Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-20, 19:11   #1
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Introduktion:

De flesta vet vem jag är. Heh. men för nya personer, Oscar heter jag eller "Ozzi" som de kallar mig här.

Tidigare extremanorektiker som har gått till ett hälsosammare liv. Offentligt friskförklarad utav läkare för ca 25 veckor sedan(?) Och har gått från extrem optinoja till en mer avslappnad normaliserad noja kring träning/kost. Stort tack till JEML, ENERGIÖVERSKOTT,SNUBBEN, REAPER samt KONCEPT för otroligt mycket stöd.

Just nu, så tränar jag helkropp, 3-4 gånger i veckan följt utav 2 lågintensiva konditions mage/vader/stretch/töj pass. Helkroppsschemat jag kör är personligt gjort till mig från koncept. Man kan väl säga att han coachar mig. Och han är riktigt duktig, och jag har fått synliga, märkbara resultat styrkemässigt och utseendemässigt på endast 1 kg viktuppgång med hans träningupplägg.
Jag håller fortfarande på med viktuppgång, som jag kom igång med klokt denna sommar, och gick upp ca 1,3 kg på 6 veckor. Nu har den stagnerat lite, men ökar kalorierna dag för dag för att få ett ungefärligt kilo fördelat på 4 veckor. Vikten pendlar just nu mellan 60,6 och 61,5kg.

Ja.. Vad ska man säga. Loggen är mest gjort för att få koll på progression och för att koncept ska kunna checka övningarna, vikt/set/reps etc. Så det är det jag kommer logga.

Lite stats kanske är kul. Knäböjen har jag börjat komma igång med nu, efter muskelbristningar i övre hamstrings.

Knäböj: 1x1 - 60kg
bänkpress: 6x4 - 52,5kg
Militärpress: 1x5 - 35kg
Marklyft: en "lätt" 1:a på 100kg.
Snebänk: 6x4 - 47,5kg

Det ökar sakta men säkert.

MVH
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 19:21   #2
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Jag kommer hålla ett öga här

Kör hårt. Har gått bra på sistone.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 19:22   #3
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
TRÄNINGSPERIOD 2: PASS A:
ab roller: 3x5
wall squat: 3x8
raka marklyft på 1 ben: 2x10 med enbart stång.
shoulder dislocations.

Bänkpress m 1s stop: 4x6/5x5/6x4
47,5kg - 4x6 @9

Knäböj till box: 4x6/5x5/6x4
40kg - 4x6 @7

Lutande bänkpress:
40kg - 5x8 @8-9

Lårcurl:
39kg - 3x8, 1x9@9

kabelrodd: 4x8, 1x10@9 - 45,5kg
superset
Skivstångscurl: 5x10 - 20kg

Kommentar:
Bänkpress med att medvetet stoppa 1s var verkligen tungt. så sänker och får in bättre rörelsebana där. Innan har det mest varit en touch på bröstet, därav tyngre vikter.
Snebänken kändes bra likaså supersettet. Tungt dock. wall squat kom jag ner ATG på vissa reps. Men försökte hålla det vid parallelt. De raka marklyften på ett ben var mycket svåra pga balansen. Har lite pronerade fötter så försöker hitta rätt ställning där. Men det tog bra i hamstrings!
Var explosiv vid boxsquatsen också. Kändes bra, ingen smärta och kontakt i bålen.

Hade lite dåligt fokus idag dock. Men det blir nog bättre. Avslutade passet med 5 min långintensiv crosstraining samt ca 15 min stretch.

I övrigt klarade jag av 2 chins idag. Vilket jag inte gjorde för 1 1/2 vecka sedan. Fick en kommentar av en vuxen kvinna som gymmat där ett tag, precis som jag. " Det börjar synas bra nu ju". Känns kul :-)
Synd bara att mina armar inte gillar att utvecklas. Underarmarna är nästan större vid pumpläge. Men det kommer nog.

Latsen på mig har växt bra! är nöjd med spreaden iallafalL! Likaså det som "håller upp" bröstet alltså linjen från armhålan till mitten. Det måste vara flyes.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2014-08-20 klockan 19:28.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 20:32   #4
Aliaas
Powered by Grynkorv
 
Aliaass avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 2 187
Ny journal, nya tag, nya framsteg!
Skall följas kmr gå så inihelvete bra! (:
Aliaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-21, 18:57   #5
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Tack!

Dagens pass:

30 min lågintensiv crosstraining

5-6 minuter Spagat sitning med röven mot en vägg.

5x5 maghjul
5x10 stående cablecrunch
5x10 sittande vadpress
3x10 stående vadpress
superset:
crunch på boll 3x15 och Knädrag på balansboll 3x12

tog bra idag. Kör stretch mellan setvilan. Helt uttöjd efter!

Har räknat kcal större delen utav sommaren men ska lägga ner nu under skolgången och bara fokussera på att äta bra och mycket. Men då kommer jag nog hamna på en 250g protein/dag också eftersom jag inte kommer ha så mycket koll. Jag tror det blir bra. Om inte så får jag börja räkna igen helt enkelt. :-)

:-) Det är inte svårt att lägga av nu iallafall. När jag var i stockholm åt jag helt fritt och gjorde lätta uppskattningar i huvudet. utav problem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 18:21   #6
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Träningsperiod 2, Pass C:

Pallof press: 3x15
shoulder dislocations: 3x15
wall slide för axlar: 3x10
rygglyft: 2x15

Militärpress:
30kg - 4x6

Marklyft:
87,5kg - 2x5, 1x6@8

Hantelpress:
17,5kg - 5x10@8

Utfall från ca 15 cm med 5kg hantlar:
5x10 / ben

DIps:
Kv + 5kg - 4x5
KV - 1x8

Latsdrag, smalt grepp:
48,5kg - 4x8@9
41kg - 1x6

Benspark, 1 s paus, 2-3s ner:
27,5kg - 4x10@7
32kg - 1x12 @9

Liggande sidolyft på bänk:
5x10
superset:
Shrugs:
22.5kg - 5x10

Kommentar: Det blev ett stressigt pass idag. Slutade 15:20 och gymmet stände 18 .. Men han klart på 2 timmar iallafall. För behövde inte lika lång setvila på basövnignarna idag. Marklyft, militärpress och dips kändes hyfsat lätta. Latsdragen vart tunga idag, men vad kan man förvänta sig efter en lång skoldag.
Utfallen var lite vingliga men de gick bra. Jag ställer mig upp jämnfota på brädan efter varje rep. Tog bra!
Sidolyften gick också bra. drog tillbaka skulderbladen och strävade efter kontakten. Shrugsen vart tunga, men försöker hålla 1s iallafall.

Kör vanliga rygglyft istället för att hålla statiskt då "maskinen" som man gör fria rygglyft i är lutande snett uppåt. Så att hålla statiskt är ingen höjdare där. Ökar till 20kg hantlelpress nästa gång och kör 8:or. Försökte få in rörelsen då det var längesen. Men kontakten är där! tar sjukt bra i tuttarna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 18:34   #7
Maya0112
Registered User
 
Maya0112s avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 353
Wiho så kul med journal igen! Och jag tror du kommer klara dig helt utmärkt utan att hålla på att räkna varenda liten grej, du har ju räknat bra länge nu så att uppskatta maten är ju inget problem. Bara att käka sig mätt och sen lite till därpå så blire bra, ja duvet ju!
Maya0112 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 18:40   #8
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Nu låter vi bli att påpeka allt för Ozzi, verkar som att han har koll på läget bra nu Håll koll på vågen och vikterna på gymmet (att både och ökar) så blir det sjukt bra. Fatta en viktuppgång på 20kg med minst x10 på dem 20-kilona mer på din total (böj, bänk, mark).
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 19:17   #9
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Nu låter vi bli att påpeka allt för Ozzi, verkar som att han har koll på läget bra nu Håll koll på vågen och vikterna på gymmet (att både och ökar) så blir det sjukt bra. Fatta en viktuppgång på 20kg med minst x10 på dem 20-kilona mer på din total (böj, bänk, mark).
:-) De största nojorna är borta nu. Aldrig mått bättre.

Absolut. kör 0,25-0,35kg / vecka

när jag vägde 55kg böjde jag 70kg. Så ska se till att få tillbaka rörligheten så är jag snart på G

första böjpasset på söndag! astagg!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-23, 08:29   #10
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Lycka till, ser bra ut det här
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-23, 08:56   #11
SimonV
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 181
Ser ut som du gjort mycket framsteg både fysiskt och psykiskt. Lycka till i forsättning!
SimonV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-23, 09:27   #12
minsky
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 374
Lycka till Ozzi!
minsky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-23, 12:17   #13
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Lycka till, ser bra ut det här


Citat:
Ursprungligen postat av SimonV Visa inlägg
Ser ut som du gjort mycket framsteg både fysiskt och psykiskt. Lycka till i forsättning!


Citat:
Ursprungligen postat av minsky Visa inlägg
Lycka till Ozzi!

Tack!

Jajamän. Nu ska det hända grejer.

OT - Vilodag, så blir städ/klädplock/kaffe och umgänge idag.

Min kära bror kommer hem från Berlin, förhoppningsvis utan ebola ( xP ).

Luktar lite kräftskiva också. Får se vad som händer..

Ha en bra helg!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:15   #14
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Träningsperiod 2: Pass C

Uppvärmning:
5 min rask promenad på löpband.
shoulder dislocations - 3x15
planka på balansplatta - 3x60s
bulgarisk splitböj: kv - 2x12
Rotatorcuff Utåt - 3x15


Knäböj
4x6 - 40kg @7 på alla set.

Bänkpress, brett grepp:
45kg - 4x6

Flyes med svag lutning:
7kg - 5x10

Hantelrodd:
22,5kg - 4x10 på bänk
22,5kg - 1x10 mot ett hantelställ.

Rakmark, ca 10 cm upphöjd:
40kg - 4x10
Superset:
Rygglyft:
2x10

Lårcurl på boll:
4x10

Bicepscurls m hantlar: 12,5kg
H - 2x6, 1x6F, 1x5F, 1x5
V - 4x6, 1x7@9

Avslutades med lättare bänkpressar m brett grepp med enbart skivstång, lite crosstrainer och stretch.

Kommentar: Passet kändes bra, lite ovanliga övningar så det känns som om det fattas något. Någon rygg/bröst övning tyckte jag det kändes som om det fattades.
rakmarken gick bra, ställde mig barfota på 2 10kg:s plattor, men ska köra med skor och stå på 20kg plattor nästa gång. Kunde inte superseta alla rakmark med rygglyft pga upptagen. Samma i uppvärmningen där jag uteslöt dem helt idag.

Värmde upp inför böjen med 15 reps med stång och stående på platta för fullt djup, sen 12 reps utan plattor sen 8 reps med 30kg.
Tyckte böjarna gick bra, det känndes väldigt lätt. Har dock dumma träningsskor så det blir "halt". Ska fixa mina andra skor vid skomakaren så jag står stabilt samt får någorlunda klack. Men det var inte mycket buttwink idag!

Flyes tar mycket bra på brösten. Men den breda bänkpressen var katastrofal.. Dåligt grepp pga bredheten, svårt att få en "sne" press snett uppåt sen började det smärta i höger hanled och så blir stången mer nedåtlutat på vänstersidan. Fortfarande svårt för unracking och att hålla tillbaka skulderbladen (?) känns det som. Min högerarm fungerar bra i pressarna, men vänstern är typ mer utåtvinklad och går inte att låsa ut lika bra? märkligt. Men får väl fortsätta nöta.

bicepscurlsen var bara märkliga idag. Har kört 8 reps á 4 set tidigare träningsperiod med samma vikt. Men idag ville inte högern alls. Fick dock bra pump i högerarmen, och inget i vänstern. Dessutom utesluts kontakten helt i vänsterarm än i höger arm. Märkligt.

Filmer kommer i veckan.

godnatt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2014-08-24 klockan 20:17.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:31   #15
Maya0112
Registered User
 
Maya0112s avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 353
Vad är 'brett grepp'? Lillfinger på ring?
Maya0112 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)