Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-09, 21:56   #106
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror inte alls på att kvinnor skulle vara naturligt mer sociala än killar. Vad finns det för belägg för det?
Det finns det inte men det är en bekväm förklaringsmodell för då är det liksom slut där med den diskussionen.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:00   #107
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Om du läst mina inlägg så står det att jag också suttit hemma och spelat och varit ensam, jag vet precis hur det är.

Fast att du sitter hemma är inte resultatet av att du inte har några kompisar. Tvärtom, du har inga kompisar för att du bara sitter hemma. Det är mest det jag försöket få fram.

Nu ska jag spela Gears 5, med två barn och sambo sovandes våningen ovanför
Hur fixade du det då? Du hade säkert en grundstomme av kompisar, eller? För jag har ingen, INGEN.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:00   #108
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
För att man inte får samma avkastning på effort in är en del av svaret.

Det är inte specifikt du utan hur det alltid behandlas när det gäller det här ämnet och så även mot mig själv att det bara är upp till en själv. Men det är inte bara alltid upp till en själv beroende på vad man har för förutsättningar och eventuella diagnoser och att man då blir dömd till ett liv i ensamhet och utanförskap är inte heller rätt.
Klart att alla inte har exakt samma förutsättningar som typ prinsessan Madeleine, visst så är det.
Har man dessutom psykiska och eller sociala problem så blir det inte lättare. Tror inte det är någon som skulle argumentera emot det.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:02   #109
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror inte alls på att kvinnor skulle vara naturligt mer sociala än killar. Vad finns det för belägg för det?
Jag skrev att de verkade vara det, jag kan ha fel.
Min erfarenhet är sådan iaf.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:02   #110
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag skrev att de verkade vara det, jag kan ha fel.
Min erfarenhet är sådan iaf.
Vad baserar du det på att det skulle vara just naturligt?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:06   #111
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag skrev att de verkade vara det, jag kan ha fel.
Min erfarenhet är sådan iaf.
Min erfarenhet är att det inte verkar skilja sig alls på den fronten, om inte du menar nåt helt annat än mig med begreppet "att vara mer social".
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:10   #112
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Hur fixade du det då? Du hade säkert en grundstomme av kompisar, eller? För jag har ingen, INGEN.
Mjo och under den tiden träffade jag även en tjej regelbundet... när det tog slut gick det dock utför. Just i den åldern är det nog mycket som avgörs, jag valde att träna framför mer sociala aktiviteter. Jag valde att sitta själv hemma framför mer sociala aktiviteter. Jag hade ett jobb där alla var typ 15 år äldre än jag.
Hade jag fortsatt på den banan hade jag säkerligen varit helt ensam nu.
Men visst jag hade en del vänner ändå då och strax därefter träffade jag nästa tjej och ja det blir lättare att träffa andra när man är två, även om varken hon eller jag är särskilt sociala. När man sedan får barn så bryr man sig inte så mycket om annat heller.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:11   #113
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Om vi ska prata om skillnader mellan män och kvinnor rent socialt, kan det inte vara så att kvinnor helt enkelt får mer gratis, utan att behöva göra något speciellt?

Som ett exempel då, en kvinnlig kusin till mig, hon är väl i typ samma utseendeskala som mig, inget speciellt jobb, inget speciellt med livet alls. Hon lade ut en annons på facebook där hon sökte boende i en viss stad hon skulle flytta till, det tog inte lång tid innan hon hade väldigt väldigt många kommentarer om tips hit och dit.

Om jag skulle göra det, vem skulle ens kommentera? Min mamma kanske, inget mer än så.

Är min kusin mer social än mig? Ja, hon har väl mer vänner, men rent personlighetsmässigt så är hon också lite av en introvert skulle jag säga.

Det känns lite som att man måste vara nån, som kille, vara "nån", speciell liksom, men för tjejer, unga i alla fall, då räcker det att vara tjej.

Sen har tjejer andra saker i livet som är svårare, men rent socialt så skulle jag ändå vilja säga att dom får mycket mer gratis än vad män får.

Rätta mig om jag har fel och tala gärna om var och varför.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:11   #114
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Mjo och under den tiden träffade jag även en tjej regelbundet... när det tog slut gick det dock utför. Just i den åldern är det nog mycket som avgörs, jag valde att träna framför mer sociala aktiviteter. Jag valde att sitta själv hemma framför mer sociala aktiviteter. Jag hade ett jobb där alla var typ 15 år äldre än jag.
Hade jag fortsatt på den banan hade jag säkerligen varit helt ensam nu.
Men visst jag hade en del vänner ändå då och strax därefter träffade jag nästa tjej och ja det blir lättare att träffa andra när man är två, även om varken hon eller jag är särskilt sociala. När man sedan får barn så bryr man sig inte så mycket om annat heller.
Ja men hur tog du dig ur det? Genom att träffa en tjej? Det är antagligen uteslutet för mig just nu tyvärr.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:16   #115
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad baserar du det på att det skulle vara just naturligt?
Ett naturligt beteende, instinktivt.
Kan vi vara överens om att det finns skillnader i mäns och kvinnors beteenden?
I så fall hävdar jag att mina erfarenheter säger mig att kvinnor vantrivs mer i ensamhet än män. Även om det stannar där så finns det ju då en anledning till att fler män fastnar i ensamhet än kvinnor.
Män har en förmåga att nöja sig med internetrunk och ett sjysst dataspel för stunden. Kvinnor verkar vara mer benägna att planera framåt i hur de vill att deras liv ska se ut i framtiden med familj och boende osv.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:18   #116
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Ja men hur tog du dig ur det? Genom att träffa en tjej? Det är antagligen uteslutet för mig just nu tyvärr.
Ja tyvärr kan jag inte ge dig en magisk formell. Det jag skriver är vad jag tror är anledningen och möjligen lösningen på ensamhet. Därmed knappast sagt att jag själv skulle klara av att bara ”bli social” från noll.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:18   #117
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Ett naturligt beteende, instinktivt.
Kan vi vara överens om att det finns skillnader i mäns och kvinnors beteenden?
I så fall hävdar jag att mina erfarenheter säger mig att kvinnor vantrivs mer i ensamhet än män. Även om det stannar där så finns det ju då en anledning till att fler män fastnar i ensamhet än kvinnor.
Män har en förmåga att nöja sig med internetrunk och ett sjysst dataspel för stunden. Kvinnor verkar vara mer benägna att planera framåt i hur de vill att deras liv ska se ut i framtiden med familj och boende osv.
Du tror att män väljer internetrunk framför att bli uppraggade och få ligga?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:28   #118
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Om vi ska prata om skillnader mellan män och kvinnor rent socialt, kan det inte vara så att kvinnor helt enkelt får mer gratis, utan att behöva göra något speciellt?

Som ett exempel då, en kvinnlig kusin till mig, hon är väl i typ samma utseendeskala som mig, inget speciellt jobb, inget speciellt med livet alls. Hon lade ut en annons på facebook där hon sökte boende i en viss stad hon skulle flytta till, det tog inte lång tid innan hon hade väldigt väldigt många kommentarer om tips hit och dit.

Om jag skulle göra det, vem skulle ens kommentera? Min mamma kanske, inget mer än så.

Är min kusin mer social än mig? Ja, hon har väl mer vänner, men rent personlighetsmässigt så är hon också lite av en introvert skulle jag säga.

Det känns lite som att man måste vara nån, som kille, vara "nån", speciell liksom, men för tjejer, unga i alla fall, då räcker det att vara tjej.

Sen har tjejer andra saker i livet som är svårare, men rent socialt så skulle jag ändå vilja säga att dom får mycket mer gratis än vad män får.

Rätta mig om jag har fel och tala gärna om var och varför.
Det stämmer inte att man måste vara nån som kille. Men att vara helt ensam hjälper aldrig. En ung snygg tjej har det säkert lättare i många situationer än många andra upp till en viss gräns, ja. Men det är inte hennes fel att det är svårt för dig. Är det samhällets fel? Snarare de kåta männens fel.
Jag är inte så social att jag är med på Facebook så jag vet inte riktigt hur det funkar men IOM att hon har fler vänner har väl hon också ett bredare nätverk på Facebook?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:31   #119
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Du tror att män väljer internetrunk framför att bli uppraggade och få ligga?
Jag har fan valt det många ggr framför att ens gå ut och försöka iaf. Nöja sig med är inte lika med att föredra.
Då kommer vi till punkt 4 då, det kanske helt enkelt inte är lika skönt för kvinnor som för män att onanera
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:33   #120
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag har fan valt det många ggr framför att ens gå ut och försöka iaf. Nöja sig med är inte lika med att föredra.
Då kommer vi till punkt 4 då, det kanske helt enkelt inte är lika skönt för kvinnor som för män att onanera
frågan var inte att gå ut och försöka utan du får välja mellan att bli uppraggad och få ligga eller att internetrunka. Det är en retorisk fråga eftersom det är alltsom oftast inte något man väljer mellan som kille.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)