Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-17, 14:48   #856
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag tror att inte ha vänner kan vara en varningsflagga om att allt inte står rätt till med personen som inte har vänner.

Då kommer hjärnan sätta igång och läsa in grejer om den vänlöse, och hitta fel på personen.



Hur hade ni själva reagerat om ni träffade en tjej som var söt, trevlig och inte uppenbart elak/störd, men som hade ensamhetsproblematik och saknade vänner?

En del av er hade säkert inte reagerat alls, men hos en del andra hade en varningsklocka börjat ringa och ni hade fabulerat ihop historier om varför hon var så ensam som hade vart allt annat än smickrande. Det eller gjort en amatöranalys av hennes personlighet och psyke, och där "hittat" 1000 brister som skulle kunna stöta bort folk.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:03   #857
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Har man inga vänner tror folk att man är en skum enstöring som planerar en skolskjutning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 16:23   #858
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Nå jo..dejtade en tjej som varit singel länge och hon verkade vara perfekt. Senare förstod jag varför. Jag skulle aldrig hänga upp mig på det ifall personen i övrigt verkar bra. Det är ju bara att säga att alla flyttat bort, skaffat barn eller nåt annat. Man märker ju själv hurdan personen är
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 19:32   #859
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Att resa sig ur bobbans situation och göra det han har gjort trots avsaknaden av det perfekta instagramlivet och en possé med chad-dudes skulle kunna tolkas som en bragd och stark karaktär också. Det är nog så de flesta sunda människor skulle reagera, inspirerande. Man kanske hade dåliga vänner, utvecklades och valde att gå vidare med sitt liv.

Fast det är klart, om en random incel på internet utan vänner lyckas träffa en fin tjej måste alla som sitter och skyller på ett riggat system hitta något fel någonstans, eller fabricera dem.

Vissa kvinnor tycker om att anta och gissa, låt dem göra det. Du behöver inte berätta hur många du legat med. Alla har ett bagage, man måste inte visa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Har man inga vänner tror folk att man är en skum enstöring som planerar en skolskjutning.
Du projicerar. Gå och träna istället.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 19:33   #860
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Fine, gå på de påhittade historierna då, erat val.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-10-17 klockan 19:36.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 20:43   #861
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Fine, gå på de påhittade historierna då, erat val.
Vad är poängen med dina inlägg i den här tråden?


Hur som helst, vi snackade i telefon idag, 2 timmar efter mitt jobb. Allt verkar flyta på, ska som sagt dit nästa helg igen, då under tor fre lör, sen åker jag hem söndag.

Frågan är hur fan man gör om det skulle bli något av detta framöver, ett distansförhållande så pass många mil bort kan bli ett problem, minst sagt.

Har förövrigt haft funderingar på att ta kontakt med några gamla vänner, det verkar nästan vara det enklaste sättet att få igång ett någorlunda socialt liv igen.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 21:39   #862
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Vad är poängen med dina inlägg i den här tråden?


Hur som helst, vi snackade i telefon idag, 2 timmar efter mitt jobb. Allt verkar flyta på, ska som sagt dit nästa helg igen, då under tor fre lör, sen åker jag hem söndag.

Frågan är hur fan man gör om det skulle bli något av detta framöver, ett distansförhållande så pass många mil bort kan bli ett problem, minst sagt.

Har förövrigt haft funderingar på att ta kontakt med några gamla vänner, det verkar nästan vara det enklaste sättet att få igång ett någorlunda socialt liv igen.
Fördelen med att du inte har några vänner, innebär att det är inte mer än jobb och familj som hindrar dig att flytta till henne såsmåningom.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 21:52   #863
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Fördelen med att du inte har några vänner, innebär att det är inte mer än jobb och familj som hindrar dig att flytta till henne såsmåningom.
Mycket bra. Om jag var Bobcole skulle jag absolut inte vara öppen för nya vänner i det här läget. Prio nummer ett är att introducera tjejen till tanken att du snart flyttar in hos henne. Hur ska du veta vad hon gör när du är borta från henne, tänk om pojkarna står på rad? Man måste hålla koll.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:02   #864
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Den historien du hittade på att du onanerande till en tjejs insta-bilder var mycket roligare än detta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:06   #865
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Den historien du hittade på att du onanerande till en tjejs insta-bilder var mycket roligare än detta.
Var inte det en annan kille, Laffe? Eller sitter du på intel vi vanliga dödliga inte tillhandahar?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 13:10   #866
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Bobcole vet sanningen: antingen fick han ligga eller uppmärksamhet här tigga.

Saningen njuter han av eller så äter den upp honom sakta men säkert inifrån.

Som autistisk person så förstår jag inte syftet av att ljuga på nätet om sitt sexliv.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 15:28   #867
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Bobcole vet sanningen: antingen fick han ligga eller uppmärksamhet här tigga.

Saningen njuter han av eller så äter den upp honom sakta men säkert inifrån.

Som autistisk person så förstår jag inte syftet av att ljuga på nätet om sitt sexliv.
Jag vet inte om Bobcole här ljuger, men jag själv är inte långt ifrån att vara en person som sysslar med sådant. Att göra hittepå trådar alltså.

Och från mitt perspektiv skulle det inte ha någonting alls att göra med att ha ett promiskuöst sexliv.
Om jag hade haft trollkonton så hade det enbart varit för att det är så bisarrt och märkligt att sitta och ljuga ihop saker. Saker som andra personer inte bara tror på utan tänker över och ger feedback tillbaks på.
Det skulle vara som att man skapar en ny sanning på något sätt, åtminstone i dessa personers huvuden. Så förutom hela den roliga biten i att spela dum-i-huvet så kan det kanske handla om makt. Makten att få folk att tro på saker.


Nu har jag aldrig trollat, däremot har jag gjort uppenbara ironiska lögn-skämt. Inte på detta forumet dock tror jag. Men jag kan läsa trolltrådar ibland och tänka på vilken galen person som måste ligga bakom dom, och då fnissar jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 15:29   #868
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag brukar kunna mina troll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 16:08   #869
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Alltså vad är det frågan om i denna tråd egentligen? Lafayette vad håller du på med?
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-20, 13:24   #870
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Alltså vad är det frågan om i denna tråd egentligen? Lafayette vad håller du på med?
Intressant vändning. Tråden handlar om hur man kommer ur incel-livet. En incel berättar om att han har gått på dejt och fått ligga. Vilket antagligen är ganska inspirerande för andra incels.

Spelar detta då roll om det är sant eller ej? Det tycker inte jag. Vad Incels behöver är just hopp, och om en lögn kan ge dem hopp så är det en bra grej.

Men Lafayette är av en annan åsikt. Han vill avslöja (den eventuella) lögnen, dra fram den i ljuset (ett starkt rött bittert brännande och bländande aggressivt ljus, och inte som man vanligtvis menar med ljus) och skrika "Troll! Incels får inte ligga! Låt er ej bli lurade av denna charlatan! Överge allt hopp och dyk ner tillbaks till djupet av depressionsbrunnen med er!"
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)