Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-01-03, 16:36   #16
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Är det bara jag som inte hittar någon info på SSFs sida om hur an skall bära sig åt att anmäla lagen?

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 17:03   #17
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Jag tycker vi ska göra ungefär som Martin föreslår. Men att göra förflyttningar av lagen efter varje omgång. Det är mest rättvist. Efter första omgången blir det förstås kanske många lag att flytta. Men de kommande omgångarna kommer det inte bli så mycket jobb med att flytta lag upp eller ned en serie. Då blir det också i princip som en rak serie.
Sen får vi väl utvärdera nästa år ifall det kommer bli flera serier eller om det går enkelt/billigt att utöka antalet lag per serie i databasen.
Ett alternativ är att lägga in lagen i bokstavsordning i år utan att flytta runt dem, enkelt att administrera och lätt att hitta sitt lag mellan varje omgång. Att plocka ut en aktuell ställning ur databasen och lägga in på hemsidan är förhoppningsvis mycket enklare än att flytta runt lag.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 17:24   #18
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Inledningsvis, så borde man kunna låta alla lagen vara utspridda i olika serier. Vilken ordning lagen hamnar i kvittar. Säg sedan efter t.ex. de tre första serierna eller kanske när årets serieomgång är över så flyttar man rätt lag till rätt serie. Vilket är baserat på total poäng med fallande ordning.

Ps. Hoppas att jag inte har missförstått hur det fungerar med seriesystemet!
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Jag tycker vi ska göra ungefär som Martin föreslår. Men att göra förflyttningar av lagen efter varje omgång. Det är mest rättvist. Efter första omgången blir det förstås kanske många lag att flytta. Men de kommande omgångarna kommer det inte bli så mycket jobb med att flytta lag upp eller ned en serie. Då blir det också i princip som en rak serie.
Sen får vi väl utvärdera nästa år ifall det kommer bli flera serier eller om det går enkelt/billigt att utöka antalet lag per serie i databasen.
Det är ju en idé. Jag blir bara bitter av insikten att det är jag som kommer att få göra det och vilken tid det kommer ta. Suck.

Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Är det bara jag som inte hittar någon info på SSFs sida om hur an skall bära sig åt att anmäla lagen?

mvh
the_PL_man
E-mail till kansliet?

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ett alternativ är att lägga in lagen i bokstavsordning i år utan att flytta runt dem, enkelt att administrera och lätt att hitta sitt lag mellan varje omgång. Att plocka ut en aktuell ställning ur databasen och lägga in på hemsidan är förhoppningsvis mycket enklare än att flytta runt lag.
Det är en poäng, gäller att folk hittar sina lag. Ifall de gör första omgången i serie X och nästa i serie Y och tredje i serie Z...
Men skulle kännas fel att inte ha en korrekt serie i databasen. Tvärtom skulle jag nästan tycka var bättre, för på hemsidan kan man lägga in disclaimers om att korrekt serie redovisas här eller där. Men i databasen kan man inte få in det. Nåja tål att tänkas på.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 20:37   #19
Boston77
Registered User
 
Boston77s avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Lessebo Styrkeklubb
Inlägg: 3 329
Låter som många rättvisa och bra förslag i alla fall
__________________
Mina Träningsvideos
Instagram
Boston77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 22:53   #20
Boston77
Registered User
 
Boston77s avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Lessebo Styrkeklubb
Inlägg: 3 329
Varför är den klassisk sl och bp serien man inte kan se lagen utan bara får ett eroor medelande?, är det för att det ej är klart hur det ska delas upp?
__________________
Mina Träningsvideos
Instagram
Boston77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 12:38   #21
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Ser i serie tabellerna att både sandviken och borlänge har räknat samma resultat i flera lag vilket man inte får göra iår. Som jag fattat det så tävlar man klassiskt och räknar det i klassiska laget får man inte räkna i vanligalaget också. Utan ska man vara med i två lag så måste man tävla vid olika tillfällen eller har jag fel?
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 13:23   #22
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Boston77 Visa inlägg
Varför är den klassisk sl och bp serien man inte kan se lagen utan bara får ett eroor medelande?, är det för att det ej är klart hur det ska delas upp?
Blir så när man lägger in för många lag i samma serie (14 är max). Innan det var klart hur delningen skulle ske la jag alla lag i samma serie för att inte glömma bort nån.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 15:04   #23
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Ser i serie tabellerna att både sandviken och borlänge har räknat samma resultat i flera lag vilket man inte får göra iår. Som jag fattat det så tävlar man klassiskt och räknar det i klassiska laget får man inte räkna i vanligalaget också. Utan ska man vara med i två lag så måste man tävla vid olika tillfällen eller har jag fel?
Om du läser i tävlingsbestämmelserna som de är publicerade på förbundets sida så finns det väl inget som hindrar det?

Finns det ens nåt som reglerar en klassisk serie i tävlingsbestämmelserna?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 15:15   #24
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Om du läser i tävlingsbestämmelserna som de är publicerade på förbundets sida så finns det väl inget som hindrar det?

Finns det ens nåt som reglerar en klassisk serie i tävlingsbestämmelserna?
Fredrik tänker på ett styrelseprotokoll

http://iof3.idrottonline.se/ImageVau...l%20110923.PDF

Se paragraf 114

Styrelsen har tagit beslut om det. Hur det slutligen kommer bli vet jag inte.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 15:20   #25
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Jovisst, men borde det inte finnas tävlingsbestämmelser färdiga inför säsongen som reglerar vad som gäller. Annars blir ju alla klubbar tvungna att läsa på väldigt många ställen för att veta vad som gäller.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 15:22   #26
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Jovisst, men borde det inte finnas tävlingsbestämmelser färdiga inför säsongen som reglerar vad som gäller. Annars blir ju alla klubbar tvungna att läsa på väldigt många ställen för att veta vad som gäller.
Så är det.
Jag tycker själv denna regel inte är bra.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 16:20   #27
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Så är det.
Jag tycker själv denna regel inte är bra.
Då är vi åtminstone två som tcker så....
Frågan är om man får räkna i SL-bänk i enbart bänklaget, eller om det också är förbjudet nu?

Mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 16:32   #28
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Då är vi åtminstone två som tcker så....
Frågan är om man får räkna i SL-bänk i enbart bänklaget, eller om det också är förbjudet nu?

Mvh
the_PL_man
Som jag har förstått det så får man bara räkna SL-bänk i ett bänklag om man inte räknar in samma resultat i ett SL-lag. Dvs man kan inte registrera samma resultat från samma tävling i två olika tävlingsformer. Däremot är det fritt fram att tävla vid två olika tillfällen. Det är också fritt fram att registrera samma resultat i både juniorlag och seniorlag så länge det är samma tävlingsform (dvs SL, KSL, BP eller KBP).

Med reservation för att jag förstått det fel när jag pratade med Kenneth, och för att det kan komma att ändras...
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.

Senast redigerad av Carolinew den 2012-01-16 klockan 16:33.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 17:33   #29
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Då är vi åtminstone två som tcker så....
Frågan är om man får räkna i SL-bänk i enbart bänklaget, eller om det också är förbjudet nu?

Mvh
the_PL_man
Det måste man ju få göra vore ju helkonstigt annars.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 17:47   #30
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Som jag har förstått det så får man bara räkna SL-bänk i ett bänklag om man inte räknar in samma resultat i ett SL-lag. Dvs man kan inte registrera samma resultat från samma tävling i två olika tävlingsformer. Däremot är det fritt fram att tävla vid två olika tillfällen. Det är också fritt fram att registrera samma resultat i både juniorlag och seniorlag så länge det är samma tävlingsform (dvs SL, KSL, BP eller KBP).

Med reservation för att jag förstått det fel när jag pratade med Kenneth, och för att det kan komma att ändras...
Stämmer det är det nåt nytt inför iår och är extremt illa och dåligt på alla sätt

Så om en mindre klubb har en jättebra lyftare som kör SL och klubben har ett SL lag och ett BP lag då får han inte räkna sin SL bänk i BP laget? Stämmer det bör man undra vad dom tänker med i bestämmande positioner
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)