Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-23, 12:31   #1
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Lag-SM läggs ner

Idag 23/12 gick det ut ett meddelande via SSF:s hemsida att lag-SM inte kommer att avgöras 2017. Det känns jättetrist att man väljer att lägga ner istället för att förnya tycker jag. Det är även lite andra förändringar i serien. Den fjärde omgången kommer tillbaka efter ett par års frånvaro.

http://www.styrkelyft.se/Nyheter/Egn...ksamheten2017/
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 00:24   #2
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Riktigt tråkigt! Nu finns det ingen större sporre till att anmäla lag överhuvudtaget. En liten plakett som det hittills varit i serien lockar inge vidare. Det mediala tillfället försvinner också.
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 02:11   #3
FilipLindstr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 85
Fick höra detta för några dagar sen.

Inga roliga nyheter, lag-SM är en härlig tävling där man får träffa massa folk och tävla MED sina klubbkamrater på ett sätt som man inte annars får en möjlighet att göra. Tråkig dag för sporten.
FilipLindstr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 12:27   #4
kjell33
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 3 928
Tråkigt då ett tillfälle att slå svenskt rekord försvinner. För egen del minns jag särskilt duellen mellan Josef E och Andreas H i BP @105 för ngn vecka sedan plus Amits finfina 260 @74

Senast redigerad av kjell33 den 2016-12-24 klockan 12:32.
kjell33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 21:51   #5
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Vilka andra lösningar hade ni kunnat tänka er för att behålla lag-SM och göra det en attraktiv tävling att ställa upp i?
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 09:42   #6
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Vilka andra lösningar hade ni kunnat tänka er för att behålla lag-SM och göra det en attraktiv tävling att ställa upp i?
Det beror nog lite på varför man anser att tävlingen har tappat attraktionskraft. Min åsikt är att Lag-SM har tappat eftersom det är så många finaler just nu (8st, KSL-h, KSL-d, SL-h, SL-d, KBP-h, KBP-d, BP-h, BP-d), till skillnad från innan den klassiska lyftningens intåg. Det har helt enkelt blivit urvattnat, samtidigt som att den klassiska lyftningen har slagit undan fötterna för utrustningen på många håll i landet (inte överallt, men trenden går nog inte att förneka). Jag kan tänka mig några lösningar:

1) Arrangera disciplinerna (utrustning eller klassiskt) vartannat år. Udda år är det klassisk lyftning, jämna är det utrustning.

2) Gör om lagkonstellationen - ett lag kan t.ex. bestå av 1 KSL-h, 1 KSL-d, 1 SL-h, 1 SL-d osv, 1 KBP-h osv (8st per lag). Allt avgörs i Le Grand Final.
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 10:37   #7
gunhamn
Maud Olofsson FTW!
 
gunhamns avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: kalmar ak
Inlägg: 2 252
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Det beror nog lite på varför man anser att tävlingen har tappat attraktionskraft. Min åsikt är att Lag-SM har tappat eftersom det är så många finaler just nu (8st, KSL-h, KSL-d, SL-h, SL-d, KBP-h, KBP-d, BP-h, BP-d), till skillnad från innan den klassiska lyftningens intåg. Det har helt enkelt blivit urvattnat, samtidigt som att den klassiska lyftningen har slagit undan fötterna för utrustningen på många håll i landet (inte överallt, men trenden går nog inte att förneka). Jag kan tänka mig några lösningar:

1) Arrangera disciplinerna (utrustning eller klassiskt) vartannat år. Udda år är det klassisk lyftning, jämna är det utrustning.

2) Gör om lagkonstellationen - ett lag kan t.ex. bestå av 1 KSL-h, 1 KSL-d, 1 SL-h, 1 SL-d osv, 1 KBP-h osv (8st per lag). Allt avgörs i Le Grand Final.


Jag tror inte detta skulle gå hem hos dom breda massorna men det lät faktiskt sjukt kul! Detta röstar jag på
__________________
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950
Blogg hos body
Journal
Instagram: ErikGunhamn
gunhamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 12:05   #8
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
En serie utan divisioner. Mixlag. Tre lag till final så alla tävlar i en grupp. Eller två lag som möts. Pengapremie till vinnarna eller något annat, tex en ny stång eller liknande. Lägga lag-SM på en SM-vecka. Att förbundet själva uppmärksammar tävlingen som årets händelse. (Förra året glömde man att ens publicera resultaten.) Det finns ju massor att göra innan man lägger ner.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 18:30   #9
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
http://www.styrkelyft.se/Nyheter/Sen...on-Lag-SM2019/

��
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 02:26   #10
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
En serie utan divisioner. Mixlag. Tre lag till final så alla tävlar i en grupp. Eller två lag som möts. Pengapremie till vinnarna eller något annat, tex en ny stång eller liknande. Lägga lag-SM på en SM-vecka. Att förbundet själva uppmärksammar tävlingen som årets händelse. (Förra året glömde man att ens publicera resultaten.) Det finns ju massor att göra innan man lägger ner.
Det tog ett par år, men du fick med ganska mycket.
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)