Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Tävlingar och serien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-25, 08:44   #61
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Min tolkningen av vad som står i §114 är att en tävlingsform är klassisk och en tävlingsform är med utrustning.

Dessutom.

I tävlingsbestämmelserna 4:9 står det.

"4:9 Serieomgångar
Serien består av fyra omgångar datum enligt tävlingskalender.
I de fall styrkelyft- och bänkpresstävlingar sammanfaller, räknas bänkpressresultatet i styrkelyft till serieresultatet i bänkpresserien.
Efter samtliga fyra omgångar flyttas de tre lägst placerade lagen i varje division ned en divisionmotsvarande flyttas de tre högst placerade lagen upp en division."

Jag kan inte se att styrelsen har ändrat på den punkten i tävlingsbestämmelserna.

Det står i §114 att
"Att ett och samma resultat endast får räknas som en tävlingsform, har ett resultat registrerats i ett serielag i Klassisk styrkelyft får detta resultat inte även räknas in i ett serielag i styrkelyft. För att ett resultat ska räknas som Klassisk styrkelyft måste detta markeras med ett ”K” på tävlingsprotokollet."

Det står inget i det om att man inte skulle få räkna ett bänkresultat från klassisk styrkelyft i både klassiskt styrkelyftlag + klassiskt bänkpresslag. Det står bara om klassiskt styrkelyft respektive styrkelyft.
Man får alltså räkna SL bänk till bänkserien om tävlingarna sammanfaller går samtidigt. Ska man tolka det som att inget resultat från klassiska SL-SM får räknas in i klassiska bänkserien eftersom det bara är en SL tävling eller tolkar jag det fel?
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 09:17   #62
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Man får alltså räkna SL bänk till bänkserien om tävlingarna sammanfaller går samtidigt. Ska man tolka det som att inget resultat från klassiska SL-SM får räknas in i klassiska bänkserien eftersom det bara är en SL tävling eller tolkar jag det fel?
Det aktuella stycket är bara aktuellt vid DM i bänk respektive DM i SL vilket är det enda tillfället då serierna går vid skilda tillfällen. Tillfällen är alltså serieperioder och inte exakt samma dag. Så har det i alla fall funkat de senaste 10 åren.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 09:19   #63
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Det aktuella stycket är bara aktuellt vid DM i bänk respektive DM i SL vilket är det enda tillfället då serierna går vid skilda tillfällen. Tillfällen är alltså serieperioder och inte exakt samma dag. Så har det i alla fall funkat de senaste 10 åren.
Tack för svaret då vet jag.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 09:23   #64
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Kolla in SSF:s facebooksida, det är inte alls så säkert hur det blir. Det som hänvisades till i citatet från Robert nedan var alltså 4:9 men den är alltså oreviderad och än så länge verkar det osäkert hur det blir med SL-bänken.

Jag har fått en del skit för att jag varit frågande kring detta så vill helst inte hamna i en diskussion igen, men vill ändå uppmärksamma er på osäkerheten kring regeln. Vid frågor så kontakta förbundet, tycker jag.

Citat:
Efter samtal med ordförande Mattsson visar det sig att tävlingsbestämmelserna inför 2012 års säsong inte reviderats fullt ut, efter förutsättningarna i styrelseprotokoll 20110923 §114. I mitt svar ovan hänvisade jag till de oreviderade tävlingsbestämmelserna som finns publicerade på förbundets hemsida. Jag ber att få återkoma i ärendet.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 09:51   #65
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av SSF
...visar det sig att tävlingsbestämmelserna inför 2012 års säsong inte reviderats fullt ut
Ja? Det är ju det som hela frågeställningen har handlat om?

Hur kan det ha varit oklart att vi saknar tävlingsbestämmelser för iår?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 12:06   #66
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Tack för svaret då vet jag.
Personligen skulle jag anmäla det starkaste laget möjligt enligt tidigare regler och sedan om det är fel ändra det i efterhand. Det finns ju liksom inga andra regler att gå på.

Med undantag med att man får se till inte anmäla lyftare i både klassiskt och vanligt lag eftersom det verkar (?) vara bestämt, eller i alla fall ser man till att man har en backup för de som ev dubbleras.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 12:07   #67
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
En helt annan fråga: den klassiska styrkelyftsserien är indelad i syd, mitt och norr. Hur fungerar det sen? Blir det något lag-SM i den klassiska serien, och är det isåfall baserat på de bästa i respektive region (låter dumt) eller är detta bara en abrovinsch för att databasen är knäpp och att de 5 bästa från syd/mitt/norr plockas ut?
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 12:51   #68
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Databasen är inte knäpp.

Jag antar att det bara är en uppdelning för att de var tvungna att dela på nåt sätt. Nästa år blir det divisioner.

Jag gissar att man plockar de fyra lag som har gjort mest poäng till en klassisk final.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 12:57   #69
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Inget lag-sm klassiskt i år mig veterligen. Nord, syd o mitt i år, nästa år blir de bästa lagen elitserie
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 13:03   #70
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Personligen skulle jag anmäla det starkaste laget möjligt enligt tidigare regler och sedan om det är fel ändra det i efterhand. Det finns ju liksom inga andra regler att gå på.

Med undantag med att man får se till inte anmäla lyftare i både klassiskt och vanligt lag eftersom det verkar (!) vara bestämt,
räckte så.

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Databasen är inte knäpp.

Jag antar att det bara är en uppdelning för att de var tvungna att dela på nåt sätt. Nästa år blir det divisioner.

Jag gissar att man plockar de fyra lag som har gjort mest poäng till en klassisk final.
Bra antagande, dålig gissning
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 13:05   #71
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Ingen final? Hur ska vi då veta att ÖKK är bäst?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 13:26   #72
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
räckte så.
Jag antar att du menar något helt annat än vad du nyss skrev?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 14:02   #73
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Ja? Det är ju det som hela frågeställningen har handlat om?

Hur kan det ha varit oklart att vi saknar tävlingsbestämmelser för iår?
Vad ska man säga helt otroligt. Serien har dragit igång men allt är inte glasklart vad som gäller
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 14:42   #74
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Jag antar att du menar något helt annat än vad du nyss skrev?
Jag läste din ursprungspost, ändrade frågetecken till utropstecken och tog bort sista meningen.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 14:43   #75
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Ingen final? Hur ska vi då veta att ÖKK är bäst?
Det behöver vi inget Lag-SM för *skryt skryt*
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)