Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-30, 21:17   #31
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Man för guds skull, man behöver inte en domstol för att bedöma att någon är ett as. Men konsekvensen av att man tycker någon är ett as är att man kanske inte associerar sig med denne. Detta är inte samma sak som att hänga eller att döda folk. Förstår man inte detta behöver man gå en kurs i logik för förstaklassare.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 07:04   #32
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg

Du jämställer alltså en teckning med faktiska händelser?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 13:20   #33
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Ett speciellt fall av lynchning på Internet är Doja Cat. Det är en kvinnlig svart/judisk rapartist. Hon är rasistanklagad, utpekad som alt-right och massivt ansatt, cancellad osv.

Hon hade tydligen pratat med incels på Internet. Vilket övertramp! Prata med en Incel.

Hon verkligen skärskådas in i minsta detalj och allt tolkas rasistiskt. Vit pojkvän? Rasism! Två låtar som kanske skulle kunna tolkas rasistiskt? Rasism! (Detta trots att annan rapmusik är fyllt av ordet nigga). Sagt "fag"? Homofob!

Det är så närmast perverst roligt att inte ens en svart/judisk kvinnlig rapartist klarar sig från den antirasistiska inkvisititionen på internet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:10   #34
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Skillnaden är att döda någon är ett brott, så det får man inte göra. Sparka någon (om det inte är emot landets arbetsrättslagar) är OK.

Jag förstår inte hur du lever ditt liv med det tankesättet. Om din polare kommer till dig och säger "bjud inte in Magnus till festen, han slog mig på käften förra gången han blev full" svarar du bara "oskyldig tills motsatsen bevisats" då?
I landet Sverige får man inte sparka någon huxflux utan grund.
Tack vara vår starka fackrörelse och socialdemokraterna arbetarans parti!

Det hade du säkert veta om du lyft lön under livet.


Förstår du att förtal/ärekränkning också är olagligt, som Cissi Wallin fick erfara?
Liksom falska anklagelser.


Topresultat för sökning "punchable face"


Var det rätt?

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-07-01 klockan 17:17.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:12   #35
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Man för guds skull, man behöver inte en domstol för att bedöma att någon är ett as. Men konsekvensen av att man tycker någon är ett as är att man kanske inte associerar sig med denne. Detta är inte samma sak som att hänga eller att döda folk. Förstår man inte detta behöver man gå en kurs i logik för förstaklassare.
Så när personen som också sökte samma jobb som dig twittrar om att du är en sexförbrytare så ska du omedelbart avskedas?
Är det konsensus?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:17   #36
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ett speciellt fall av lynchning på Internet är Doja Cat. Det är en kvinnlig svart/judisk rapartist. Hon är rasistanklagad, utpekad som alt-right och massivt ansatt, cancellad osv.

Hon hade tydligen pratat med incels på Internet. Vilket övertramp! Prata med en Incel.

Hon verkligen skärskådas in i minsta detalj och allt tolkas rasistiskt. Vit pojkvän? Rasism! Två låtar som kanske skulle kunna tolkas rasistiskt? Rasism! (Detta trots att annan rapmusik är fyllt av ordet nigga). Sagt "fag"? Homofob!

Det är så närmast perverst roligt att inte ens en svart/judisk kvinnlig rapartist klarar sig från den antirasistiska inkvisititionen på internet.
Tack för ett bra inlägg!
Att brottet ilojalitet mot gruppen ska räcka för cancel är helt sjukt. Men förstås inte olagligt, så enligt librish är det väl ok.


Tyvärr skulle jag ha tajmat in min post så att den bättre passade inte för den lönearbetande populationen.
Idealisterna som lyfter bidrog kan nog inte relatera till att få hela sin karriär raderad helt grundlöst.


Gissar att highlander och librish tillhörde gänget som "hittade" bostonbombaren! Dvs nätmobben som hängde ut oskyldiga personer.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:18   #37
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Man för guds skull, man behöver inte en domstol för att bedöma att någon är ett as. Men konsekvensen av att man tycker någon är ett as är att man kanske inte associerar sig med denne. Detta är inte samma sak som att hänga eller att döda folk. Förstår man inte detta behöver man gå en kurs i logik för förstaklassare.
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Så när personen som också sökte samma jobb som dig twittrar om att du är en sexförbrytare så ska du omedelbart avskedas?
Är det konsensus?
Jag citerade mitt svar igen för du läste inte det.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:45   #38
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Jag citerade mitt svar igen för du läste inte det.
Du förstår inte parallellerna?
Det är okej att göra allt fram till att hänga folk? Det övriga är ok med dig?


Ska Adam Savage cancellas? https://variety.com/2020/tv/news/ada...ns-1234694909/
Han allegedly våldtog sin syster när han var 9-12.

Mamman och övriga familjen förnekar det.
Det skedde 40 år sedan.

Ska han bort dirrrrr?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:47   #39
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Man för guds skull, man behöver inte en domstol för att bedöma att någon är ett as. Men konsekvensen av att man tycker någon är ett as är att man kanske inte associerar sig med denne. Detta är inte samma sak som att hänga eller att döda folk. Förstår man inte detta behöver man gå en kurs i logik för förstaklassare.
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Du förstår inte parallellerna?
Det är okej att göra allt fram till att hänga folk? Det övriga är ok med dig?


Ska Adam Savage cancellas? https://variety.com/2020/tv/news/ada...ns-1234694909/
Han allegedly våldtog sin syster när han var 9-12.

Mamman och övriga familjen förnekar det.
Det skedde 40 år sedan.

Ska han bort dirrrrr?
Testar en tredje gång.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:50   #40
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
I landet Sverige får man inte sparka någon huxflux utan grund.
Tack vara vår starka fackrörelse och socialdemokraterna arbetarans parti!

Det hade du säkert veta om du lyft lön under livet.
Jag vet det, men TS skriver om fall i USA där detta inte gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Förstår du att förtal/ärekränkning också är olagligt, som Cissi Wallin fick erfara?
Liksom falska anklagelser.
Ja det är olagligt och det är bra att det är olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Topresultat för sökning "punchable face"


Var det rätt?
Förstår inte vad du menar. Nästa fråga:

Du driver ett småbolag och ska precis anställa Lasse när en av dina anställda som du jobbat med i 5 år och litar på säger till dig: "snälla anställ inte Lasse, han jobbar med min partner och på förra firmafesten tafsade han på mig upprepade gånger när vi gick förbi varandra ensamma i en hall".

Vad svarar du?
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:57   #41
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Jag vet det, men TS skriver om fall i USA där detta inte gäller.



Ja det är olagligt och det är bra att det är olagligt.



Förstår inte vad du menar. Nästa fråga:

Du driver ett småbolag och ska precis anställa Lasse när en av dina anställda som du jobbat med i 5 år och litar på säger till dig: "snälla anställ inte Lasse, han jobbar med min partner och på förra firmafesten tafsade han på mig upprepade gånger när vi gick förbi varandra ensamma i en hall".

Vad svarar du?
Gör du dig dum?
Frågan var om en lös anklagelse, inte sällan flera år efter en påstådd incident, ska göra att personen omedelbart tas bort - särskilt när det finns motstridiga bevis eller uppenbara avvikelser i berättelsen.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:58   #42
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Testar en tredje gång.
Så om du ser ett twitterinlägg av någon person du inte vet vem det är som beskriver hur en annan person för 10 år sedan gjorde x, då vet du med ens om personen är ett as?

Har du någon slags radiosändare inopererad eller får du budksap på annat sätt? Ser du möänster som ingen annan ser=
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 17:59   #43
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Gör du dig dum?
Frågan var om en lös anklagelse, inte sällan flera år efter en påstådd incident, ska göra att personen omedelbart tas bort - särskilt när det finns motstridiga bevis eller uppenbara avvikelser i berättelsen.
Så du skulle alltså cancella Lasse bara på grund av en anklagelse?
Librish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 18:00   #44
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Jag vet det, men TS skriver om fall i USA där detta inte gäller.



Ja det är olagligt och det är bra att det är olagligt.



Förstår inte vad du menar. Nästa fråga:

Du driver ett småbolag och ska precis anställa Lasse när en av dina anställda som du jobbat med i 5 år och litar på säger till dig: "snälla anställ inte Lasse, han jobbar med min partner och på förra firmafesten tafsade han på mig upprepade gånger när vi gick förbi varandra ensamma i en hall".

Vad svarar du?
Var du nöjd med drevet mot killen i postern?
Det är ju inte olagligt att doxxa och förstöra någons liv
Eller att skapa hat mot en person som visar sig vara oskyldig


Stöttar du amerikanska universtites tribunaler?

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-07-01 klockan 18:02.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-01, 18:02   #45
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Så om du ser ett twitterinlägg av någon person du inte vet vem det är som beskriver hur en annan person för 10 år sedan gjorde x, då vet du med ens om personen är ett as?

Har du någon slags radiosändare inopererad eller får du budksap på annat sätt? Ser du möänster som ingen annan ser=
Plasttiger är ute på klubb med bästa kompis, flickvän och random bekant. Han går på toa. Bästa kompis och flickvän säger att denne random bekant tafsade på flickvännen olämpligt. Plasttiger sätter på sig solglasögon och frågar coolt:
"Finns det dom från domstol?"

Han går sedan hem och runkar till "Destroyed"-videor av Ben Shapiro, för det Plasttigers riktiga kärlek.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)