa som en gud åtminstone innan småbarnsliv eller annat inträffar, varför är det så viktigt att ligga innan man lärt känna varandra bättre? Sexet är ju en del i "lära känna varandra", men varför måste det ha högsta prio?
Är det inget som leder till dom 10+ åren, blir det inget ligga alls, har man umgåtts så mycket att man inser att man inte har romantiska känslor för varandra och slutar träffas kommer man heller inte magiskt börja ligga, får man chansen att ligga i början är det bara dra ut åderpålen snabbare än Lucky Luke. Dessutom sätter jag ett fett frågetecken på om det verkligen kan bli en långvarig relation om inte båda parter nästan omedelbart vill ligga med varandra. Absolut att man kan bygga fram kärlek, bygga fram sexuell attraktion är svårare, kärleken man bygger fram i sådana fall utan omedelbar sexuell attraktion=vänskap.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 15:45   #67122
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Är det inget som leder till dom 10+ åren, blir det inget ligga alls, har man umgåtts så mycket att man inser att man inte har romantiska känslor för varandra och slutar träffas kommer man heller inte magiskt börja ligga, får man chansen att ligga i början är det bara dra ut åderpålen snabbare än Lucky Luke. Dessutom sätter jag ett fett frågetecken på om det verkligen kan bli en långvarig relation om inte båda parter nästan omedelbart vill ligga med varandra. Absolut att man kan bygga fram kärlek, bygga fram sexuell attraktion är svårare, kärleken man bygger fram i sådana fall utan omedelbar sexuell attraktion=vänskap.
Vi pratar alltså om att kanske vänta från träff 1 till träff 3... eh. Det är inga oceaner om tid där det handlar om att man måste ha gjort fullständiga psykoanalyser på varandra innan det ska grottborras.

Edit; Att kunna ha kontroll på sina sexuella lustar kan väl ändå inte ses som en nackdel? Att låta sig styras av dem ses sällan som en fördel (för mer info, ta en titt på metoogrejen).
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2017-11-14 klockan 15:47.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 16:17   #67123
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt hur du resonerar där
Hur ska tjejen kunna avgöra om du är seriös eller bara vill ligga om du försöker få omkull henne första träffen? "Tro mig gumman, jag är seriös, kom nu så ska vi banka bäver" känns ju inte så övertygande kanske

Om man vänder på steken, om det nu är en relation på +10 år som står på spel, där man lär få nuppa som en gud åtminstone innan småbarnsliv eller annat inträffar, varför är det så viktigt att ligga innan man lärt känna varandra bättre? Sexet är ju en del i "lära känna varandra", men varför måste det ha högsta prio?
Så du har varit med om att du har blivit dumpad för du försökte ligga med en tjej? Det kan väl inte ha varit så jädra bra personkemi från början då?

Jag vetefan om jag ens brukar "försöka" ligga med tjejer, det brukar oftast bara bli att "det ena leder till det andra". Första kyssen tar jag kanske initiativ till, resten bara flyter på.

Nej, det är väl inte viktigt att sex ska ske snabbt, det är bara onödigt att vänta. Ungefär lika poänglöst som att inte vilja adda någon på Facebook förrän tredje dejten. Jag kan vänta, I just don't see the point.

Och jag förstår inte varför du blandar in "att kontrollera sina sexuella lustar" i det hela. Menar du att du håller på dig i tre dagar för att bevisa att du inte är våldtäktsman eller otrogen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 18:00   #67124
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Väldigt tråkig utveckling, är det liknande för singelkillar i sverige?

Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-14, 18:19   #67125
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Så du har varit med om att du har blivit dumpad för du försökte ligga med en tjej? Det kan väl inte ha varit så jädra bra personkemi från början då?

Jag vetefan om jag ens brukar "försöka" ligga med tjejer, det brukar oftast bara bli att "det ena leder till det andra". Första kyssen tar jag kanske initiativ till, resten bara flyter på.

Nej, det är väl inte viktigt att sex ska ske snabbt, det är bara onödigt att vänta. Ungefär lika poänglöst som att inte vilja adda någon på Facebook förrän tredje dejten. Jag kan vänta, I just don't see the point.

Och jag förstår inte varför du blandar in "att kontrollera sina sexuella lustar" i det hela. Menar du att du håller på dig i tre dagar för att bevisa att du inte är våldtäktsman eller otrogen?
Senaste daten nu t.ex. sa ifrån på skarpen då jag föreslog en soffhängkväll med eventuellt bad i utespat på tredje träffen. Hon tolkade det som att jag var ute efter att ligga och ville markera att hon inte var ett lätt byte. Jag parerade det hela rätt snyggt och det blev istället hon som hoppade på mig och hånglade och tog initiativet till sex på fjärde träffen, men det kom också då hon kände sig säker på att jag inte bara ville ligga utan var genuint intresserad.

Klickar det så klickar det och visst händer det att två personer som vill ta det lugnt ändå rullar runt i sänghalmen mer eller mindre direkt, men jag tror man vinner på att behärska sig lite även om man är sprängkåt åtminstone första träffen och om det är en seriös relation man är ute efter.

Min erfarenhet är att tjejer som nätdatear är extra utsatta för kukligan som vill ligga på första eller andra träffen och dessa är också då de som kanske är mest försiktiga innan de är redo att släppa till.

Sedan återigen så tar man initiativet själv så kan det mycket väl vara så att tjejen brakar på också av ren kåthet, men jag har också varit med om en date som ångrade sig direkt efteråt för att hon inte hade byggt upp känslor ännu och hon kände sig lättfotad och billig medan jag fick förklara att det var inget fel som hände och att jag hade djupare nyfikenhet än bara sexuell attraktion.

Mycket handlar om att kunna läsa av varandra och kunna kommunicera. Är det en tjej som precis har blivit blåst av fem fuckboys så kanske man inte ska skicka en dickpick i sitt tredje mail och flämta om hur kåt man är, även om om man nu är det. Är det däremot en tjej som tar lite lättare på det och som är mer "go with the flow" så kan man kanske avancera snabbare.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)