Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-05, 18:06   #11116
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
Om man vill banta så fort som möjligt, dvs svälta sig, bara dricka vatten med citron i... Hur länge ska man köra innan man stoppar i sig något? Och hur mycket ska man stoppa i sig då? Och hur länge efter det kan man fortsätta svälten/bantningen på vatten tills man äter igen? Alltså vad är rimligt?!

Senast redigerad av sailaways den 2019-05-05 klockan 18:14.
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 07:33   #11117
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways Visa inlägg
Om man vill banta så fort som möjligt, dvs svälta sig, bara dricka vatten med citron i... Hur länge ska man köra innan man stoppar i sig något? Och hur mycket ska man stoppa i sig då? Och hur länge efter det kan man fortsätta svälten/bantningen på vatten tills man äter igen? Alltså vad är rimligt?!
Hoffa Kaos fastade i 40 dagar på endast vatten. https://www.youtube.com/watch?v=G80Zx0wJNss
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 09:41   #11118
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Okej, min deff har gått åt skogen efter påsk. Egentligen innan också, har gått ner ca 1kg på 1.5 månad och det är för långsamt. Började på 113kg och väger idag 112kg mätt efter att fuskat hela påsk. Något som håller mig tillbaka är rädslan att äta för lite mat och därför tappa för mycket muskler men logiskt så förstår jag att jag kommer tappa försumbara mängder muskler även om jag skulle köra extremdiet på 1200 kcal med rimliga mängder protein. Jag har historiskt inte haft så stora problem med att vara hungrig så det borde vara lätt att bara sluta äta så mycket mat.



skall ner till 105kg ca. Några tips?
Svinsvårt. Jag var nitisk i två veckor, skippa frukost och åt inte efter klockan 6. Gick ner lite granna kanske, men rätt upp igen granne med påsk.
Klarar man ens att deffa utan regelbundna råd av någon med erfarenhet?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 11:01   #11119
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Hoffa Kaos fastade i 40 dagar på endast vatten. https://www.youtube.com/watch?v=G80Zx0wJNss
Det är overkill. Något mer rimligt, det är ju ändå extremt med i princip bara vatten! förutom kaffe, citronvatten etc (tuggummi*)

Senast redigerad av sailaways den 2019-05-06 klockan 11:08.
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 14:18   #11120
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Äter bara middag och ingenting därimellan sedan flera veckor tillbaks. Fuskar ibland med en proteinbar eller shake vassle under dagen/sen kväll och mår utmärkt. Jag oroar mig inte för muskelförlust och märker ingen nackdel på gymmet. Räknar ingenting mer än att protein och grönsaker ska vara stor del av tallriken.
Tappat ca 10kg, hur mycket vätska/fett/bajs/muskler det är vet jag inte, men magrat har jag :-)
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 14:50   #11121
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways Visa inlägg
Om man vill banta så fort som möjligt, dvs svälta sig, bara dricka vatten med citron i... Hur länge ska man köra innan man stoppar i sig något? Och hur mycket ska man stoppa i sig då? Och hur länge efter det kan man fortsätta svälten/bantningen på vatten tills man äter igen? Alltså vad är rimligt?!
Beror väl på helt från utgångsläget. Har för mig kroppen inte kan släppa ifrån sig obegränsat med fett per dag så ifall man är smal och gå på helfasta I flera dagar I rad lär det inte gå jätte bra. Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar så ifall någon vet mer upplys gärna.

Men visst, har man 30-40kgs övervikt lär man kunna gå ner utan problem.
Finns ju studerat exempel på en person som inte åt på över ett år och sedan lyckades behålla vikten bra vid tidigare uppföljning.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/

__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 15:08   #11122
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Beror väl på helt från utgångsläget. Har för mig kroppen inte kan släppa ifrån sig obegränsat med fett per dag så ifall man är smal och gå på helfasta I flera dagar I rad lär det inte gå jätte bra. Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar så ifall någon vet mer upplys gärna.

Men visst, har man 30-40kgs övervikt lär man kunna gå ner utan problem.
Finns ju studerat exempel på en person som inte åt på över ett år och sedan lyckades behålla vikten bra vid tidigare uppföljning.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/

OK jag väger 90 kg på 182 cm så jag kan gå ner 20 kg utan att hamna på "dåligt" BMI.

Men min fråga förblir obesvarad.
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 17:48   #11123
Raesmus
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 57
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways Visa inlägg
OK jag väger 90 kg på 182 cm så jag kan gå ner 20 kg utan att hamna på "dåligt" BMI.

Men min fråga förblir obesvarad.
Tycker du själv din fråga är ens möjlig att besvara? Hur ska någon på ett forum kunna veta hur länge du ska hålla på att gå ner i vikt? Du har inte länkat en bild som visar hur mycket muskler/fett du har, du har precis skrivit hur lång du är och hur mycket du väger, och du har inte sagt hur mycket du vill tappa.

Vad som är "rimligt" är helt subjektivt. Du föreslår "vatten med citron" i ditt första inlägg, sen säger du att bara vatten som i Hoffakaos fall är "overkill". Är det citronen som avgör om en sådan diet är rimlig eller inte?

De allra flesta på detta forumet skulle antagligen inte definiera en diet bestående av endast citronvatten som rimlig.

Förslagsvis spanar du in tråden som handlar om VLCD för styrketränande. Även om du inte styrketränar eller bryr dig om att behålla muskler så kan du säkert få en del idéer och ta del av andras erfarenheter kring ett upplägg med minimalt med kcal. Här är länken till ett inlägg där Baldr gjorde ett hästjobb med att koka ner 174 sidor till ett inlägg: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=2604
Raesmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 18:41   #11124
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Äter bara middag och ingenting därimellan sedan flera veckor tillbaks. Fuskar ibland med en proteinbar eller shake vassle under dagen/sen kväll och mår utmärkt. Jag oroar mig inte för muskelförlust och märker ingen nackdel på gymmet. Räknar ingenting mer än att protein och grönsaker ska vara stor del av tallriken.

Tappat ca 10kg, hur mycket vätska/fett/bajs/muskler det är vet jag inte, men magrat har jag :-)
Så du äter bara en gång om dagen?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 18:49   #11125
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Så du äter bara en gång om dagen?
Ja. Jag anser att det är det som fumgerar bäst för mig i nuläget. Att räkna kcal, macro, micro och hålla igen på den ena eller andra sortens föda blev för mycket för mig. Sluta äta "cold turkey" var enklare än alla andra dieter och livstilar jag läst om och provat.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 07:13   #11126
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 820
Började dieten för 2 veckor sedan, planen var en VLCD diet (eller nära det iaf).

Min vanliga förbrukning enligt tabeller/uppskattningar är ~2500-2800 kcal om dagen.
Startvikt: 88 kg
Längd: 170 kg
Träningsmängd: Har ett hemmagym, kör 2-3 pass i veckan, går 2-3 längre promenader i veckan, och joggar minst en gång per vecka, för att bibehålla lite flås.

Legat på mellan 800-1000 kcal om dagen hittils.

Vikt imorse 82,4 kg.


Jag vet att det förmodligen är hälsosammare att minska med runt 500 kcal om dagen, och bedriva dieten under en längre tid. Men som barn av vår tid, vill man ha resultat snabbare

Viktminskningen har varit 5,6 kg, fast många kg försvann första 1-3 dagarna (gissar att man tappar vätska?).


Måendet är klart bättre än förväntat, känner mig lite trött såklart, framförallt när man skall räkna något på jobbet, eller skriva denna texten. Paradoxalt är det svårt att sova på nätterna, somnar - vaknar en timme senare - osv.

Målet är att gå ned till 78 kg, dvs, jag är halvvägs...
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 08:20   #11127
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
Citat:
Ursprungligen postat av Raesmus Visa inlägg
Tycker du själv din fråga är ens möjlig att besvara? Hur ska någon på ett forum kunna veta hur länge du ska hålla på att gå ner i vikt? Du har inte länkat en bild som visar hur mycket muskler/fett du har, du har precis skrivit hur lång du är och hur mycket du väger, och du har inte sagt hur mycket du vill tappa.

Vad som är "rimligt" är helt subjektivt. Du föreslår "vatten med citron" i ditt första inlägg, sen säger du att bara vatten som i Hoffakaos fall är "overkill". Är det citronen som avgör om en sådan diet är rimlig eller inte?

De allra flesta på detta forumet skulle antagligen inte definiera en diet bestående av endast citronvatten som rimlig.

Förslagsvis spanar du in tråden som handlar om VLCD för styrketränande. Även om du inte styrketränar eller bryr dig om att behålla muskler så kan du säkert få en del idéer och ta del av andras erfarenheter kring ett upplägg med minimalt med kcal. Här är länken till ett inlägg där Baldr gjorde ett hästjobb med att koka ner 174 sidor till ett inlägg: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=2604
Hoppades det kunde finnas nån med liknande erfarenhet bara som kunde peka lite...
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 08:45   #11128
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Resor är inte bra för deffen, speciellt inte till länder med god mat. Och att äta ute alla måltider + fika + alkohol i 3 veckor har vissa effekter på rondören
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 09:39   #11129
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Resor är inte bra för deffen, speciellt inte till länder med god mat. Och att äta ute alla måltider + fika + alkohol i 3 veckor har vissa effekter på rondören
Det är förbannelsen för er med matintresse Ni får ut mycket positivt av det och allt som oftast får en annan förbanna att ens eget intresse är obefintligt men när det gäller sånt här - då har men en fördel!

För egen del går det väl sådär. En tisdag som denna hade man hoppats att vågen skulle visa lite mindre än 89,0 kg. Har kompenserat lite för mycket energimässigt för mina löprundor. Med det sagt så kan det säkert ha släppt en del till nästa vecka om jag sköter denna bra. Så inte bra men med visst hopp.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 18:15   #11130
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
Nu i början (första 5 dagarna) har jag tappat ca 7 kilo i vattenvikt... så först nu börjar viktresan, tycker jag...

Senast redigerad av sailaways den 2019-05-08 klockan 18:22.
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)