Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-04, 20:38   #1
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Energidrycken Monster innehåler ARSENIK.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6108328

Aldrig kan man få vara ifred, jävla skitsamhälle.


Förra året på våren tror jag det var konsumerade jag arsenikberikad Monsterdryck dagligen, smaken var bra OCH då man helst inte vill inta PWO.. Som vi alla vet ständigt är i blåsväder så tyckte jag att Monster kunde vara en säker dryck....

Ett år senare sitter man här och mer eller mindre känner sig blåst på livet, har googlat lite om arsenikförgiftning och hudförändingar ska tydligen vara ett vanligt tecken, förra sommaren fick jag prickar under foten, som jag först trodde var fotsvamp men som jag nu förstår var ett tecken på förgiftning.

Hur farligt är läget och är min uppfattning om att jag nu har en förhöjd cancerrisk resten av livet? För arsenik ansamlas i all vävnad?
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:44   #2
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
http://www.cancer.gov/cancertopics/p.../Patient/page1

Cancer i sinus ska tydligen vara bland de vanliga cancerformerna vid arsenikförgiftning, skönt då att man de senaste månaderna har haft problem med just sinusarna.. Allmänläkare har undersökt mig och hittade inflammation men trodde att det var min kvalsterallergi.. Blir nog läkare imorgon.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:54   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Det var inte små mängder heller.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:57   #4
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det var inte små mängder heller.


Fy fan vilken ångest. Hur i helvetet är det möjligt att ha arsenik i sådana varor..

Hursomhelst så intog jag det varje dag.. Antar att det "experten" menar med inte farligt är vid ett intag...
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:59   #5
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg


Fy fan vilken ångest. Hur i helvetet är det möjligt att ha arsenik i sådana varor..

Hursomhelst så intog jag det varje dag.. Antar att det "experten" menar med inte farligt är vid ett intag...
Ta det lite lugnt. Anta att du rökte två paket om dagen i ett år, inte fan hade du fått lungcancer av det. Inte efter ett år iallafall. Och då är analogin ändå gravt överdriven.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:03   #6
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Ta det lite lugnt. Anta att du rökte två paket om dagen i ett år, inte fan hade du fått lungcancer av det. Inte efter ett år iallafall. Och då är analogin ändå gravt överdriven.
Har sådan stark ångest nu. Funderar på att avsluta mitt liv då jag hellre dör av tåget än av någon äcklig cancer...

Jävla psykopater som tillåter det här skitet!!! åååååå så äckligt. man kan för fan inte äta ett piss nuförtiden.

Edit: Drack skiten varje dag för ett år sedan, alternativt maxt 2år sedan. Har inte druckit monster senaste året men nu handlar det om förra sommaren.

Senast redigerad av PanikenAttacken den 2015-03-04 klockan 21:04.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:07   #7
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
Har sådan stark ångest nu. Funderar på att avsluta mitt liv då jag hellre dör av tåget än av någon äcklig cancer...

Jävla psykopater som tillåter det här skitet!!! åååååå så äckligt. man kan för fan inte äta ett piss nuförtiden.

Edit: Drack skiten varje dag för ett år sedan, alternativt maxt 2år sedan. Har inte druckit monster senaste året men nu handlar det om förra sommaren.
Om du får sådan ångest av detta bör du nog snarare söka hjälp för din mentala hälsa istället för att du skulle vara akut arsenikförgiftad. I all välmening.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:12   #8
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
Har sådan stark ångest nu. Funderar på att avsluta mitt liv då jag hellre dör av tåget än av någon äcklig cancer...

Jävla psykopater som tillåter det här skitet!!! åååååå så äckligt. man kan för fan inte äta ett piss nuförtiden.

Edit: Drack skiten varje dag för ett år sedan, alternativt maxt 2år sedan. Har inte druckit monster senaste året men nu handlar det om förra sommaren.
Alltså det var ett tag under en begränsad tid som det fanns arsenik i de här mängderna i Monster i somras. Inte hela tiden enligt artikeln.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:23   #9
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Du är inte ensam om dödsångesten angående arsenik-cancer.
Jag har själv gottat i mig ris 6 dagar i veckan (mängd 100g okokt) i 15 månader i sträck oavbrutet. Där kan vi snacka om skaplig ångest!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:36   #10
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Du är inte ensam om dödsångesten angående arsenik-cancer.
Jag har själv gottat i mig ris 6 dagar i veckan (mängd 100g okokt) i 15 månader i sträck oavbrutet. Där kan vi snacka om skaplig ångest!
Förlåt om jag är osympatisk och sårar andra men tankarna nu är bar att jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.

Saken är att jag för några månader sedan var hos doktorn då jag var stopp i öronen och hade ringningar i öronen, andra besöket kom det fram att ajg var inflammerad i näsan och jag fick köra nasonex, det blev bättre. Nu är det dock tillbaks, men jag köper inte det här med allergi. SPECIELLT Inte nu efter att ha läst att arsenik i första hand ger hud, fot, mun, och sinuscancer. Det senare som jag misstänker.

SEN OM jag inte har cancer nu så är min risk förhöjd då arsenik ansamlas i all kroppens vävnad for ever.
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:40   #11
MuskelMasen
Registered User
 
MuskelMasens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Avesta, Dalarna
Inlägg: 544
Hoppas de sänker priset på monster efter denna artikel. Så jag kan köpa billig och god dryck!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MuskelMasen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:44   #12
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Citat:
Ursprungligen postat av MuskelMasen Visa inlägg
Hoppas de sänker priset på monster efter denna artikel. Så jag kan köpa billig och god dryck!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du tar det alltså inte på allvar? Hur kommer det sig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:48   #13
PanikenAttacken
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Du tar det alltså inte på allvar? Hur kommer det sig?
Han är väl en tramsig fjortis som fortfarande tror att han är odödlig. Men det här med ris är ju också känt innehålla arsenik.
Jag kommer inte ljuga för dig då jag själv skulle haft panikångest om jag var i din sits. Bästa vi kan göra är väl att kräva ansvar för de som tagit ifrån oss vår rätt att vara säkra.
Sen
PanikenAttacken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 22:45   #14
DudX
Registered User
 
DudXs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Gjøvik, Norge
Inlägg: 1 325
Citat:
Ursprungligen postat av MuskelMasen Visa inlägg
Hoppas de sänker priset på monster efter denna artikel. Så jag kan köpa billig och god dryck!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

This guy!

Tänkte samma sak!
Lite arsenik var dag för att bygga upp lite tolerans
__________________
Målvikt: ~95kg
Försöker bli stark
DudX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 23:22   #15
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Jaha, det var en tidigare avstängd medlem. Vilken besvikelse.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)