Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-30, 17:07   #961
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Gråter ut och gråter ut..Själv var jag sjukledig en vecka efter vara några månaders dejtande som sket sig. När det kommer till kärlek och känslor så blir man ofta en korkskalle rent allmänt sett. Skulle vi få se svart på vitt hur många som bedrar sina partners altså män/hustrun/pojkvänner/flickvänner så skulle vi säkert förbli singel.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 19:29   #962
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Ja du inte vet jag, jag må vara naiv efter denna tid, det skall jag inte förneka. Det är ingen tid jag vill vara del av i alla fall, det är vidrigt tycker jag, inte en chans i världen att jag kommer träffa en tjej seriöst som samtidigt ligger med massa andra, inte en chans, där går min gräns verkligen. Då är det något jävligt fel i kulturen vill jag påstå.
Men till och med otrohet förekommer frekvent i kulturer där det är extremt tabu och straffbart med utomäktenskapligt sex. Du har nog liksom många andra byggt upp förväntningar på andra människor som inte är realistiska.

Det är som tjockisar som försöker gå ner i vikt, vi är inte biologiskt programmerade för att avstå sexuella inviter likt vi inte är skapta för att tacka nej till kaloririk mat.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:02   #963
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Sunt förnuft verkar det vara skralt med hos vissa. Har man betett sig så som TS påstår att tjejen betett sig är det ju självklart att man inte på regelbunden basis ligger med tre andra män.
Begriper man inte det har man förmodligen grav autism eller annan mental funktionsnedsättning. Eller så är man så desperat efter att "tycka rätt" gällande kvinnors sexliv för att vinna deras gunst att man går med på vad som helst.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:10   #964
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tycker ändå det-är-taskigt-att-ligga-runt-folket har en poäng. Som Julie säger i Vanilla Sky:

Citat:
Don't you know that when you sleep with someone, your body makes a promise whether you do or not.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:28   #965
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Du får se det från den ljusa sidan, man skall rycka plåstret snabbt och nu slipper du lägga mer tid på denna tjej.

Sedan tror jag att du skall lämna denna tråd, internetkrigarna har vädrat ditt blod och nu släpper de inte taget. Fortsätt istället i positiv riktning med det momentum du byggt upp.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:29   #966
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det är nog ingen som har påstått att du måste gilla det, men du hanterar situationen som en riktig incel.

Jag är en "incel" för guds skull, har du möjligtvis missat trådens titel?

Citat:
Gråter ut i en egen tråd på ett forum över hur hemsk kvinnan var för man har offrat så mycket och att hon "lovat" dig saker.


Gråter ut? Jag har inte gråtit ett skit, inte heller har jag sagt att kvinnan är "hemsk", jag har sagt att det kom fram hon har flera olika KKs under tiden hon dejtar mig, vilket för mig är ett big NO NO och får mig att tappa alla känslor jag hade för henne och de tankar om framtid som fanns, som både hon och jag pratat om. förövrigt.

Du drar halmgubbar och ärligt talat verkar du vara en sån person som tar kvinnors parti oavsett, alltid, vilket gör dig till en oseriös debattör i mina ögon.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:33   #967
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ja, det är psykopatvarning ifall man träffat en tjej fem minuter och genast blir upp över öronen förälskad och förväntar sig att hon också ska ha blivit det.
Fem minuter? Varför i helskotta målar de som är emot mig upp halmgubbar? Vadå fem minuter? Vi pratar om två långa helger här, med flera timmars flyg och tågresa fram och tillbaka, inte bara det, vi pratar om flera timmars samtal nästan varje dag under flera veckors tid, vi pratar om diverse lovord, att hon är ute efter något seriöst, att hon börjar tycka om mig och en hel drös med annat som inger ett starkt hopp. Kanske du borde förstå vad du faktiskt pratar om innan du vräker ur dig din dynga?

Citat:
Du hade blivit lika förälskad av vilken annan tjej som helst som visat minsta intresse för dig eftersom du enligt egen utsago varit socialt isolerad utan vänner och flickvänner under flera års tid.
Okej, då vet vi det.

Citat:
Du behöver såklart inte umgås med henne nåt mer. Det är ju helt upp till dig (och henne). Men ifall du börjar skriva om hur äckligt hon beter sig, fast hon enbart uppvisat en helt normal sexualdrift, så får du finna dig i att bli kallad misogyn också.
Nej men stackars mig då, är jag "misogyn", eller ja, blir kallad det av några vita-riddare? Men buhu, jag är alltså MISOGYN för att jag anser det är äckligt när en kvinna säger sig vilja dejta mig, kommer med massa lovord, samtidigt som hon under samma tid knullas av andra män, GUD VAD MISOGYN OH MY GOD, en riktig man låter minsann dejten ****** hur många män som helst medans han snällt sitter bredvid och tittar på, bjuder på fina middagar och väntar ivrigt på att han ska accepteras
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:34   #968
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
ot väldigt stort.

Hon är inte skyldig dig någonting, och hon berättade tidigt (utifrån mitt tidsperspektiv) hur läget låg. Nu råkade läget vara så att det äcklade dig, men det är inte hennes ansvar. Det är ditt.
Vadå hennes ansvar? Och? Det är upp till mig vad jag vill göra efter att jag fått reda på något sådant, jag bestämmer mig för att då jag äcklas av beteendet, vill jag inget mer, punkt. Jag antar att jag inte är en "riktig man" som vissa här inne, som utan minsta problem fortsätter att dejta en kvinna med hopp om att få ett förhållande, samtidigt som hon har sex med andra män, det måste man vara en riktigt testosteronstinn man för antar jag i detta moderna samhälle.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:36   #969
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Du får se det från den ljusa sidan, man skall rycka plåstret snabbt och nu slipper du lägga mer tid på denna tjej.

Sedan tror jag att du skall lämna denna tråd, internetkrigarna har vädrat ditt blod och nu släpper de inte taget. Fortsätt istället i positiv riktning med det momentum du byggt upp.
Tack så mycket. Jo, man märker direkt vilka som attackerar så fort de får minsta chans till det, miserabla individer.

Som jag skrev tidigare, jag har helt klart fått en ny starkare självkänsla efter bara denna korta lilla tid, upplever det genast enklare att snacka med brudar i vardagen nu också efter sexandet, det är helt enkelt inte bra för det manliga psyket att gå utan sex så pass lång tid som jag hade gjort, nu när jag fått det överstökat och "vet" att jag fortfarande kan presentera så går jag med ett helt annat självförtroende i stegen.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:37   #970
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Sunt förnuft verkar det vara skralt med hos vissa. Har man betett sig så som TS påstår att tjejen betett sig är det ju självklart att man inte på regelbunden basis ligger med tre andra män.
Begriper man inte det har man förmodligen grav autism eller annan mental funktionsnedsättning. Eller så är man så desperat efter att "tycka rätt" gällande kvinnors sexliv för att vinna deras gunst att man går med på vad som helst.
Tack så mycket för ditt inlägg, trevligt att se att en hel del personer är på min sida också.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:39   #971
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Det gör han väl inte? Dumpar och går vidare med stärkt självförtroende låter det som. Bara att kämpa vidare tills han hittar kvalitet.

Visst är det så. Jag känner även ett stärkt självförtroende efter att jag valde att gå vidare efter det jag fått veta, nästan som att jag känner att jag faktiskt har standards jag också vilket gör mig mer selektiv och att jag inte tar vad som helst.

Jag har kommit underfund med att jag inte alls är ute efter menlöst sex bara, i alla fall, jag vill ha något djupare än så. Bara sex utan något annat ger mig inte mycket, då kan man lika gärna runka, även fast jag är övertygad om att det var viktigt för mig att få det gjort, då det gått så pass lång tid.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:42   #972
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Vadå hennes ansvar? Och? Det är upp till mig vad jag vill göra efter att jag fått reda på något sådant, jag bestämmer mig för att då jag äcklas av beteendet, vill jag inget mer, punkt. Jag antar att jag inte är en "riktig man" som vissa här inne, som utan minsta problem fortsätter att dejta en kvinna med hopp om att få ett förhållande, samtidigt som hon har sex med andra män, det måste man vara en riktigt testosteronstinn man för antar jag i detta moderna samhälle.
Det var det som var min poäng tidigare, men som försvann i allt annat. Du har rätt att känna som du gör, oavsett om andra skulle känt detsamma eller inte.
Resten är mer en diskussion om nyansering (från min sida) snarare än att försöka peka ut dig som hin håle. Det du gjorde var som sagt modigt trots bakslaget.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:42   #973
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Med allt detta sagt så har jag kommit underfund om att jag vill resa mer, resa runt i världen det vill säga. Kalla mig löjlig, men efter att jag reste iväg till en annan stad långt upp i norr så väckte det något inom mig, jag fick liksom känna på att det fanns mer än det ställe jag bor på, jag pratar då inte om staden jag kom till i sig, men själva resandet, flygandet och tågandet.

Finns flera länder jag har tänkt besöka, i och utanför europa, jag tror jag ska lägga upp en ekonomisk plan för det, det hade även varit gött att få tag i någon form av arbete där jag kör intensivt under vissa perioder för att sedan få längre perioders ledigheter, så man får tiden till det hela.

Min hjärna har helt klart, till viss del i alla fall, vaknat upp lite ur dimman känner jag. Mer livslust, kanske man skulle kunna kalla det.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:53   #974
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Vadå hennes ansvar? Och? Det är upp till mig vad jag vill göra efter att jag fått reda på något sådant, jag bestämmer mig för att då jag äcklas av beteendet, vill jag inget mer, punkt. Jag antar att jag inte är en "riktig man" som vissa här inne, som utan minsta problem fortsätter att dejta en kvinna med hopp om att få ett förhållande, samtidigt som hon har sex med andra män, det måste man vara en riktigt testosteronstinn man för antar jag i detta moderna samhälle.
Jo det är du som är en riktig man med sunda värderingar. Det finns bra tjejer men de är mer sällsynta och man bör vara försiktig med hur stora förväntningar man bygger upp. Man behöver inte göra som andra bara för att de gör det, du gick ut rakryggad. Ridå
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 20:58   #975
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Jo det är du som är en riktig man med sunda värderingar. Det finns bra tjejer men de är mer sällsynta och man bör vara försiktig med hur stora förväntningar man bygger upp. Man behöver inte göra som andra bara för att de gör det, du gick ut rakryggad. Ridå
Tack, ja, nu gäller det bara att hitta dessa kvinnor också. Det är helt klart så att man är naiv och blir förblindad väldigt enkelt då man är oerfaren.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)