Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-02, 12:51   #16
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du har objektivt fel. Dessutom kan jag lyckas i Sverige också, jag behöver bara ett enormt utbud. I Stockholm gick det bra, så jag behöver bara 1 000 000+ tjejer inom Tinderavstånd så klarar jag mig. Göteborg kan ni glömma. Så jag funderar på att flytta tillbaka till Stockholm också.

Tack för alla tips. Brasilien och Colombia verkar inte så tokigt heller.

Smart tips att dra en kortare resa först också.
Ett annat tips om du vill flytta är att rikta in dig på ett land som där det finns större svenska företag som söker svensk- eller engelsktalande personer.

Själv var jag på vippen att flytta till Polen för att jobba för Nordea för något år sedan. Själva jobbet var inte så intressant (tror jag) men det som lockade var miljöombytet och möjligheten att kanske jobba sig uppåt inom en annan bransch.
Jag råkar också veta att just den tjänst jag sökte hade väldigt låga krav på utbildning och erfarenhet samt att de fortfarande söker folk för det.

Så om Polen är någonting som lockar kan du luska i det.
Livet är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:51   #17
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Spännande Dio! Jag tror mamsen och pappsen kommer trivas också. För inte hade du väl tänkt flytta utan dem?

Nåväl, har haft två flickvänner till grannländer till Argentina och har några vänner därifrån. De säger att det är väldigt få som är feminister men å andra sidan tycks tatueringar vara väldigt populärt, vilket sällan ser bra ut på kvinnor.

Här har du för övrigt en tråd om en äldre snubbe på ett annat forum som skriver om sina sexäventyr på tinder osv. i Buenos Aires. Du lär hitta lite matnyttigt där.
https://www.swooptheworld.com/forum/...d.php?tid=2069
Jag tar inte med mamsen och pappsen, jag hade tänkt bo hos dem längre men jag får ju inte för dig, Mental och delta_mats och det är er åsikt som är det viktigaste, så jag flyttar.

Tack för länktipset. Jag gillar tatueringar på tjejer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:54   #18
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Ett annat tips om du vill flytta är att rikta in dig på ett land som där det finns större svenska företag som söker svensk- eller engelsktalande personer.

Själv var jag på vippen att flytta till Polen för att jobba för Nordea för något år sedan. Själva jobbet var inte så intressant (tror jag) men det som lockade var miljöombytet och möjligheten att kanske jobba sig uppåt inom en annan bransch.
Jag råkar också veta att just den tjänst jag sökte hade väldigt låga krav på utbildning och erfarenhet samt att de fortfarande söker folk för det.

Så om Polen är någonting som lockar kan du luska i det.
Har inget emot Polen direkt. Det går färja dit från mina föräldrars stad dessutom, så bor jag i Polen lär jag kunna besöka mamma och pappa precis så ofta som BrunoC tillåter.

Så jag kan tänka mig Polen också. Misstänker att vita män inte riktigt har samma enorma star power där som på vissa andra ställen, dock.

Edit: Oj, råkade trycka på ledsen smiley utan anledning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 12:59   #19
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har inget emot Polen direkt. Det går färja dit från mina föräldrars stad dessutom, så bor jag i Polen lär jag kunna besöka mamma och pappa precis så ofta som BrunoC tillåter.

Så jag kan tänka mig Polen också. Misstänker att vita män inte riktigt har samma enorma star power där som på vissa andra ställen, dock.

Edit: Oj, råkade trycka på ledsen smiley utan anledning.
Nej det har de kanske inte, aldrig varit där så jag vet faktiskt inte.

Men man ska ju inte underskatta andra saker här i livet så som möjligheten att faktiskt få ett jobb, lära sig kulturen, språket etc.
Det är förmodligen lägre krav för att flytta och bo i Polen också jämfört med Argentina.
Det jobb jag sökte ville i princip ha dit mig inom en månad, de stod för lägenheten och är hjälpsamma med administrativa grejer som kanske behövs. Med andra ord, skulle du söka ett liknande jobb i Polen som jag gjorde hade du mycket väl kunnat bo och jobba där innan årsskiftet om du tar dig genom intervjuprocessen.
Livet är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:01   #20
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Flytta till andra sidan jorden för att man vill ligga känns ju ändå rätt märkligt. Så jävla kul är det väl inte? Kanske dags att reflektera över om man kanske är sexberoende?

Jag personligen njuter av den allt lägre sexlusten man får av att bli äldre. Så jävla skönt att kunna träffa människor utan att hjärnan bara tänker knullknullknull hela tiden.

Hur mycket tid tänker du på tjejer och sex?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:01   #21
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Man måste tänka på coronakrisen också. När jag chattade med den där tjejen var det förbjudet för utlänningar att flyga till landet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:03   #22
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Flytta till andra sidan jorden för att man vill ligga känns ju ändå rätt märkligt. Så jävla kul är det väl inte? Kanske dags att reflektera över om man kanske är sexberoende?

Jag personligen njuter av den allt lägre sexlusten man får av att bli äldre. Så jävla skönt att kunna träffa människor utan att hjärnan bara tänker knullknullknull hela tiden.

Hur mycket tid tänker du på tjejer och sex?
Flytta till andra sidan jorden är inte jobbigare än att flytta till Säffle in this modern day and age.

Näe, så jävla kul är det inte, men två ligg i veckan tycker jag att jag är värd.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:09   #23
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Skillnaden är väl hur man fixar boende, jobb,sjukvård och allt annat man behöver. Finns det jobb om man ej kan språket och hur bra klarar man sig med engelska? Polen är säkert på alla vis ett slugare alternativ
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:35   #24
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Såg flyg för bara 5400 tur-retur dit i September. Är väl bara att dra dit och spana in stället. Bli inte som majoriteten som bara låter det stanna i en mentalrunk.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:38   #25
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Flytta till andra sidan jorden är inte jobbigare än att flytta till Säffle in this modern day and age.

Näe, så jävla kul är det inte, men två ligg i veckan tycker jag att jag är värd.
Om du snittar ca 2 ligg i veckan med olika kvinnor varje gång innebär det sisådär 100 olika partners per år.

Vi säger att din karriär på marknaden är 10 år till, då kommer du ha legat med över 1000 kvinnor.

Du kommer nog tröttna på den livsstilen rätt fort o finns viss risk att du hamnar i ett sexmissbruk om ditt mål bara är att jaga nya kvinnor att ligga med.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:55   #26
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Testade att skriva till min tjej i Argentina nu, och hon svarade! En dejt med henne kan ju potentiellt bli första etapp.

Förresten, vill ni veta något sjukt? Hon är 30, och i likhet med mig bor hon hemma hos sina föräldrar just nu! Vilket betyder att hon liksom jag behöver sondmatning, blöjbyte och övervakning 24/7. Kanske en match made in heaven. Kanske blir att jag gifter mig med henne? Eller vad säger jag... Kanske blir att våra föräldrar gifter ihop oss, menar jag. Bor man hos dina föräldrar klarar man ju inte att arrangera ett giftemål.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 13:56   #27
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Om du snittar ca 2 ligg i veckan med olika kvinnor varje gång innebär det sisådär 100 olika partners per år.

Vi säger att din karriär på marknaden är 10 år till, då kommer du ha legat med över 1000 kvinnor.

Du kommer nog tröttna på den livsstilen rätt fort o finns viss risk att du hamnar i ett sexmissbruk om ditt mål bara är att jaga nya kvinnor att ligga med.
Alternativet är ju att gå i celibat till slut, vetefan om det är roligare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 14:18   #28
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Testade att skriva till min tjej i Argentina nu, och hon svarade! En dejt med henne kan ju potentiellt bli första etapp.

Förresten, vill ni veta något sjukt? Hon är 30, och i likhet med mig bor hon hemma hos sina föräldrar just nu! Vilket betyder att hon liksom jag behöver sondmatning, blöjbyte och övervakning 24/7. Kanske en match made in heaven. Kanske blir att jag gifter mig med henne? Eller vad säger jag... Kanske blir att våra föräldrar gifter ihop oss, menar jag. Bor man hos dina föräldrar klarar man ju inte att arrangera ett giftemål.
Tror tanken är att hennes blivande man ska ordna ett boende. Så ni får väl flytta hem till dina päron helt enkelt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 14:23   #29
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Du mår inte bra nu. Vet precis hur du känner. Men sänk inte dig själv så här. Även om hoppet är borta så ska man gå rak i ryggen med självrespekt.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 14:28   #30
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Ta med dig MaxTheMarketer. Herregud vilket äventyr!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)