Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-07, 08:43   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag dömer ingen. Men geggar man runt sådär och inbillar sig att allt är frid och fröjd för samtliga inblandade har man all rätt att få konstaterat för sig vilken veritabel slarvskalle man är.
Driver du eller?

Hur skulle du behöva formulera dig för att du skulle tycka att du var dömande då?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 08:50   #17
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag tycker att öppna förhållanden och poly inte är nåt annat än ett sjukt beteende och jag respekterar det inte överhuvudtaget.
Öppna förhållanden är snarare det mest naturliga. Monogami är ett samhälleligt påhitt. https://www.goodreads.com/book/show/7640261-sex-at-dawn
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 09:10   #18
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Menar du vad att säga till en vän som har "svårt att träffa män" eller någon du vill avsluta med?
Till en vän som har väldigt lätt att träffa män, men inte behålla dem.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 09:11   #19
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Till en vän som har väldigt lätt att träffa män, men inte behålla dem.
Vad tror du är anledningen?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 09:15   #20
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad tror du är anledningen?
Tja...att hon frågar "hur mycket tjänar du" "hur mycket har du sparat" "har din familj mycket pengar" "kan jag få låna pengar" och dylikt väldigt fort.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 09:44   #21
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Driver du eller?

Hur skulle du behöva formulera dig för att du skulle tycka att du var dömande då?
Trodde min smiley fick ironin att gå hem. Visst är jag dömande i det här fallet. De flesta kan nog komma på förhållanden där man väljer att döma.


Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Öppna förhållanden är snarare det mest naturliga. Monogami är ett samhälleligt påhitt. https://www.goodreads.com/book/show/7640261-sex-at-dawn
Till att börja med är det mest naturliga inte alltid det eftersträvansvärda. Sen är det inte geggandet jag är emot, utan beteckningen. Singelliv och samlagsvänskap har jag inget emot, men när beteckningar som "öppna förhållanden" och "polyamori" används uppstår en motbjudande försköning av tillståndet. Den uppriktighet som finns i ren sexdejting försvinner och det som kvarstår är en uppenbar brist på självinsikt.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 09:44   #22
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Öppna förhållanden är snarare det mest naturliga. Monogami är ett samhälleligt påhitt. https://www.goodreads.com/book/show/7640261-sex-at-dawn
Jag skulle inte gå in så långt att jag kallar det 100% sanning. Det finns en anledning till att vi haft traditionella "äktenskap" i många generationer och olika kulturer. Speciellt där det är svårt att skaffa föda åt en person.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 11:14   #23
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Jag ser att traden om relationer har muterats

Tyckte det var lite synd nar jag loggade in haromdan och markte att den var last, nu sag jag att det har startats tva tradar om traden vilket betyder att efterfragan finns!

Jag har varit pa kolo i over 15 ar och den har (o)manskliga relationen borjar nog lida mot sitt slut

Det ar inte alltid liv i tradar jag brukar folja, vilket ar 3-4 st totalt
Det ar alltid kul och veta vad agazza tycker om de senaste telefonerna i mobiltraden, vad skuggan kor for bil och hans asikter om den senaste synpunkter av Audi/BMW/Mercedes... hmm, vad mer? eternalnord's outfits i stiltraden var ratt inspirerande ett tag

Har Dreas kopt sin klocka i klocktraden? Ja men ni fattar, relationstraden fyllde luckorna

Kolo en gang i veckan racker gott och val fran och med nu, tack alla!
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 12:53   #24
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tja...att hon frågar "hur mycket tjänar du" "hur mycket har du sparat" "har din familj mycket pengar" "kan jag få låna pengar" och dylikt väldigt fort.
Dissar de henne? Inte konstigt isåfall. Hon sänker sitt eget värde genom att hålla på sådär. Män vill ha självständiga kvinnor som kan ta hand om sig själva, tror jag, överlag. Det där låter som en lat dam. Vem vill ha en jobbig tonåring?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 14:47   #25
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Personligen för mig, med tanke på min neurologiska avvikelse som mild aspie-snubbe, så föredrar jag KK. Då kan man träffas för en sak primärt, sedan kan jag även "hänga som polare" fast utan allt trams som sedan pågår i vanliga förhållanden (alla möjliga olika slags konflikter och shittests).

Frågan är då huruvida den definitionen av KK egentligen bara är en variant av definitionen av förhållande. En annan fråga är hur många tjejer som faktiskt skulle klara av ett sånt "KK förhållande". Om jag inte misstar mig så tror tjejer att man "är ihop" om man träffas ofta och gör annat än att bara ha sex.

En utmaning med KK är just med att skydda sig mot könssjukdomar eftersom man aldrig vet vilka andra snubbar tjejen ligger med. Där har vi en fördel med att vara i ett fast förhållande. Detta måste då vägas mot oundvikliga regelbundna konflikter & shittests i förhållandet.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tja...att hon frågar "hur mycket tjänar du" "hur mycket har du sparat" "har din familj mycket pengar" "kan jag få låna pengar" och dylikt väldigt fort.
Låter som en golddigger i modern skepnad. Beroende på hennes ålder och nivå av självinsikt så är hon mer eller mindre körd för gott. Du måste bestämma om du vill fortsätta umgås med "sådana människor" eller om du känner att ditt liv är för kort för att "umgås med sådana människor".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 15:22   #26
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Personligen för m



Låter som en golddigger i modern skepnad. Beroende på hennes ålder och nivå av självinsikt så är hon mer eller mindre körd för gott. Du måste bestämma om du vill fortsätta umgås med "sådana människor" eller om du känner att ditt liv är för kort för att "umgås med sådana människor".
Är en person jag inte kan "dumpa" av diverse skäl, utan helt enkelt får förhålla mig till. Men hon är rolig som "vän" (sort of) men jag gillar udda typer som andra oftast inte gillar. Så på något sätt vill jag ändå hjälpa henne att hitta någon, hon vill ha min hjälp med det (visst jag hade inte försökt para ihop henne med min son eller så). Hon ser ju bra ut (väldigt bra) men snubbar verkar kräsna så jag behöver ett snällt sätt att säga åt henne att sluta vara en mardröm
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 16:12   #27
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Är en person jag inte kan "dumpa" av diverse skäl, utan helt enkelt får förhålla mig till. Men hon är rolig som "vän" (sort of) men jag gillar udda typer som andra oftast inte gillar. Så på något sätt vill jag ändå hjälpa henne att hitta någon, hon vill ha min hjälp med det (visst jag hade inte försökt para ihop henne med min son eller så). Hon ser ju bra ut (väldigt bra) men snubbar verkar kräsna så jag behöver ett snällt sätt att säga åt henne att sluta vara en mardröm
Men det måste ju vara mer som är problematiskt än att hon bara frågar hur mycket personerna tjänar?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 16:15   #28
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Personligen för mig, med tanke på min neurologiska avvikelse som mild aspie-snubbe, så föredrar jag KK. Då kan man träffas för en sak primärt, sedan kan jag även "hänga som polare" fast utan allt trams som sedan pågår i vanliga förhållanden (alla möjliga olika slags konflikter och shittests).

Frågan är då huruvida den definitionen av KK egentligen bara är en variant av definitionen av förhållande. En annan fråga är hur många tjejer som faktiskt skulle klara av ett sånt "KK förhållande". Om jag inte misstar mig så tror tjejer att man "är ihop" om man träffas ofta och gör annat än att bara ha sex.

En utmaning med KK är just med att skydda sig mot könssjukdomar eftersom man aldrig vet vilka andra snubbar tjejen ligger med. Där har vi en fördel med att vara i ett fast förhållande. Detta måste då vägas mot oundvikliga regelbundna konflikter & shittests i förhållandet.
Rent krasst så är det ingen skillnad med kk eller förhållande du får väl bara säga till henne att hon får meddela om hon ligger med någon annan. Bara för att man "bara" är kk så betyder det inte att hon ligger med flera.

Sen tror jag att du underskattar hur många tjejer som har kks och är nöjda med det.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 16:37   #29
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Jag ser att traden om relationer har muterats

Tyckte det var lite synd nar jag loggade in haromdan och markte att den var last, nu sag jag att det har startats tva tradar om traden vilket betyder att efterfragan finns!

Jag har varit pa kolo i over 15 ar och den har (o)manskliga relationen borjar nog lida mot sitt slut

Det ar inte alltid liv i tradar jag brukar folja, vilket ar 3-4 st totalt
Det ar alltid kul och veta vad agazza tycker om de senaste telefonerna i mobiltraden, vad skuggan kor for bil och hans asikter om den senaste synpunkter av Audi/BMW/Mercedes... hmm, vad mer? eternalnord's outfits i stiltraden var ratt inspirerande ett tag

Har Dreas kopt sin klocka i klocktraden? Ja men ni fattar, relationstraden fyllde luckorna

Kolo en gang i veckan racker gott och val fran och med nu, tack alla!
Det är så många roliga människor som lessnat, jag tycker att stället blivit lite väl PK och övermodererat rätt länge, så alla reko användare som ibland klev över små gränser ledsnade och har lämnat.

Det var bättre då modereringen var flytande, jobbiga troll blev permbannade och vanliga fyllon som avreagerade sig på helgerna fick lite svängrum.

Nu finns det liksom inte så mycket att garva åt längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-07, 16:59   #30
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Apropå medlemssvinn:
Ni får väl tjata in de gamla rävarna, eller så får de som ännu är aktiva försöka vara mer aktiva för att locka nytt folk, eller så.
Jag tycker forumdöden är beklaglig och det enda sociala medie jag tycker lyckas konkurrera med klassiska forum är reddit. Facebook är för lätt att hamna i slutna verkstäder och twitter används mer som megafon än för diskussion imo.
Det reflekterar informationssamhället rätt väl tycker jag, det viktiga är omedelbar behovstillfredställelse och ytlig förståelse, mer långrandiga och djupgående diskussioner passar inte de nya medierna lika bra som de gör forum.
Har inte läst så mycket på flashback men föredrog klart gamla kolozzeum före det. Om kolo fortsätter tyna kanske det blir dags att bekanta sig däremot.

Ontopic: lyckas ni hålla liv i vänskaper över långa distanser? Jag har lyckats hålla liv i somliga tack vara sporadiska meddelanden och att man ser till att ses då och då, men det blir ju ett projekt. Rätt många vänskaper har väl lagts mer eller mindre på is från båda håll för att avstånden är för långa för att man ska behålla relevans.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)