Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-07-16, 19:40   #16
The Swedish Oak
Registered User
 
The Swedish Oaks avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Vet du hur det skiljer sig från när Träningsvärket var ägare?
Är typ samma, tagit bort stretch-rummet på bottenvåningen och tryckt in lite fler maskiner där senast jag var där. Är fortfarande samma i stort sett.
The Swedish Oak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 20:01   #17
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av The Swedish Oak Visa inlägg
Är typ samma, tagit bort stretch-rummet på bottenvåningen och tryckt in lite fler maskiner där senast jag var där. Är fortfarande samma i stort sett.
Låter bra. Det var i stort sett ett bra gym när jag var där senast.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 20:36   #18
Sia
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Sultan Visa inlägg
Ytterligare en som ska flytta till malmö (hoppas det är okej att jag halvkapar tråden TS).

Kommer bo på möllan. Gym på cykelavstånd? Fokus fria vikter.
Behöver inte ens en cykel, finns Friskis Parkmöllan inom promenadavstånd, ligger precis vid Folkets park. Litet gym som nästan känns som en bunker haha, men där finns 4 skivstänger och det brukar inte vara någon direkt kö för att få använda en.

Sen är det ju cykelavstånd till de övriga friskisgymen när du känner för att variera dig lite.
__________________
Sias träningsdagbok
Sia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 21:09   #19
Byggare Sultan
Registered User
 
Byggare Sultans avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av Sia Visa inlägg
Behöver inte ens en cykel, finns Friskis Parkmöllan inom promenadavstånd, ligger precis vid Folkets park. Litet gym som nästan känns som en bunker haha, men där finns 4 skivstänger och det brukar inte vara någon direkt kö för att få använda en.

Sen är det ju cykelavstånd till de övriga friskisgymen när du känner för att variera dig lite.
Har sett det gymet när jag promenerat förbi . Hur är klientelet där?
Byggare Sultan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-16, 21:24   #20
The Swedish Oak
Registered User
 
The Swedish Oaks avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 278
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Sultan Visa inlägg
Har sett det gymet när jag promenerat förbi . Hur är klientelet där?
Som på alla Friskis gym är det ofta rätt blandat med folk, unga, äldre, tjejer o killar. Har tränat där några gånger, ligger nere i källaren. Rätt många maskiner, två cabelcrossar, två bänkar/knäböjsställningar o två smithmaskiner. Lite trångt i hörnan där hantlarna är, inte så stor yta eller så många bänkar där, men brukar funka.

Ska du bo vid Ribban skulle ja provat Friskis på Kronprinsen (fd Träningsverket som vi snackat om). Är nära och har allt. Två våningar med gott om bänkar, hantlar, fria vikter och squatrack.

Senast redigerad av The Swedish Oak den 2015-07-16 klockan 21:26.
The Swedish Oak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 10:00   #21
Honken
Girevik
 
Honkens avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 985
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Sultan Visa inlägg
Gym på cykelavstånd?
Allting inom stadsgränsen är på cykelavstånd.
Honken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 10:10   #22
Calleman
Registered User
 
Callemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Höllviken
Inlägg: 634
Är numera en Höllvikenbo (2 mil från Malmö) men när jag bodde i Malmö tränade jag på fem olika gym.

- Träningsvärket (nu friskis). Lite instängt kanske, men annars ett väldigt bra gym.

- Friskis vid stadion. Fräscht, men litet och dåligt med utrustning

- Friskis Ön. Stort och luftigt. Lite dåligt med utrustning för böj, mark. Men gick att lösa.

- Forum Kalendegatan. Väldigt lite folk, men rätt kass utrustning. Absolut inte värt pengarna om man skulle betala för att träna där

- Friskis Parkmöllan. En del suspekta typer vissa tider. Otroligt instängd känsla då där inte finns några fönster. Utrustningen ok.
Calleman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 10:49   #23
nothingendshere
Registered User
 
nothingendsheres avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 36
Tack för er gedigna respons! Har ni mer recenssioner/rekommendationer så bara låt dem komma! Av vad jag kan avläsa så känns det än sålänge som att jag kommer ta mig en titt på Friskis på Kronprinsen och på Raw i Limhamn.
nothingendshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 10:56   #24
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Förnuftig sammanfattning!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 17:51   #25
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Sultan Visa inlägg
Ytterligare en som ska flytta till malmö (hoppas det är okej att jag halvkapar tråden TS).

Kommer bo på möllan. Gym på cykelavstånd? Fokus fria vikter.
AA-Elit. Byggargym med väldigt många tävlande, mycket folk. Bra utrustning men väldigt noga med att ha egen handduk att torka av maskiner osv. De gånger jag var där tyckte jag stämningen kändes lite skum, snea blickar osv. Vet dock en del som älskar att träna där.

Själv bor jag ca 5min från möllan och tränar på 24seven. Kör på två gym, Katrinelund som är ett av de större med ganska bra yta, bra luft. Där finns en riktigt bur till böj, ett fritt rack för böj osv, en "crossfitbur" för chins med mera, 1 smith, 1 bänkpressställning och 1 snedbänk. Finns ganska gott om hantlar och stänger. Både de sämre nyare maskinerna och friviktsmaskiner. Jag kör även på Malmös äldsta 24seven i rörsjöstaden där de fria vikterna ligger i källaren/skyddsrum. De har en riktigt skön bänkpressbänk, ett böjrack (dock ingen bur) hantlar upp till 55kg (blandat metall och gummi) en hel del gamla sköna maskiner som blev kvar från när det var ett annat gym av lite "undergroundkaraktär".

Är faktiskt nöjd med dessa gym och de är mycket bättre än många andra 24seven jag besökt.

Sats City är väl ca 5min cykel från Möllan, dock aldrig varit där men det är väl lite oldschool.

Senast redigerad av Gober den 2015-07-18 klockan 17:52.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 08:56   #26
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Jag bumpar den här tråden. Nu är det så att jag har flyttat till Malmö och skulle behöva lite tips om ett bra gym. Jag bor nära triangeln och för mig är det viktigt att gymmet har bra öppettider och att gymmet inte ligger alltför långt bort. Det får gärna vara ett stort gym med bra utrymme samt mycket utrustning.
171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 19:21   #27
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av 171 Visa inlägg
Jag bumpar den här tråden. Nu är det så att jag har flyttat till Malmö och skulle behöva lite tips om ett bra gym. Jag bor nära triangeln och för mig är det viktigt att gymmet har bra öppettider och att gymmet inte ligger alltför långt bort. Det får gärna vara ett stort gym med bra utrymme samt mycket utrustning.
Triangeln har ett 24seven som är helt "ok" med böjbur och det mesta som behövs. Var beredd på att folk kollar lite snett på folk som tränar hårt . Sats City ligger inte allt för långt bort och har på sistone blivit riktigt bra då en del av personalen (som jag känner och därmed vet vad de köpt in) gillar seriös styrketräning med racks, platåer, eleiko-stänger osv. De uppdaterar lite då och då med mer grejer. Sats har dock inte särskilt bra öppettider.

Senast redigerad av Gober den 2016-06-06 klockan 19:23.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 20:29   #28
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Triangeln har ett 24seven som är helt "ok" med böjbur och det mesta som behövs. Var beredd på att folk kollar lite snett på folk som tränar hårt . Sats City ligger inte allt för långt bort och har på sistone blivit riktigt bra då en del av personalen (som jag känner och därmed vet vad de köpt in) gillar seriös styrketräning med racks, platåer, eleiko-stänger osv. De uppdaterar lite då och då med mer grejer. Sats har dock inte särskilt bra öppettider.
Tack så mycket för ditt svar! Jag googlade och sökte information om en massa gym i närheten. Det blev till slut 24seven som jag bestämde mig för, jag ska provträna och se vad jag tycker om det. Återigen tack för ditt svar!
171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 23:00   #29
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Bomp! Flyttar till Malmö snart och letar efter ett vettigt gym i stan, gärna väster om Mariedalsvägen. Kommer träna efter jobbet och vill helst slippa köa (precis som alla andra). Gymmet skall ha:
  • Bänkpress (gärna så man slipper stå och vänta)
  • Concept2 rodd
  • Bra möjlighet till chins
  • Flak/fri yta där man kan "släppa" vikterna

Utgår från att alla gym har hantlar och träningscyklar. Det vore bra om gymmet är ok med magnesium och antalet kaosmänniskor hålls på ett minimum.

Har funderat på följande:

Kronprinsen Gym
24Seven
Nordic Wellness


Vilket gym passar mina önskemål bäst? Kronprinsen lät bra enligt tidigare inlägg i tråden men deras hemsida är ju från 800-talet så jag blev inte helt övertygad.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 08:33   #30
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Har hört mycket gott om: http://rgamalmo.com/
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)